Aki maga nem tanár, vagy nincs a közvetlen közelében tanár, fogalma sincs, mi mindent rejtenek a munkaköri kötelességek. Csak azt látják, megtart 22 órát egy héten, szabad egész nyáron, lógatja a lábát havi száz nettóért. Aki még nem tanár, de felmerült a lehetősége, hogy azzá lesz, még meggondolhatja.
Küldöm szeretettel mindazoknak, akik szerint heti 36 órát az épületben kell tartózkodnia minden pedagógusnak, mert különben biztos csak lébecol.
Ha tehát megtartottad az óráidat
- készülj a következőkre
- készíts prezentációt, előre gyártott jegyzetet, fénymásold megfelelő számú példányban –papírrepülő vagy hajó lesz belőle
- vigyél be kiegészítő anyagokat a törzsanyag mellé, szökőévente egyet érdekelni is fog
- tanulj akrobata és bohócszámokat, hogy magadra vond a figyelmüket – a dupla hátraszaltóig esélyed sincs
- számíts rá, hogy amikor viszont láthatatlanná akarsz válni, mert kibőgted a szemed, vagy csókolózol a villamoson, vagy a nudista strandon mászkálsz, valaki hangosan rád köszön: csókolom, tanárnő!
- add írásba a házi feladatot, különben arra fognak hivatkozni, hogy nem is mondtad (így is arra fognak hivatkozni)
- állíts össze új és új dolgozati kérdéseket minden osztálynak, csoportnak
- javítsd ki a dolgozatokat, közben vedd elő a helyesírási szabályzatot, mert miután tízszer láttad leírva, hogy faly, már nem vagy benne biztos, hogy nem úgy írják-e tényleg
- tárgyald meg a kollégákkal, hogy a te elvárásaid túl magasak-e, hogy a harmincból tíz elégtelen, további tíz alulról nyalja a kettest, illetve van-e esély arra, hogy egy 15 éves diák valóban egy akadémikus stílusában fogalmaz, nem pedig puskázott
- állíts össze javítódolgozatot annak, akinek rosszul sikerült
- írass javítódolgozatot azokkal, akiknek rosszul sikerült
- ezt is javítsd ki (minél kevésbé tanulnak, annál többet dolgozhatsz)
- ismételd meg, ahányszor igény van rá (lesz)
- korrepetáld azokat, akiknek harmadszorra sem sikerült – mivel erre külön lehetőség nincs, tedd meg szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, úgyis ezt csinálhatod egész nyáron
- a dolgozat kiosztása utáni szünetben fogadd a reklamációkat
- találj ki szorgalmi feladatokat annak, aki javítani szeretne
- javítsd ki őket
- feleltesd külön szóban azt, aki írásképtelen
- természetesen erre az órán nincs idő, mert beszédképtelen is, keress neki külön időpontot, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, akkor augusztusban teheted meg ugyanezt
- tarts pótórákat az elmaradtak helyett, hogy be tudd fejezni év végére a tananyagot (nem fog menni)
- készítsd fel a vizsgára, aki túl sokat hiányzott, magántanuló, más iskolából jött, különbözetit akar tenni – stb.
- vizsgáztasd le
- vezess vizsgajegyzőkönyvet
- tarts év végi szakaszvizsgát
- állítsd össze a tételeket
- oszd ki megfelelő számú példányban
- tanítsd meg újra, hisz már úgyis elfelejtették
- vizsgáztass le teljes osztályokat
- vegyél részt felvételin
- készítsd föl versenyre a tehetséges diákokat örömből, lelkesedésből, hiszen úgyis kevés van belőlük (mármint nem versenyekből)
- természetesen szünetben, kora reggel, késő este, hétvégén vagy vakáció alatt – esetleg lyukasórában, ha megbeszélted a kollégáddal, hogy a saját órájáról elengedi
- kísérd el a versenyre, amit meg kell nyernie, különben mitől jó ez az iskolának?
- ha országos versenyre is eljut, utazz vele a verseny helyszínére több napra, vigyázhatsz rá 24 órában, az éjszakát pedig horkoló vadidegen kollégákkal töltheted
- hajts fel újabb versenyeket, hogy megint tiéd lehessen a felkészítés és a kísérgetés öröme és dicsősége
- ha nem kapott helyezést, vigasztald
- hajts fel pályázatokat, írd meg, és reméld, hogy ha mást nem, a munkádhoz egy-két eszközt juttatnak belőle
- készíts iskolai ünnepi műsort: állítsd össze nagyjából hatvan munkaórával a forgatókönyvet
- keress hozzá szereplőket, és próbálj velük éjjel kettő és három között
- szedd össze otthonról az esetleges kellékeket, díszleteket, jelmezeket, venni úgysem vehetsz
- szervezz tanórán kívüli programokat: színházat (kitaposhatod belőlük a pénzt a jegyre), múzeumot
- szervezz osztálykirándulást (ha több napos, szállás és kaja után is rohangászhatsz)
- menj velük kirándulni több napra, vigyél magaddal sok pénzt (valakit úgyis ki kell segítened), sok meleg holmit, és készülj, hogy nem fogsz tudni aludni
- a kiránduláson óvd testi épségüket, lelki egészségüket és ellenőrizd alkoholfogyasztásukat és szexuális tevékenységüket –mindezt büntetőjogi felelősséged teljes tudatában
- tanuld meg az összes diák nevét, családi körülményeit
- tanuld meg a szülők nevét és családi körülményeit
- tartsd a kapcsolatot a tanulóifjúsággal telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- tartsd a kapcsolatot a szülőkkel telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- szakíts időt személyesen a diákok problémáira: szünetben, éjfél után, hétvégén, Szenteste
- szakíts időt személyesen a szülők problémáira ugyanezen időkben
- készülj fel szerelemmel, családdal, erőszakkal, betegségekkel kapcsolatos témákból, hogy ne érjen minden felkészületlenül
- keress pszichológust, hogy feldolgozhasd a hallott rémtörténeteket
- érdeklődj a diák egyéb tevékenysége iránt: menj el koncertjére, fellépésére, versenyére, fordítva úgysem fog megtörténni
- olvass ponyvát és nézz nyálas vámpírfilmeket vagy pornót, hogy képben legyél, mivel foglalkoznak
- készülj fel a diákok szerelmi ostromára azzal a beletörődéssel, hogy évről évre kevesebb ilyen inzultus fog érni
- döbbenj rá évről évre, hogy létezik gerontofília. sőt, nekrofília is
- döbbenj rá, ha a gyerekek nem ostromolnak, a szülők még megtehetik
- készülj fel a féltékeny anyákra és feleségekre is
- készülj fel bármelyik percben törött testű és lelkű gyerekek látványára
- ha rosszul van, hívd ki az orvost, ha fejre esett, a mentőt
- ha valamit elkövetett, tárgyalj az ifjúságvédelmi felelőssel, a szülővel, a gyámhivatallal, az állami gondozó intézménnyel
- ha bűncselekmény történt, hívd ki a rendőrséget, elkérik az adataidat, és onnantól téged zaklatnak, mintha tanú, áldozat és elkövető volnál egy személyben
- cseszegesd az iskola előtt a dohányzó diákokat, hogy nyomják el a cigit, a csikket hamutartóba dobják, és takarodjanak vissza az épületbe – ha mindehhez nincs kedved, a kaputól a sarokig vakulj meg
- végezz diákok közti mediációt, és számíts rá, hogy te leszel a bűnbak
- végezz kolléga és diák közti mediációt, számíts ugyanerre
- végezz diák és szülő közti mediációt, számíts még rosszabbra
- készülj föl további verziókra
- tarts szülői értekezletet
- éld túl
- készülj fel az oktatási törvény vonatkozó paragrafusaiból, ha nem akarod egy személyben elvinni a balhét
- tarts fogadóórát
- ossz ki a sorban állóknak kempingszéket és kempingsajtot
- ha már a portás is hazamenne, és rád még három aggódó anya vár tövig rágott körömmel, mert neki élete első kamaszgyereke az, aki neked a sok századik, helyezd át székhelyedet a közeli kocsmába – az anyáknak is jót fog tenni
- nyugtasd meg a szülőt, hogy nem baj, ha időnként utálja kamasz gyerekét, időnként te is utálod
- ülj végig tanári értekezleteket anélkül, hogy Tourette-szindrómás tüneteket produkálnál a végére
- üld végig az osztályozó konferenciákat, vitatkozz hosszan kollégáiddal a magatartás-jegyekről, rajtatok kívül úgyse fontos senkinek
- menj el tantestületi kirándulásra, továbbképzésre, biztos belecsúszik egy hétvégi nap is
- intézz kollégáiddal óracserét vagy teremcserét testi sértés nélkül
- tárgyalj szakmai dolgokról ugyanilyen sikerrel
- látogass órát más kollégáknál
- írj törzslapokat kék tollal, csupa nagybetűvel, hiba nélkül, javítás nem engedélyezett
- írd be az órát, a hiányzókat
- zaklasd kollégáidat ugyanezzel
- zaklasd a rendszergazdát, hogy nem működik valami a naplóban
- éld túl, amikor a jelenlétében persze működik
- kínlódj, amikor elment, és persze megint nem működik, hogy legalább azokat a beállításaidat visszacsinálhasd, amikbe azért belepiszkált
- gyűjtsd be az igazolásokat
- szűrd ki a hamisakat
- írd be az igazolt hiányzásokat
- ha igazolatlanul hiányzik egy gyereked, írj hivatalos levelet a szülőnek, a kormányhivatalnak és mindenki másnak, aki épp olyan tehetetlen, mint te
- fogadd és ellenőrizd a „de ott voltam!” jellegű állításokat
- összesítsd a hiányzásokat tantárgyanként és tanulónként
- összesítsd a munkaidő-elszámolásodat, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este és hétvégén végzett túlmunka nem számít fizetett túlórának
- írd be, ha helyettesítetted egy kollégádat
- írd be a jegyeket az ellenőrzőbe
- írass be hirdetéseket, írd őket alá
- iktasd a felmentéseket mindenféle disz-szel kezdődő, nem létező betegségek kapcsán
- írj tantervet, tanmenetet, óravázlatot – mindegyik arra jó, hogy halálra idegeskedd magad, amikor eltérsz tőlük
- írd be a bukásveszélyt, aztán értekezz a szülőkkel telefonon vagy személyesen
- éld túl
- írj szöveges értékelést mindenkiről
- írd meg a félévi értesítőt
- írd meg az év végi bizonyítványt
- vezesd át a törzslapra – vigyázz, kék tollal, számmal és betűvel, hiba nélkül
- adminisztráld az összes át- és visszajelentkezéseket a naplóban és a törzslapon
- írd be a különböző intéseket és dicséreteket a naplóba és az ellenőrzőbe – és vállald a következményeit
- amikor vége a tanévnek, és mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, végezd el a maradék adminisztrációt, tervezd a következő tanévet
- nyáron szervezz tábort, töltsd ott a szabadidődet, és éld tovább ugyanazt, amit a tanévben – csak negyvenfokos kánikulában
- amikor augusztus végén mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, tervezz tanévet, pótvizsgát, pótfelvételit, intézz adminisztrációt
- magánéletedet abban a tudatban éld, hogy minden diák és szülő paparazziként figyel, mikor kap rajta, hogy vizet prédikálsz, de bort iszol
- járj továbbképzésekre a következő tárgyakból: diplomácia, gyógypedagógia, informatika, pszichiátria, smasszerképző
- tanulj meditációt, és gyakorold, hogy másnap is be tudj menni frissen és kipihenten tanítani
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
egy nagyi 2013.05.14. 01:03:31
Elolvasva is borzalmas ezzel szembenézni, hát még megélni.
kjá 2013.05.14. 15:00:18
és ezzel együtt lehet szeretni az egészet...
Cucuminator 2013.05.14. 15:27:03
kjá 2013.05.14. 15:32:17
és amikor már a harmadik szünetben se jut el az ember pisilni, mert mindig van vmi... nemegyszer jártam így.
pantoflue 2013.05.14. 15:59:57
Cucuminator 2013.05.14. 16:09:45
A lista meg elég durva, de van egy érzésem, hogy ezt még lehetne bővíteni...
Super aGyuri 2013.05.14. 16:44:12
140 db. ZH kijavítása, és ha következő hétfőre nincs kész, a reklamációs e-mailek megválaszolása :)
cseszlovák · http://cseszlovak.tumblr.com/ 2013.05.14. 18:05:59
Super aGyuri 2013.05.14. 18:09:57
Aktucs · http://alkoholesdrog.hu 2013.05.14. 18:13:53
Van egy fiam aki "nem létező" disz kezdetű problémával küzd (nem betegség, csak úgy mondanám) és még ráadásul figyelemzavara is van.
Kell(ene) hozzá némi megértés. De nem volt. Most kényszerből magántanuló. Vizsgára felkészítés? Ugyanmár! Anyuka napi 8-10 óra munka mellett megoldja. Természetesen minden tantárgyhoz és a tanításhoz is kiválóan ért... Még vizsgakövetelményeket sem kapunk.
8 év alatt 3 iskolába jártunk és eddig 3-4 olyan pedagógussal találkoztunk, akit érdekelt, hogy ez a gyerek nem szürke kocka, és hajlandó volt észrevenni, hogy egy jólelkű, értelmes, udvarias, szeretni való lény. Örök hálám nekik. De nem ők panaszkodnak a rengeteg munkáról, pedig ők valóban sokat dolgoznak.
Sajnos én a másik végletből, abból aki gyűlöli a gyereket is, szülőt is, és örömét leli abban, ha egy gyereket szenvedni lát, többel találkoztam. Na ők nem készülnek az óráikra, kész dolgozatot iratnak, bár javítani muszáj. Nem áldozzák fel a szünetet, soha egy percet nem beszélnek a gyerekekkel, a kötelező fogadóórán túl a szülővel sem, de akkor is megüzenik azért, hogy nem muszáj bejönni. És természetesen kirándulni sem viszik az osztályt, valami mondvacsinált ok miatt.
cov 2013.05.14. 18:15:01
aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 18:43:24
Rousseau 2013.05.14. 19:00:42
Ha nem tudod megoldani a problémádat, legalább ne vedd el mások kedvét is és ne segíts elmélyíteni azt a sztereotípiát, hagy a pedagógusok szerencsétlen, kontraszelektált balekok. Mert nem azok! Csak van közöttük jó néhány.
aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 19:07:51
De volt arra is példa nem 1x, mikor a tanári szobában esett egymásnak, vagy pontosabban egymásba két pedagógus, egyiket a férje, a másikat a felesége várta otthon...
Szal nekem ennél kicsit több bizonyíték kéne, h együtt érezzek, vagy sajnáljam őket, nem pedig egy 111 pontból álló felsorolás.
Respect a kevés 'szabályerősítőnek'....
poetesss 2013.05.14. 19:21:54
Bakkerovics Bakker 2013.05.14. 19:37:05
Rétikánya 2013.05.14. 19:44:59
Másik oldalról meg ne hidd, hogy más szakmának nincsenek ilyen listái. Vannak és számos esetben nem is látják a külsősök miről is szól az egész. Ez így természetes.
Harmadik oldalról meg, tényleg nézz körül, mert kezdesz kiégni! Van miért harcolni, van kiért kűzdeni. Ezeket kell megkeresni, és velük az ember visszaszerzi az élet- és munkakedvét! Hajrá, hajrá, én drukkolok!
szaktanár 2013.05.14. 19:48:04
Biztos, hogy minden pályának megvannak azok a teendői, amit nem szeret az ember, attól még az nem jelenti azt, hogy az egészet utálja...
Rousseau 2013.05.14. 19:54:55
szaktanár 2013.05.14. 20:06:37
szaktanár 2013.05.14. 20:08:02
gofri. · http://gofriblog.blogspot.com 2013.05.14. 20:10:58
A másik meg, ami teljesen jellemző, hogy a helyzetelemzést összekeverjük a siránkozással, a kritikát az önsajnáltatással vagy önsajnálattal, stb. Miért olyan elképzelhetetlen az, hogy az, aki szereti a munkáját, egyúttal tudja kritikusan is nézni azt és a körülményeit?
És még az is halálosan unalmas, hogy ha valaki ironikus-bíráló hangot üt meg, akkor egy hadseregnyi ember gondolja azt, hogy tőle meg most ezzel elvették a panaszkodás jogát.
Ez az írás nem a vállalkozók ellen íródott, meg nem a kiégésről szól, most komolyan, egy tanárnak magyarázzam el, hogy a "versbeli beszélő" nem azonos a hús-vér költővel???
Szerintem az van kiégve, aki szerint ezen nem tud legalább mosolyogni.
kavarodás 2013.05.14. 20:11:50
Nem értem, miért van bármi elvárása a tanárok felé annak, aki a multis pénztárossággal hasonlítja a szakmát.
Lecsippantjuk a gyereken a vonalkódot, oszt csókolom.
gofri. · http://gofriblog.blogspot.com 2013.05.14. 20:14:33
Ja, és amin a legjobban felrántottam magam (barom vagyok, hogy elolvastam a kommenteket) az az általánosítás. Ez a "egy csomó olyan tanárt tudok, aki..."
Tényleg, olyan jó lenne kicsit magunkba nézni néha, nem?
aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 20:18:37
Szindrana 2013.05.14. 20:21:24
Lewyx 2013.05.14. 20:41:00
zoxó 2013.05.14. 20:55:34
Nürnberg 2013.05.14. 21:02:25
Valóban, én is a pokolba kívánom a seregnyi adminisztrációt, de attól megcsinálom, néha morgok, mint ahogy bármilyen más szituációban is, ha felesleges dolgok veszik el az időmet az érdemi munkától.
Igaz, sosem szerettem a szerző azt akarta írni....kezdetű magyarázkodást, de nem hiszem, hogy a bejegyzés írója ideológiai vita indítójának gondolta volna szösszenetét.
Hogy is mondta anno Hofi....Lazítani, próbálj meg lazítani...
Én is képes vagyok arra, hogy nevessek a gondjaimon...
poetesss 2013.05.14. 21:32:37
wolfgabriel 2013.05.14. 21:40:45
Bárki aki sokat dolgozik, azt elismerik: pénzzel és tisztelettel. A tanárok esetében ez nincs így.
Kiss István Béla 2013.05.14. 21:43:58
Aki ezt a száztizenegy pontot összeszedte, az biztosan megjárta a hadak útját.Ezért is kár az iróniát kiégettségnek nézni.Kár, hogy ez nem mindenki számára világos.
Szaktanár, Gofri, Lewyx, Nürnberg véleményével értek leginkább egyet.
Melore 2013.05.14. 21:52:24
igorka10 2013.05.14. 21:52:36
2013.05.14. 21:57:26
És ugye mindig a legjobban húzó lovat ütik.)
teevee 2013.05.14. 21:59:31
És a tetejében nevetni is tud rajtuk. (Vagy talán nem is lehet másképp.)
Kiss István Béla 2013.05.14. 22:14:58
nem s nagy 2013.05.14. 22:39:20
Masni 2013.05.14. 22:49:25
Hozzáteszem, több tanár rokon van, ezekből sok nagyon lelkiismeretes és szorgalmas, és közel nem dolgoznak annyit, mint én és ha nem is 3 hónapot, de másfelet bizti semmittevéssel töltenek a nyáron. Női tanároknak meg külön mázli, hogy nem kell azon gondolkodni, hogy az iskolai szünetekben ki vigyázzon a kölökre, hisz szinkronban vannak. Na ez a versenyszférában egész biztosan nincs így.
Minden szakmának van amúgy ilyen listája, a különbséget abban látom, hogy ahhoz, hogy nekem állásom legyen, 50 önéletrajzot kell elküldenem, és még így sem biztos, hogy találok (két diplomával), az pedig pláne egészen biztos, hogy bármikor kirúghatnak indok nélkül és a fizetésem felét legalább valami kamufeketén akarják odaadni (=>nulla nyugdíj). A munkáját pedig ma már a legtöbb ember hazaviszi és még este 9kor is válaszolni kell a fontos céges mailokra, mert ha nem teszed, kirúgnak, és tuti lesz 1000 jelentkező, aki 9-kor is fog válaszolni, és 70 e forintért is elvégzi a munkádat.
placsni 2013.05.14. 23:14:04
placsni 2013.05.14. 23:21:35
placsni 2013.05.14. 23:24:52
Egy dologban van csak igazad, ez valóban nem vicces, ez maga a valóság!!
Aktucs · http://alkoholesdrog.hu 2013.05.14. 23:25:42
Volt szerencsénk kivételhez, elhivatott pedagógushoz is, de elenyésző kisebbségben vannak. Legalábbis a mi környékünkön. Remélem máshol kevésbé fehér hollók.
lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.14. 23:46:14
113. ha valamelyik gyereked családjában van valami probléma, oldd meg
114. ha a gyerek anorexiás, kezeld.
115. vagy legalább minden nap készíts vagy vegyél neki olyan kaját, amiből meg bír enni egy-két falatot
116. ha a gyerek szülei szegények, akkor is vigyél neki kaját
117. készülj a szerenádra kajával, piával, és érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
118. menj el minden szalagavató bulira, osztálytalálkozóra, érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
119. öltözz be a kopaszavatón szuperhősnek, nővérkének, érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
120. mindig írd újra az SzMSz-t, programokat, tananyagokat, amikor az oktatáspolitikában változik valami. Azaz kb. évente.
121. nézzél nagyokat, amikor kiderül, hogy ezzel valaki más nagyon sok pénzt keresett
122. dekoráld ki az osztálytermet, hiszen lakberendező is vagy
123. frissítsd az iskola honlapját, hiszen IT-s is vagy
124. vigyázz a rendre az iskoladiszkón, hiszen smasszer is vagy
125. szervezz alapítványi bált, hiszen rendezvényszervező is vagy
126.írj folyamatosan e-learning tananyagot, feladatlapokat, hiszen tankönyvíró is vagy
127. a nyári szünetben tedd rendbe az iskola archívumát, hiszen muzeológus is vagy
128. a nyári szünetben rakj rendet a könyvtárban, hiszen takarítónő is vagy
129. a diákhéten szerepelj a programokban, hiszen színész is vagy
130. nagyítóval vagy az ösztöneidre hagyatkozva javítsd ki néhány olvashatatlan dolgozatot, hiszen grafológus is vagy
131. ha a gyereknek fáj a feje, vagy görcsöl a hasa, adj neki aszpirint, hiszen orvos is vagy
132. ha nem érzi jobban magát, küldd haza
133. ezt dokumentáld le
134. vedd észre, ha szimulál, és küldd vissza a tanterembe
135. rántsd egyet a válladon, hogy emiatt te lettél az elsőszámú közellenség
136. szereld össze az óra előtt a laptopodat a projektorral, mert egyébként technikus is vagy
137. óra után szereld szét
138. ne hagyd, hogy a gyerek csinálja, mert csak az időt akarja vele húzni
139. mosolyogj, hogy emiatt te vagy az elsőszámú közellenség
140. járj be akkor is dolgozni, amikor az iskolában nincs fűtés, mert a számlára már nem maradt pénz
141. ilyenkor literszámra idd a forró teát, és csinálj a gyerekeknek is
142. tízpercenként tartsatok a hideg tanteremben átmozgató gyakorlatokat, mert amúgy személyi edző is vagy
143. add a gyerekeknek a tanáriban lévő pótruháidat, mert természetesen a máltai szeretetszolgálat is te vagy
144. tanuld meg az új interaktív eszközök használatát
145. tanítsd meg erre az idősebb kollegáidat is
146. ne hagyd, hogy a gyerek hülyéskedésre használja a szép fehér táblát meg az új számítógépet
147. ha az iskolában nincs áram, mert a számléra már nem volt pénz,akkor térj vissza a hagyományos eszközök használatára, írj krétával
148. vegyél krétát
149. ha az iskolában elromlott a WC, és nincs pénz a javítására, bírd ki hazáig
150. ha az iskolát felújítják, akkor úgy készülj az óridra, hogy a munkások is végig fogják hallgatni
151. néhány órádat tartsd meg a város túlsó végén lévő intézményben, mert az iskolát felújítják
152. teleportálj, mert a 10 perces szünetben egyébként lehetetlen oda eljutni
153. tanulj meg osztódással szaporodni, mert egyszerre kell órát tartani, évzáróra készülni és a vizsgákon felügyelni
154. tanulj meg a nyikorgó padlókon teljesen hangtalanul járkálni, hogy a vizsgázó gyerekeket ne zavard
155. vagy esetleg teljesen mozdulatlanul ülni, miközben a szemed mindent lát
156. még jobb, ha arra az egy órácskára felfüggeszted a levegővételt
157. a nyári szünetben az iskolai gyakorlatra oldd meg a gyerek szállását, utazását, mert amúgy ki lenne az utazásszervező, ha nem te
158. ha valami hülyeséget csinálnak a nyári gyakorlaton, vidd el a balhét
159. ha elfogy a pénzük, segítsd ki őket
160. ha túl sokat isznak, akkor tapasztalt toxikológusként kezeld őket
161. másnap küldd őket haza
162. utána évekig hallgasd, hogy te vagy az elsőszámú közellenség
163. hallgasd végig a hatalmas drámákat, pl. hogy a kiszemelt fiú jelölte vissza fészbukon
164. hónapokig vitatkozzatok olyan hatalmas jelentőségű problémákon, mint "milyen színű legyen a szalag" vagy "ki ki mellé kerüljön a tablón"
van még? van, csak késő van
lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.14. 23:51:15
kjá 2013.05.14. 23:51:22
lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 00:06:08
nagyon jó a blogod, hajrá a regényhez!!!
lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 00:12:27
Alcor Alcor 2013.05.15. 06:15:24
zsukara 2013.05.15. 08:59:45
Aztán elolvastam a kommenteket.
Arra persze számítottam, hogy ismét megkapjuk, mint mindig, hogy ne sírjunk, ez nem is így van, másnak is milyen nehéz és a tanárok többsége bezzeg nem csinál semmit és utálja a gyerekeket. Hát lehet, hogy csak én voltam szerencsés a tanáraimmal és később a kollégáimmal, de én kevés megkeseredett, alkalmatlan pedagógussal találkoztam. Én is nagyon szeretem a munkám és bármilyen meglepő, szívesen töltök időt diákjaimmal is. Sőt, ad absurdum, a 164 pont nagy részét is szívesen csinálom (kivéve a mindent elárasztó adminisztrációt), de nagyon örülnék neki, ha végre mások is észrevennék, hogy nem a lábamat lógatom heti 22 = 40 = 60+ órában.
Tudom, hogy minden szakma / foglalkozás / hivatás össze tudna állítani egy ilyen listát, de ne vitassuk már el általánosságban a másik szakmai hozzáértését vagy hozzáállását. Sok szülő fenntartás nélkül elfogadja gyermeke magyarázatát az iskolai problémákról, pedig érdemes lenne elgondolkodni azon a régi tanári viccen, hogy "Kedves szülő, ha megígéri, hogy nem hiszi el, mindazt amit a fia az iskoláról mesél, én cserébe nem hiszem el mindazt, amit ő az otthoni eseményekről mond."
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.05.15. 09:39:05
Matróz Kommandó 2013.05.15. 10:04:57
- nem nevel kreatív gondolkodásra, sőt ha lehet inkább elnyomja.
- nem nevel csoportmunkára, sőt tiltja szankcionálja.
A munkahelyek döntő többségében csoportban kell feladatokat megoldani, és kizárólag a csoport eredményessége számít.
A feladatmegoldás során bármilyen segítséget igénybe lehet venni. Semmit nem kell fejből tudni, viszont olyan problémát is meg kell tudni oldani, amivel még nem találkoztunk.
Ezeket kéne először megváltoztatni, a többi ráér ...
Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 10:35:18
Nagyon foglak sajnálni, ha ily ártatlan kiskutyaszemekkel lépsz ki majd a munkaerőpiacra, az első arra járó cégkatona ráugrik a hátadra, hogy onnan kerüljön följebb. S ilyenkor Te lejjebb süllyedsz.
Először nyomj le pár évet itt-ott, aztán gondold át ezt a tankönyvi/coaching-bullshit okoskodásodat, pupák.
kjá 2013.05.15. 11:15:57
Kedves hosszúnevű, matróz kommandóval én sem értek egyet, de a válaszod stílusa közelít a "neten nem adom a nevem és az arcom, tehát bármilyen sértő lehetek" - számomra otromba és nem elfogadható stílusához. Kérlek, fogalmazd át kevésbé bántóan és lenézően vagy töröld. Vagy jelezd, és én törlöm. Köszönöm
ejjdejó 2013.05.15. 11:39:40
lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 11:47:11
Még csak annyit akartam mondani, hogy aki szerint pl egy pénztáros munkája bármiben is hasonlít egy tanáréhoz, az próbálja ki mindkettőt, és akkor majd rájön, hogy melyik a komplexebb feladat.
Magamból kiindulva: nemrég összeszámoltam, hogy életem során 14 munkakörben dolgoztam. (A diákmunkákat is beleértve). A legtöbb ideig tanár voltam, de azonkívül a teljesség igénye nélkül: recepciós egy haaaatalmas multinál, pincér egy nagyon forgalmas bárban, fordító, idegenvezető, középvezető cégnél.
Valahogy egyikhez sem tudnék ilyen hosszú listát írni, (pl. a fordítónál kb. ötelemes ez a lista: 1. megkap anyagot 2. ctrl C- ctrl V-vel átmásol programba 3. szöveget átír 4. ha nem megy, tanácsot kér más fordítóktól 5. szöveget megformáz 6. visszaküld- na jó, ez 6 :)
Tanárnak lenni szerintem azért borzasztó fárasztó, mert a lista elemeit folyamatosan multitask-ban teljesíted.
Pl: diktálod a házit, közben írod be a naplót, de már azon jár a fejet, hogy kikkel van a köv. órád: jaj, Józsikának el ne felejtsem bevinni a javítódolgozatot, meg a szöveget vigyem be pendrive-on, jaj de abban a teremben a gépen nem tudom megnyitni, akkor szünetben még el kell mentetni másik formátumban. hopp, az összes gép foglalt, irány a könyvtár, ott megtalálnak a gyerekek, és kérdezgetik, hogy mit csinálunk majd órán? mit tetszik gépelni? jaj, tessék már segíteni ebben meg abban....
És minden nap így telik el, hogy lavírozol a lista elemei között, amit egyébként bármennyi elemmel lehet bővíteni, mert amikor már azt hiszed, hogy mindent láttál, és mindennek az ellenkezőjét, akkor történik valami, amiről el nem tudtad képzelni, hogy megtörténhet, vagy egyáltalán létezik. Ilyenkor csak széttárnád a kezed, hogy bocs, ez túlmegy az én hatáskörömön vagy kompetenciáimon, csak ez épp nem érdekli se a gyereket, se a szülőt, se az igazgatót, úgyhogy neked kell megoldani.
És az ilyen nagyon durva váratlan dolog nemcsak iskolaidőben történnek. Velem csak nyári szünetben, és az iskola épületében töltött éjszaka során, de egyszer az egyik kollégámat kb. hajnali 3-kor hívta az igazgató, hogy azonnal menjen be a suliba,mert az egyik gyerekkel nagy baj van, és senki mással nem hajlandó beszélni, csak vele.
Cicus62 2013.05.15. 12:53:31
Olyan jó olvasni, hogy ilyen kollegák is vannak! Ittam minden sorodat, meg persze a 111 pont írójáét is.
Egy rövid sztorival zárom, ami szerintem ihlethette volna az bejegyzést.
Munkanélküli, kevésbé iskolázott hölgy örvendezve mondja, miután lelepleződött, mi is a hivatásom---Ó, de milyen jó neked. Jön a nyári szünet!---hahahaha.
Minden név foglalt volt 2013.05.15. 13:24:07
kjá 2013.05.15. 13:34:20
Minden név foglalt volt 2013.05.15. 13:43:37
Pedagógiai célok
Fejleszti a tanulók következő kompetenciáit:
-Kritikus gondolkodás,
-Érzelmi intelligencia,
-Önbizalom,
-Felelősségvállalás,
-Állampolgári kompetencia,
-Felelős döntéshozatal,
-Vezetői készségek,
-Szociális érzékenység,társadalmi felelősségvállalás,
-Kommunikációs készség,
-Együttműködés,
-Empátia,
-Konfliktuskezelés,
-Problémamegoldás.
Tervezés a közösségi szolgálatra az iskolákban I.
Tapasztalatok összegyűjtése:
•a tanulók ötletei, motivációi,
•pedagógusi kör ötletei, tapasztalatai, motiváltsága,
•az intézmény arculata,
•Szülők ötletei, tapasztalatai,
•korábbi gyakorlatok, szemlélet megléte,
•a pedagógiai programmal összhangban lévő tevékenységi körök listája,
•önkormányzattal, civil szervezetekkel való együttműködés lehetőségei
A közösségi szolgálat dokumentálása
A tanuló osztályfőnöke vagy az ezzel a feladattal megbízott pedagógus a tanuló előmenetelét rögzíti a dokumentumokban.
•a tanuló által kitöltött Jelentkezési lap
•osztálynaplóban és a törzslapon,
•igazolást állít ki két példányban,
•iratkezelési szabályzatában rögzíteni,
• az iskolán kívüli külső szervezet és közreműködő mentor bevonásakor az iskola és a felek együttműködési megállapodást kötnek egymással.
Az a baj ezzel, hogy ez nem vicc...
nem s nagy 2013.05.15. 17:30:45
Suncsa 2013.05.15. 20:10:46
A rendszer ugyanúgy van kialakítva, mint pl. az egészségügyben. Ott ugye tudjuk, hogy a beteg az utolsó. Nem, nem azért, mert minden egészségügyi dolgozó lelkiismeretlen, hanem mert annyi van rápakolva, hogy ne érjen rá a lényeggel foglalkozni, amiért is annak idején létrejött az egész. Nincs ez másként az oktatásügyben sem: a gyerek az utolsó. És itt sem azért, mert csupa-csupa lelkiismeretlen pedagógus van, hanem mert annyi feladat van ránk pakolva, hogy véletlen se jusson idő a gyerekkel törődni.
Nagyon jó kis írás ez, kétoldali vállveregetés az írónak az összeszedettségért, és a humorért! :)
Csak egy szösszenetet teszek hozzá, ami csak általános iskolában van: Remek helyzet pl. az, amikor ügyeletes vagy, közben valamelyik gyerek jön azzal, hogy fáj a haja, akkor láss bele, és döntsd el, hogy tényleg fáj-e, ha úgy tűnik, hogy igen, akkor értesítsd a szülőt - miközben kint vagy az udvaron -, ha nem jön be érte, akkor írj egy hivatalos igazolást arról, hogy a gyerek eltávozhat az iskolából - írd rá az anyja nevét öt példányban -, mert ugye 14 év alatti gyerek tanítási időben nagykorú nélkül nem tartózkodhat az utcán, illetve megállíthatja a rendőr. Miközben ezt intézed, természetesen legyen ott a szemed mind a kétszáz gyereken az udvaron, mert ha valamelyiknek baja esik, az a te felelősséged. Pisilni...? Ugyan már!
:)
szaktanár 2013.05.15. 20:56:00
Kezdtem azt érezni, mint alig egy éves gyerekemmel a játszótéren, amikor a nap legjobb pillanataként én az igen ritkán megvalósuló, ezért értékes forró kávéivást említettem, mert végre egyszer nem hűlt ki, nem verték le az asztalról, egyáltalán volt időm megfőzni, és ezzel kiérdemeltem a homokozó szülői közösség megvető pillantásait, mert nekem a Szent Anyaság nem volt elég, és legfelemelőbb pillanat aznap nem gyermekem mosolya volt...
Az ember anyaként is tudja hogy a gyereknevelés nem csak mosoly és napsugár, de mindezekkel együtt nem valószínű, hogy cserélne mással. )Talán anyasági 111 pont is lehetne... :))
Tanárként is így érzem, annyi egyéb dolgot sóznak a nyakunkba, amitől már elmenekülne sok ember, de azért nem cserélnék senkivel, pedig nekem is van olyan diplomám is, amivel pénzt is kereshetnék...
Örülök, hogy más is mosolygott a listán, meg a kiegészítésen....
Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 21:05:32
De akkor meg minek csinálsz egyébként blogot kommentmezőkkel? Nem értem...
Üdv az Interneten.
Majd belejössz.
Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 21:10:20
A "neten nem adom a nevem és az arcom," - akkor tegyél be FB kommentmezőket. Bár nálam le vannak tiltva, mert nincs különbség stílusban, még, ha "neten adják a nevüket és az arcukat is"... :D
Mindegy, sok sikert, kevés hozzád hasonló tanár van, sajnos. Ne add fel.
Csók.
pillant 2013.05.15. 21:22:07
- anyatigrisként ÉS diplomataként képviseld az osztályod érdekeit az összes őket tanító tanárral szemben, bármilyen problémájuk adódik az adott tantárggyal, esetleg az azt tanító tanárral
- úgy képviseld az összes többi szaktanár álláspontját az osztályoddal szemben, hogy közben mégse veszítsd el se a diákjaid bizalmát, se a saját hitelességedet
- tartsd fejben az összes tanított osztályod órarendjét, de minimum légy tekintettel arra, ha az előző órájuk testnevelés volt és kifáradtak, és/vagy a következő órában egy témazárót írnak, DE közben mégis tarts teljes értékű órát
- vond be az osztályod a közös programok megszervezésébe, hogy sajátjuknak érezzék és megtanulják maguk intézni a dolgaikat, DE közben mindennel maximálisan legyél képben, és állj készen arra, hogy végül neked kell elintézni mindent
- ha nyelvtanár vagy, legyél képben a piacon megjelenő összes új tankönyvvel, gyakorló könyvvel, szótárral, nyelvvizsgával, és nyelvtanfolyammal, rendszeresen járj el ezek bemutató előadásaira és tréningjeire, és bármikor legyél képes adott diák éppen aktuális szintjének és igényeinek megfelelőt ajánlani
(nyilván minden tantárgynál megvan az odaillő könyv, vizsga, tréning, stb.)
- szervezz külföldi tanulmányi kirándulást - de ne repülővel, mert az drága, ne busszal, mert az hosszú és kényelmetlen, ne iskolaidőben, mert sok lesz a hiányzás, ne nyáron, mert akkor sokkal drágább, ne városnézőst, mert akkor nem gyakorolnak nyelvet, ne tanfolyamosat, mert iskolában ülni itthon is tudnak...
- hajts fel külföldi iskolákkal cserekapcsolatot, építsd ki, ápold, majd futtasd le az "osztálykirándulás" programot külföldön, megspékelve a külföldi csoport fogadásával, idegenvezetői, rendezvényszervezői és diplomáciai készségeid csúcsra járatásával (saját diákok és szüleik, külföldi diákok és szüleik, külföldi kollégák és saját kollégák minden elképzelhető és elképzelhetetlen kérdéseire, igényeire, kifogásaira és ellenkezésére felkészülve)
- legyél képben az érettségi és felvételi pontszámítási rendszer évenkénti változásaival és összes, éppen aktuális lehetséges variációjával, ezekről időben tájékoztasd a diákokat és szüleiket, ezek fényében adjál szakszerű tanácsot a továbbtanulással, valamint a választott érettségi tárgyakkal és szintjeikkel kapcsolatban
- érettségi bankettre kérjél a diákoktól javaslatokat, árajánlatot, szavazással döntesd el a kérdést, majd vállald magadra a döntés felelősségét, balhézz az étteremben, ha nem azt kaptátok, amit ígértek, de csak diplomatikusan, hogy mégse kelljen hirtelen 50 emberrel új helyszín után néznetek
- felvételin pár perc beszélgetésből döntsd el, vajon a veled szemben ülő gyerek és az iskola kompatibilisek-e egymással (ha tévedtél, tanév közben segíts az ideális új iskola megtalálásában)
- készülj fel, hogy a szülők tőled fogják várni, hogy gyermekük öltözködésére / viselkedésére hass, amikor ők már nem tudnak - máskor viszont ha iskolai szabályokkal és/vagy jó ízléssel szembemenő öltözködését / viselkedését csak finoman is szóvá teszed, zsebre teheted, amit a személyiségi jogok megsértése miatt kapsz
- legyen rendezett a magánéleted, legyen gondod rá, hogy kipihend magad, testi és lelki egészséged megőrizd, töltődj fel, sportolj, látogass kulturális programokat - hogy kiegyensúlyozott, hiteles és minden szempontból követésre érdemes példa legyél :)
Katedra Béla 2013.05.15. 21:47:49
Masni 2013.05.15. 21:49:46
kjá 2013.05.15. 21:54:27
ez a blog évek óta megy, és sem itt, sem a FB-on nem szenvedhetem a szándékos sértegetést, bántást, megalázást. bánj úgy a szavaiddal inkognitóban is, ahogy bánnál velük, ha az arcod, személyiséged, neved is mögötte lenne - az önmagadhoz való hűség miatt. ez a névtelen bántalmazás csak verbális agresszió, jobb a bokszsák helyette. :)
a más vélemény nem zavar, egy (szintén iskolával kapcsolatos) cikk miatt a mandineren kaptam ennél durvább kommenteket is. de egy tanár mindig tanár marad, akkor is, ha épp mind a 111 pont után éppen otthon olvasgat. muszáj szólnom érte, hogy lehet és kell másként. tudod, addig mondom a gyereknek is, amíg egyszer automatizálódik :)
szkepti 2013.05.15. 22:01:47
Örülök, hogy sokan vagyunk ilyen UFO jellegűek, akik fel merik vállalni, hogy beszélnek a problémákról, és ezt egészséges humorral, iróniával teszik, nem mások bántásával (bocsánat, ha kihagytam valakit :) ). Szerintem sem siránkozás, jól összefoglalja a tanárlét szerteágazó voltát, és inkább türelmet és megértést kér. Magyar típusú oktatáspolitika nélkül sokkal jobban menne, az anyagi feltételek igenis borzalmasak, nehéz a gyerekekkel is a megváltozott világ miatt, de szerintem a legtöbb kolléga igenis nem kiégett, nem türelmetlen, csak elfárad a napi nyüzsgésben és nincs ideje és lehetősége kipihenni - örülhetünk, hogy össze lehet ezt foglalni humorosan is. Valóban van rengeteg nehézség más szakmákban is, de senki nem tiltja, hogy ilyen listát készítsenek. Jókat nevettem én is :)
Katedra Béla 2013.05.15. 22:10:04
Glasting 2013.05.15. 23:40:07
egy nagyi 2013.05.16. 00:54:58
Egy pont kimaradt, amikor egyik gyerek ellopja a másik kabátját, sportcipőjét.Észre kéne már végre venni, hogy 45 percben iszonyú nehéz érdeklődést fenntartani,fegyelmezni, és még hozzá ez a sokrétű dolog.Juditka nem tartozik azok közé,de nem csodálom, hogy van olyan ember, akit ez idegileg megterhel.Ha nem kezelné a problémát,nem lenne rálátása.
albino combino 2013.05.16. 08:35:06
Internet, Coursera...a tanár megcsinálná élete legjobb előadását az adott anyagról aztán az órán nem kéne már a tananyagot magyarázgatni, hanem tudna figyelni a gyerekekre, akik inkább néznének meg egy 15 perces videót ami érthetően és normálisan magyaráz, akkor amikor nekik jó, minthogy végigszenvedjék a 45 perces órát.
Nyilván nem pont ehhez a cikkhez tartozik, de az egész oktatási koncepció rossz.
Például Sir Ken Robinsonnak vannak erről a dologról jó gondolatai
www.youtube.com/watch?v=r9LelXa3U_I
Ha megreformálnánk a rendszert, akkor talán jutna arra is idő, hogy értelmes, hasznos embereket neveljenek a tanárok és ne azon törjék a fejüket, hogy hogy kéne megvariálni 27. alkalommal is azt a sablon dolgozatot
ejjdejó 2013.05.16. 11:19:32
A második feléhez meg hozzávenném azt, hogy a szalagavatón az öltözőben, bál előtt elfogyasztott alkoholmennyiségtől felbőszült verekedni készülő 180 centis "gyerekeket" azért testi épséged kockáztatásával mégiscsak szétválasztod, és elküldöd őket jó messzire egymástól. Bár lehet, hogy ez nem általános, de kevés a férfikolléga, rendőrség nincs kéznél, előfordul.
Yasashi Tanuki 2013.05.16. 11:43:38
Matróz Kommandó 2013.05.16. 11:44:17
pacifista 2013.05.16. 13:01:10
Stiga Eszter Nyíri 2013.05.16. 20:30:15
Megdöbbenve olvasom a felháborodott kommenteket. Persze lehet, hogy velem van a baj, de én ezt nem egy komoly írásnak gondolom így első olvasás után, hanem humornak. Igen, sarkalatos, túlzó, miegymás, épp ettől lesz vicces, ha az embernek van egy cseppnyi humorérzéke is.
Mindenesetre én nagyon jót röhögtem, mielőtt nekiálltam volna a 112. teendőnek. (Pedig nem is tanár vagyok, "csak" óvónő, akik aztán még nagyobb megbecsülést kapnak...)
Nekem tetszett, és lehet, hogy a ma esti "második műszak" után elgondolkozom az óvónők 111 pontján. :)
cov 2013.05.16. 23:27:29
"""Idén június 6-10. között lesz a 84. alkalommal megrendezett Ünnepi Könyvhét, amelyre most is megjelenik a Szép versek 2013 című antológia a Magvető Kiadó gondozásában.
Az antológia szerzői június 8-án szombaton délután 15.00 és 16.00 óra között dedikálják a Liszt Ferenc téren a kötetet, amelyet ezúttal Szegő János szerkesztett. Sok szeretettel várunk mindenkit!Idén június 6-10. között lesz a 84. alkalommal megrendezett Ünnepi Könyvhét, amelyre most is megjelenik a Szép versek 2013 című antológia a Magvető Kiadó gondozásában.
Az antológia szerzői június 8-án szombaton délután 15.00 és 16.00 óra között dedikálják a Liszt Ferenc téren a kötetet, amelyet ezúttal Szegő János szerkesztett.""""
lucernaböde 2013.05.17. 09:25:55
Én nagyon jól szórakoztam. Annak ellenére, hogy tényleg ennyi dolgunk van, sőt az oktatásirányításnak köszönhetően egyre több lesz.
Tanítani továbbra is jó, a gyerekek fejlődését látni nagy élmény, csak az a sok felesleges (sokszor értelmetlen) dolog ne lenne...
lucernaböde 2013.05.17. 09:26:37
Minden név foglalt volt 2013.05.17. 10:23:24
Pizsamás Forradalmár 2013.05.17. 12:37:35
vigyázz magadra, nem tesz jót a léleknek, ha az ember minden nehézségre ilyen élénken emlékszik.
És ezt a szemedbe is.
medvicsek 2013.05.17. 18:44:05
ballus 2013.05.20. 18:08:16
És milyen jó hajnalban rendőrkocsiban ülve Kelet-London utcáin menni, hogy a kiskorú gyerek ellen elkövetett szeméremsértéssel kapcsolatban a rendőrségi jegyzőkönyvet felvegyék, majd hazaérve tájékoztatni a szülőket a történtekről, majd többször is telefonon egyeztetni a londoni rendőrséggel, hogy a kislány nem fog kiutazni a bíróságra.
(Mindkettő velem történt meg, két különböző londoni úton.)
kjá 2013.05.20. 18:27:41
medvicsek 2013.05.20. 19:00:07
Szép dolog mindekiről jót feltételezni, de azért vigyázz. Különben pedig a pokolba vezető út... mint tudjuk.
Azért kormány és kormány oktatáspolitikája közöt volt különbség, minderről remekül lehetne beszélgetni: szerintem a mostani minden eddigit alulmúl centralizációban, rossz értelemben vett konzervativizmusban és mindenféle horrorban, ami miatt boldog vagyok, hogy nem most járok iskolába. De azért is, hogy nem tanítok iskolában! De nyilván a pedagógusok nagy része is rájuk szavazott (ne kérdezd, honnan tudom, valahonnan csak összejött a kétharmad!!!), úgyhogy minimális részvéttel vagyok.
Amúgy azt nem mondhatopd, hogy ez a kormány rövid távra tervez. Nagyon komoly hosszú távú terveik vannak oktatással, hatalommal, társadalommal. Nyilván nem véletlenül alakítják úgy az oktatást, ahogy. Az ebből kibontakozó kép hátborzongató, de semmiképpen sem vádolnám őket azzal, hogy csupán rövid távra terveznek.
Masni 2013.05.20. 23:17:55
Glasting 2013.05.26. 13:22:28
mandinaa 2013.06.03. 21:46:02
Miért mártírkodtok? kinek jó ez? Nevetséges. Reggel menj be az iskolába, és mondj fel, kedves Kiss Judit Ágnes, a gyerekek érdekében.
szga · http://szgaboragnes.blog.hu 2013.06.04. 11:17:48
@mandinaa - Mitől vagy ingerült? Ha nem érdekel ez a blog, ez a poszt, ezek a kommentek, akkor...? Amit Te "rühellésnek" vélsz, gondolsz vagy érzel, az az egyik legerősebb kapocs, szinte olyan mint a szerelem: Catullus odi-et-amo/ja vagy J.A. "nehéz hűsége". A dolgok (itt: ez a pálya) és az emberi lélek (itt: ezé a bloggeré) nem simák, fekete-fehérek, derékszögűek és problémamentesek, mint sokan látni szeretnék, hanem... Ismered Karinthy kis humoreszkjét "Egy ember"-ről, "akinek abszolúte semmi érzéke a szimbolizmushoz"? Voilá: vmek.oszk.hu/05600/05645/05645.htm
Derűs üdv! ;)
gaboragnes@hotmail.com (tanár MCMLXXIV óta)
JackJammer 2013.06.04. 23:31:07
Nürnberg 2013.06.05. 12:43:41
Más. Felnőtt gyermekem van, de én örültem volna, ha olyan pedagógus van mellette, mint Judit. Olyan ember, akiben ennyi irónia van, aki ennyi nehézség közepette is teszi a dolgát....ami ugye nem kevés. Magam is pedagógus vagyok, örülnék, ha minden kollégám tisztában lenne azzal, hogy a "munkaköri leírásunk" ilyen sokrétű........és a lista korlátlanul bővíthető. Hidd el, az ember ezt nem pénzért teszi, emberségből, kötelességtudatból, mert így vagyunk összerakva. Szar......nos, nem a munka az, hanem a körülmények, ami miatt a nevelési és oktatási feladatok mellett a gondozás is a mi hatáskörünkbe került. A helyzet az, a kilátástalanság, a tanítványaink nyomora, körülményei. Az, hogy bármennyire is szeretnénk, ezen változtatni nem tudunk és enyhíteni is egyre kevésbé.....
Hell István 2013.08.24. 23:49:48
somorjaizsi 2013.08.25. 13:01:10
Marax 2013.08.25. 14:01:08
Hajnalkám. 2013.08.25. 17:41:16
ABC123456 2013.08.26. 01:58:09
Tetszik az írás, nem légből kapott, sok tapasztalat van mögötte, alighanem vidéki szakközepes, mert a pesti elitgimnáziumok problémahalmaza egész más...
cseszlovák · http://cseszlovak.tumblr.com/ 2013.08.26. 12:29:34
Csore60 2013.08.26. 13:33:41
2013.08.26. 22:06:43
ABC123456 2013.08.28. 00:04:03
ABC123456 2013.08.28. 00:04:47
Hansági 2013.08.29. 07:59:31
nyugimami 2013.11.09. 13:13:28
kdorozs · http://kdorozs.blogger.hu 2014.06.06. 03:03:20
marcsa 2014.11.08. 21:18:06
, most sose fogom megtudni, hogy mi a 111 teendő.
kjá 2014.11.08. 21:29:14