2013. május 13. 22:09 - kjá

111 teendő, miután megtartottad az óráidat

Aki maga nem tanár, vagy nincs a közvetlen közelében tanár, fogalma sincs, mi mindent rejtenek a munkaköri kötelességek. Csak azt látják, megtart 22 órát egy héten, szabad egész nyáron, lógatja a lábát havi száz nettóért. Aki még nem tanár, de felmerült a lehetősége, hogy azzá lesz, még meggondolhatja. 

Küldöm szeretettel mindazoknak, akik szerint heti 36 órát az épületben kell tartózkodnia minden pedagógusnak, mert különben biztos csak lébecol.

Ha tehát megtartottad az óráidat

  1. készülj a következőkre
  2. készíts prezentációt, előre gyártott jegyzetet, fénymásold megfelelő számú példányban –papírrepülő vagy hajó lesz belőle
  3. vigyél be kiegészítő anyagokat a törzsanyag mellé, szökőévente egyet érdekelni is fog
  4. tanulj akrobata és bohócszámokat, hogy magadra vond a figyelmüket – a dupla hátraszaltóig esélyed sincs
  5. számíts rá, hogy amikor viszont láthatatlanná akarsz válni, mert kibőgted a szemed, vagy csókolózol a villamoson, vagy a nudista strandon mászkálsz, valaki hangosan rád köszön: csókolom, tanárnő!
  6. add írásba a házi feladatot, különben arra fognak hivatkozni, hogy nem is mondtad (így is arra fognak hivatkozni)
  7. állíts össze új és új dolgozati kérdéseket minden osztálynak, csoportnak
  8. javítsd ki a dolgozatokat, közben vedd elő a helyesírási szabályzatot, mert miután tízszer láttad leírva, hogy faly, már nem vagy benne biztos, hogy nem úgy írják-e tényleg
  9. tárgyald meg a kollégákkal, hogy a te elvárásaid túl magasak-e, hogy a harmincból tíz elégtelen, további tíz alulról nyalja a kettest, illetve van-e esély arra, hogy egy 15 éves diák valóban egy akadémikus stílusában fogalmaz, nem pedig puskázott
  10. állíts össze javítódolgozatot annak, akinek rosszul sikerült
  11. írass javítódolgozatot azokkal, akiknek rosszul sikerült
  12. ezt is javítsd ki (minél kevésbé tanulnak, annál többet dolgozhatsz)
  13. ismételd meg, ahányszor igény van rá (lesz)
  14. korrepetáld azokat, akiknek harmadszorra sem sikerült – mivel erre külön lehetőség nincs, tedd meg szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, úgyis ezt csinálhatod egész nyáron
  15. a dolgozat kiosztása utáni szünetben fogadd a reklamációkat
  16. találj ki szorgalmi feladatokat annak, aki javítani szeretne
  17. javítsd ki őket
  18. feleltesd külön szóban azt, aki írásképtelen
  19. természetesen erre az órán nincs idő, mert beszédképtelen is, keress neki külön időpontot, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, akkor augusztusban teheted meg ugyanezt
  20. tarts pótórákat az elmaradtak helyett, hogy be tudd fejezni év végére a tananyagot (nem fog menni)
  21. készítsd fel a vizsgára, aki túl sokat hiányzott, magántanuló, más iskolából jött, különbözetit akar tenni – stb.
  22. vizsgáztasd le
  23. vezess vizsgajegyzőkönyvet
  24. tarts év végi szakaszvizsgát
  25. állítsd össze a tételeket
  26. oszd ki megfelelő számú példányban
  27. tanítsd meg újra, hisz már úgyis elfelejtették
  28. vizsgáztass le teljes osztályokat
  29. vegyél részt felvételin
  30. készítsd föl versenyre a tehetséges diákokat örömből, lelkesedésből, hiszen úgyis kevés van belőlük (mármint nem versenyekből)
  31. természetesen szünetben, kora reggel, késő este, hétvégén vagy vakáció alatt – esetleg lyukasórában, ha megbeszélted a kollégáddal, hogy a saját órájáról elengedi
  32. kísérd el a versenyre, amit meg kell nyernie, különben mitől jó ez az iskolának?
  33. ha országos versenyre is eljut, utazz vele a verseny helyszínére több napra, vigyázhatsz rá 24 órában, az éjszakát pedig horkoló vadidegen kollégákkal töltheted
  34. hajts fel újabb versenyeket, hogy megint tiéd lehessen a felkészítés és a kísérgetés öröme és dicsősége
  35. ha nem kapott helyezést, vigasztald
  36. hajts fel pályázatokat, írd meg, és reméld, hogy ha mást nem, a munkádhoz egy-két eszközt juttatnak belőle
  37. készíts iskolai ünnepi műsort: állítsd össze nagyjából hatvan munkaórával a forgatókönyvet
  38. keress hozzá szereplőket, és próbálj velük éjjel kettő és három között
  39. szedd össze otthonról az esetleges kellékeket, díszleteket, jelmezeket, venni úgysem vehetsz
  40. szervezz tanórán kívüli programokat: színházat (kitaposhatod belőlük a pénzt a jegyre), múzeumot
  41. szervezz osztálykirándulást (ha több napos, szállás és kaja után is rohangászhatsz)
  42. menj velük kirándulni több napra, vigyél magaddal sok pénzt (valakit úgyis ki kell segítened), sok meleg holmit, és készülj, hogy nem fogsz tudni aludni
  43. a kiránduláson óvd testi épségüket, lelki egészségüket és ellenőrizd alkoholfogyasztásukat és szexuális tevékenységüket –mindezt büntetőjogi felelősséged teljes tudatában
  44. tanuld meg az összes diák nevét, családi körülményeit
  45. tanuld meg a szülők nevét és családi körülményeit
  46. tartsd a kapcsolatot a tanulóifjúsággal telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
  47. tartsd a kapcsolatot a szülőkkel telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
  48. szakíts időt személyesen a diákok problémáira: szünetben, éjfél után, hétvégén, Szenteste
  49. szakíts időt személyesen a szülők problémáira ugyanezen időkben
  50. készülj fel szerelemmel, családdal, erőszakkal, betegségekkel kapcsolatos témákból, hogy ne érjen minden felkészületlenül
  51. keress pszichológust, hogy feldolgozhasd a hallott rémtörténeteket
  52. érdeklődj a diák egyéb tevékenysége iránt: menj el koncertjére, fellépésére, versenyére, fordítva úgysem fog megtörténni
  53. olvass ponyvát és nézz nyálas vámpírfilmeket vagy pornót, hogy képben legyél, mivel foglalkoznak
  54. készülj fel a diákok szerelmi ostromára azzal a beletörődéssel, hogy évről évre kevesebb ilyen inzultus fog érni
  55. döbbenj rá évről évre, hogy létezik gerontofília. sőt, nekrofília is
  56. döbbenj rá, ha a gyerekek nem ostromolnak, a szülők még megtehetik
  57. készülj fel a féltékeny anyákra és feleségekre is
  58. készülj fel bármelyik percben törött testű és lelkű gyerekek látványára
  59. ha rosszul van, hívd ki az orvost, ha fejre esett, a mentőt
  60. ha valamit elkövetett, tárgyalj az ifjúságvédelmi felelőssel, a szülővel, a gyámhivatallal, az állami gondozó intézménnyel
  61. ha bűncselekmény történt, hívd ki a rendőrséget, elkérik az adataidat, és onnantól téged zaklatnak, mintha tanú, áldozat és elkövető volnál egy személyben
  62. cseszegesd az iskola előtt a dohányzó diákokat, hogy nyomják el a cigit, a csikket hamutartóba dobják, és takarodjanak vissza az épületbe – ha mindehhez nincs kedved, a kaputól a sarokig vakulj meg
  63. végezz diákok közti mediációt, és számíts rá, hogy te leszel a bűnbak
  64. végezz kolléga és diák közti mediációt, számíts ugyanerre
  65. végezz diák és szülő közti mediációt, számíts még rosszabbra
  66. készülj föl további verziókra
  67. tarts szülői értekezletet
  68. éld túl
  69. készülj fel az oktatási törvény vonatkozó paragrafusaiból, ha nem akarod egy személyben elvinni a balhét
  70. tarts fogadóórát
  71. ossz ki a sorban állóknak kempingszéket és kempingsajtot
  72. ha már a portás is hazamenne, és rád még három aggódó anya vár tövig rágott körömmel, mert neki élete első kamaszgyereke az, aki neked a sok századik, helyezd át székhelyedet a közeli kocsmába – az anyáknak is jót fog tenni
  73. nyugtasd meg a szülőt, hogy nem baj, ha időnként utálja kamasz gyerekét, időnként te is utálod
  74. ülj végig tanári értekezleteket anélkül, hogy Tourette-szindrómás tüneteket produkálnál a végére
  75. üld végig az osztályozó konferenciákat, vitatkozz hosszan kollégáiddal a magatartás-jegyekről, rajtatok kívül úgyse fontos senkinek
  76. menj el tantestületi kirándulásra, továbbképzésre, biztos belecsúszik egy hétvégi nap is
  77. intézz kollégáiddal óracserét vagy teremcserét testi sértés nélkül
  78. tárgyalj szakmai dolgokról ugyanilyen sikerrel
  79. látogass órát más kollégáknál
  80. írj törzslapokat kék tollal, csupa nagybetűvel, hiba nélkül, javítás nem engedélyezett
  81. írd be az órát, a hiányzókat
  82. zaklasd kollégáidat ugyanezzel
  83. zaklasd a rendszergazdát, hogy nem működik valami a naplóban
  84. éld túl, amikor a jelenlétében persze működik
  85. kínlódj, amikor elment, és persze megint nem működik, hogy legalább azokat a beállításaidat visszacsinálhasd, amikbe azért belepiszkált
  86. gyűjtsd be az igazolásokat
  87. szűrd ki a hamisakat
  88. írd be az igazolt hiányzásokat
  89. ha igazolatlanul hiányzik egy gyereked, írj hivatalos levelet a szülőnek, a kormányhivatalnak és mindenki másnak, aki épp olyan tehetetlen, mint te
  90. fogadd és ellenőrizd a „de ott voltam!” jellegű állításokat
  91. összesítsd a hiányzásokat tantárgyanként és tanulónként
  92. összesítsd a munkaidő-elszámolásodat, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este és hétvégén végzett túlmunka nem számít fizetett túlórának
  93. írd be, ha helyettesítetted egy kollégádat
  94. írd be a jegyeket az ellenőrzőbe
  95. írass be hirdetéseket, írd őket alá
  96. iktasd a felmentéseket mindenféle disz-szel kezdődő, nem létező betegségek kapcsán
  97. írj tantervet, tanmenetet, óravázlatot – mindegyik arra jó, hogy halálra idegeskedd magad, amikor eltérsz tőlük
  98. írd be a bukásveszélyt, aztán értekezz a szülőkkel telefonon vagy személyesen
  99. éld túl
  100. írj szöveges értékelést mindenkiről
  101. írd meg a félévi értesítőt
  102. írd meg az év végi bizonyítványt
  103. vezesd át a törzslapra – vigyázz, kék tollal, számmal és betűvel, hiba nélkül
  104. adminisztráld az összes át- és visszajelentkezéseket a naplóban és a törzslapon
  105. írd be a különböző intéseket és dicséreteket a naplóba és az ellenőrzőbe – és vállald a következményeit
  106. amikor vége a tanévnek, és mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, végezd el a maradék adminisztrációt, tervezd a következő tanévet
  107. nyáron szervezz tábort, töltsd ott a szabadidődet, és éld tovább ugyanazt, amit a tanévben – csak negyvenfokos kánikulában
  108. amikor augusztus végén mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, tervezz tanévet, pótvizsgát, pótfelvételit, intézz adminisztrációt
  109. magánéletedet abban a tudatban éld, hogy minden diák és szülő paparazziként figyel, mikor kap rajta, hogy vizet prédikálsz, de bort iszol
  110. járj továbbképzésekre a következő tárgyakból: diplomácia, gyógypedagógia, informatika, pszichiátria, smasszerképző
  111. tanulj meditációt, és gyakorold, hogy másnap is be tudj menni frissen és kipihenten tanítani

 

 

 

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr175295861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Aktucs · http://alkoholesdrog.hu 2013.05.14. 18:13:53

Ha egy tanár ezt mind megteszi, le a kalappal. Nekem nem ez a tapasztalatom.

Van egy fiam aki "nem létező" disz kezdetű problémával küzd (nem betegség, csak úgy mondanám) és még ráadásul figyelemzavara is van.
Kell(ene) hozzá némi megértés. De nem volt. Most kényszerből magántanuló. Vizsgára felkészítés? Ugyanmár! Anyuka napi 8-10 óra munka mellett megoldja. Természetesen minden tantárgyhoz és a tanításhoz is kiválóan ért... Még vizsgakövetelményeket sem kapunk.
8 év alatt 3 iskolába jártunk és eddig 3-4 olyan pedagógussal találkoztunk, akit érdekelt, hogy ez a gyerek nem szürke kocka, és hajlandó volt észrevenni, hogy egy jólelkű, értelmes, udvarias, szeretni való lény. Örök hálám nekik. De nem ők panaszkodnak a rengeteg munkáról, pedig ők valóban sokat dolgoznak.
Sajnos én a másik végletből, abból aki gyűlöli a gyereket is, szülőt is, és örömét leli abban, ha egy gyereket szenvedni lát, többel találkoztam. Na ők nem készülnek az óráikra, kész dolgozatot iratnak, bár javítani muszáj. Nem áldozzák fel a szünetet, soha egy percet nem beszélnek a gyerekekkel, a kötelező fogadóórán túl a szülővel sem, de akkor is megüzenik azért, hogy nem muszáj bejönni. És természetesen kirándulni sem viszik az osztályt, valami mondvacsinált ok miatt.

cov 2013.05.14. 18:15:01

holnapra feltaláljam a Live Edu Cam -ot!?

aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 18:43:24

@kjá: Ugye, ezt te sem gondoltad komolyan.;) Menj el multihoz pénztárosnak, vagy egy gyárba sorra dolgozni. 8 órában 3x!!! van szünet, ebből 2x 5 perces. Mindezt kevesebb pénzért. Nem egy példát tudnék felhozni, h a tanár is kiment óra alatt.

Rousseau 2013.05.14. 19:00:42

Ez egy erősen kisarkított megkeseredett vélemény. Olvass utána a pedagógus kiégésének a fázisainak (Hunyadi-M. Nádasi)és meg fogod találni a saját fázisodat, mely az írásod alapján a teljes kiégés előtt van eggyel.Erre jellemző többek között, hogy a pedagógus ellenségként tekint a gyerekre, a szülőre és a kollégáira. Én magam majd 30 évi tanítás után is örömmel végzem ezt a munkát, csinálok mellette mást is, de megélek valahogy és boldog vagyok, szerintem a tanítványaim is. Azt is tudom, hogy ha nem tetszik, lehet mást is csinálni. De az sem lesz sétagalopp, ott más lesz a gond és a pénz sem lesz sokkal több.
Ha nem tudod megoldani a problémádat, legalább ne vedd el mások kedvét is és ne segíts elmélyíteni azt a sztereotípiát, hagy a pedagógusok szerencsétlen, kontraszelektált balekok. Mert nem azok! Csak van közöttük jó néhány.

aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 19:07:51

Nagyon sajnálom a tanárokat. Ha ez tényleg így lenne. .. De nem így van. Ez olyan, mint szűzen férjhez menni - nem mondom, h nincs ilyen, de ritka, mint a fehér holló. Ültem az iskolapadban és voltam a másik oldalon is. Gyakran a CTRL C+CTRL V elvet követik. 1-2 pedagógus volt, aki lelkiismeretesen odatette magát, és érdekes módon az ilyen embereknek sír a legkevesebbet a szájuk. Talán azért is, mert ők elhivatottságból teszik a dolgukat, nem kényszerből...
De volt arra is példa nem 1x, mikor a tanári szobában esett egymásnak, vagy pontosabban egymásba két pedagógus, egyiket a férje, a másikat a felesége várta otthon...
Szal nekem ennél kicsit több bizonyíték kéne, h együtt érezzek, vagy sajnáljam őket, nem pedig egy 111 pontból álló felsorolás.
Respect a kevés 'szabályerősítőnek'....

poetesss 2013.05.14. 19:21:54

Jó ezt így olvasni, pályaválasztás előtt... :)

Bakkerovics Bakker 2013.05.14. 19:37:05

érdekel a lelkiismeretes vállakozók 444 teendője? mert ha nem, akkor ne hisztizz. és ne csak a szart keresd éslásd a munkádban hanem inkább a szépet és a jót. ha ezt tennétek, mindenkinek sokkal jobb lenne. ha meg nem megy, akkor takarodj erről a pályáról.

Rétikánya 2013.05.14. 19:44:59

Végigolvastam és értem mit próbálsz elmondani. Értem mert látom a saját gyermekeimen és tanáraikon is az egészet. Sajnos ez a ponthalmaz megint egy "megalomán" megközelítés. Valóban jó lenne, ha mindenki ezt végigvinné, de én megelégednék az 1/3val is. Ez sem megy a kollégáidnak... (remélem Neked igen, hisz összefoglaltad). Mára van olyan tanár aki az eddig olvasni és erről mesélni imádó gyermekemet simán lebeszéli az olvasásról (magyartanár az illető)
Másik oldalról meg ne hidd, hogy más szakmának nincsenek ilyen listái. Vannak és számos esetben nem is látják a külsősök miről is szól az egész. Ez így természetes.
Harmadik oldalról meg, tényleg nézz körül, mert kezdesz kiégni! Van miért harcolni, van kiért kűzdeni. Ezeket kell megkeresni, és velük az ember visszaszerzi az élet- és munkakedvét! Hajrá, hajrá, én drukkolok!

szaktanár 2013.05.14. 19:48:04

Én tanár vagyok, szeretem a munkám, de nekem tetszett ez a 111 pont. Csak nekem tűnt viccesnek? Szerintem ez egy aranyos gyűjtemény, irónia, ami persze igaz is valahol. Nem értem hogyan magyaráz bele valaki kiégést, meg hisztit.
Biztos, hogy minden pályának megvannak azok a teendői, amit nem szeret az ember, attól még az nem jelenti azt, hogy az egészet utálja...

Rousseau 2013.05.14. 19:54:55

@szaktanár: Igen, megvannak azok a pontok minden munkában, amiket nem szeret az ember. De a felsorolás érinti a tanári pálya gyakorlatilag minden teendőjét, sok gyerekkel közvetlenül kapcsolatosat is. Ha valaki ezeket sem szereti tanár létére, az már nagy baj. És nem aranyos!!!. A kiégést nem kell belemagyarázni, ez az írás az, maga. Ha nem érted, akkor még nem hallottál a kiégésről, ami lehet akár jó dolog is, de szimpla tájékozatlanság is. Én meg éppen a viccet nem értem benne, még ha az írója annak szánta is. Irónia lehet, de hogy aranyos??? Legalábbis én nem nevetek rajta.

szaktanár 2013.05.14. 20:06:37

De itt nem azoknak a felsorolása volt, amit nem szeret, hanem ami a 22 óra, (ami inkább 28, vagy több) után még meg kell csinálni. Az volt a cél, hogy lássák mások, hogy nem csak az "anyag leadása" a feladat, hanem sok más is. Amiben vannak jók, rosszak, de meg kell oldani. Például naplóírás, anyakönyv vezetés, hiányzások számontartása,és minden egyéb adminisztrációval engem is ki lehet kergetni a világból, de megcsinálom, mert kell. Én tanítani szeretek, nem adminisztrálni.

szaktanár 2013.05.14. 20:08:02

És például a magatartás jegyeken tényleg csak mi vitázunk... :)

gofri. · http://gofriblog.blogspot.com 2013.05.14. 20:10:58

Jaj istenem, ez annyira tipikus, hogy semennyi iróniára való fogékonyság nincsen bennetek, emberek. :)
A másik meg, ami teljesen jellemző, hogy a helyzetelemzést összekeverjük a siránkozással, a kritikát az önsajnáltatással vagy önsajnálattal, stb. Miért olyan elképzelhetetlen az, hogy az, aki szereti a munkáját, egyúttal tudja kritikusan is nézni azt és a körülményeit?
És még az is halálosan unalmas, hogy ha valaki ironikus-bíráló hangot üt meg, akkor egy hadseregnyi ember gondolja azt, hogy tőle meg most ezzel elvették a panaszkodás jogát.
Ez az írás nem a vállalkozók ellen íródott, meg nem a kiégésről szól, most komolyan, egy tanárnak magyarázzam el, hogy a "versbeli beszélő" nem azonos a hús-vér költővel???

Szerintem az van kiégve, aki szerint ezen nem tud legalább mosolyogni.

kavarodás 2013.05.14. 20:11:50

@aki megjárta a hadak útját:

Nem értem, miért van bármi elvárása a tanárok felé annak, aki a multis pénztárossággal hasonlítja a szakmát.
Lecsippantjuk a gyereken a vonalkódot, oszt csókolom.

gofri. · http://gofriblog.blogspot.com 2013.05.14. 20:14:33

És az emberek meg tele vannak előítéletekkel a tanárokat illetően, ahogy mondjuk a vállalkozókat meg a rendőröket illetően is, stb. És igenis kell írni ilyeneket, és észre kellene venni, hogy ez nem a tanárság ellen íródott, hanem az idióta oktatáspolitika ellen, amit meg a tanár - ki tudja milyen okból - minden időszakban lenyel és elvisel.
Ja, és amin a legjobban felrántottam magam (barom vagyok, hogy elolvastam a kommenteket) az az általánosítás. Ez a "egy csomó olyan tanárt tudok, aki..."
Tényleg, olyan jó lenne kicsit magunkba nézni néha, nem?

aki megjárta a hadak útját 2013.05.14. 20:18:37

@kavarodás: kicsit összekavarodtak benned a dolgok. Hol is van összehasonlítva a két szakma?;)

Szindrana 2013.05.14. 20:21:24

ha ennyire szörnyű, miért nem hagyod ott?

Lewyx 2013.05.14. 20:41:00

Hozzátennék még egy lapáttal a piacorientált, vállalkozó-központú vélemények kerekségével. A lista arra jó volt, hogy akinek eddig valamiért nem jutott el a tudatáig, az is rádöbbenjen, hogy tanárnak lenni is legalább egy becsületesen 8 órás meló (nyilvány némi extrákkal, mert a legtöbb helyen _semmit_ nem viszel haza a munkádból, pláne nem felelősséget). Legalábbis a nettószáz fizukategóriában ez nagyon így van. De ne ezt nézzük, hanem a piacot. Mindenki elmondta, hogy hány pocsék tanárral találkozott; igen, szerintem is sok van. Tehát akkor most nézzük az, hogy valójában a munkaképeseknek mekkora része képes ennek a munkának a JÓ ellátására. Nem kell nagyon pontos számot mondani, mert rögvest észre veheti bárki, hogy a fizetési-skálának nagyon messze nincsenek a felső ekkora hányadában. Pedig elvileg pont az egyik mozgatórugója az egészséges piacnak, hogy ha egy munkára csak 1000 ember képes, akkor elvárható, hogy a munkakör átlagfizetésével az ember ne nagyon lógjon ki mondjuk a top 2000 keresőből. Nos egy tanár ettől szerintem elképzelhetetlenül messze van. Cserébe egy multis-kasszás igazából örülhet, mert ahhoz tényleg nagyon kevesen gyengék, és mégis kap érte fizetést (értem én, hogy kevés, de igazából minimálbér hiányában olcsóbban is lehetne rá embert találni), holott van munkanélküliség. Tehát az összehasonlítás nevetséges. Én sem vagyok tanár, nincs lényegi közöm oktatáshoz, de azért azt látom, hogy ez nem siránkozásnak íródott. Csakis arra való, hogy a sok paraszt (elnézést a becsületes földművelőktől a szóalaki egyezés miatt), aki bekajálja a néprétegek egymásnak ugrasztását, megérezze, hogy tanárnak lenni is egy teljes állás. És igen, abban meg mindenkinek igaza van, hogy mint minden hivatást, ezt is lehet jól és rosszul csinálni. Csak épp ezt nem igazán fizetik meg. Viszont egy multis-pénztárost; és gondoljunk csak bele, amikor majd ők fásulnak bele a munkájukba abból kifolyólag, hogy a "gyenge" bérért már csak gyenge alapanyag választja a pályát... micsoda következmények lesznek. És kérem ne lovagoljon senki a pénztáros példán, mert én őket is tisztelem, csak épp ezt említették feljebb; tényleg állhatna itt kontrasztként bármely állás, amihez gyakorlatilag semmilyen készség és képzettség nem szükséges.

zoxó 2013.05.14. 20:55:34

@szaktanár: nekem is tetszett. Jó és találó (görbe)tükör.

Nürnberg 2013.05.14. 21:02:25

Nem érzem sem sarkosnak, sem kiégettnek. Aki irónikusan látja a saját helyzetét, panaszkodás helyett a humoros részt domborítja, annak eleven az észjárása, nem ragad bele a napi gondokba. Én mosolyogva olvastam végig.
Valóban, én is a pokolba kívánom a seregnyi adminisztrációt, de attól megcsinálom, néha morgok, mint ahogy bármilyen más szituációban is, ha felesleges dolgok veszik el az időmet az érdemi munkától.
Igaz, sosem szerettem a szerző azt akarta írni....kezdetű magyarázkodást, de nem hiszem, hogy a bejegyzés írója ideológiai vita indítójának gondolta volna szösszenetét.
Hogy is mondta anno Hofi....Lazítani, próbálj meg lazítani...
Én is képes vagyok arra, hogy nevessek a gondjaimon...

poetesss 2013.05.14. 21:32:37

@szaktanár: Pontosan így látom én is. Nem az a cím, hogy "111 dolog, amit utálok".

wolfgabriel 2013.05.14. 21:40:45

@Bakkerovics Bakker: Az író az "írói túlzás" eszközét alkalmazva arra próbálta felhívni a figyelmet, hogy a tanári munka nem csak órák megtartásából, majd utána napozásból áll, mint ahogy azt sajnos a tisztelt publikum egy része gondolja.

Bárki aki sokat dolgozik, azt elismerik: pénzzel és tisztelettel. A tanárok esetében ez nincs így.

Kiss István Béla 2013.05.14. 21:43:58

Minden szakmához, munkakörhöz kellene egy ilyen leírás. Akárhány pontból álló. Akár ironikus is.Minden tréfának a fele vagy legalább a fele igaz. Amiből persze nem következik, hogy minden munka egyformán nehéz. De legalább többet megtudnánk róla.
Aki ezt a száztizenegy pontot összeszedte, az biztosan megjárta a hadak útját.Ezért is kár az iróniát kiégettségnek nézni.Kár, hogy ez nem mindenki számára világos.
Szaktanár, Gofri, Lewyx, Nürnberg véleményével értek leginkább egyet.

Melore 2013.05.14. 21:52:24

Az ember kedvét nem ez a felsorolás veszi el, hanem az a lekezelő, gyanakvó, mindezt semmibe vevő oktatásirányítás. Én is 34 éve tanítok, napi rutinom a felsorolás jó része és ebben a tanévben mégis örömmel megyek minden reggel a gyerekek közé. De a szeptembert nem várom. Azzal nekem is elvették a kedvemet, hogy ellenszolgáltatás nélkül köteleznek azokra a dolgokra, amiket eddig önként, hivatástudatból tettem és még valami Karámba is be akarnak terelni, ahol a maradék szabadidőmben azok etikai kódexét olvassam, akik annyira etikátlanok, hogy a pedagógusok szemébe hazudnak szemrebbenés nélkül. Jó lenne, ha mi, tanárok nem egymást marnánk, hanem egymás kezét fogva ezeknek a gonosz törekvéseknek vetnénk gátat. Én úgy gondolom, a pamflet írója sem panasznapot tartott, csak leltárt írt arról, miért átlag heti 51 óra a tanárok jelenlegi munkaideje, amit viszont hőn szeretett előljáróink kevésnek találva még jól megemelik, de béremelés nélkül.

igorka10 2013.05.14. 21:52:36

@gofri.: leosztottad az észt rendesen. tetszett. az írás egy csemege,nyamnyam. köszi gofrinak,hogy mégsem bántam meg a kommentek elolvasását.

Tralfamador75 2013.05.14. 21:57:26

@wolfgabriel: (Talán nem kellene ezt mondanom, de szerintem pont azokat nem tisztelik, akik sokat dolgoznak. És nem is fizetik meg őket. Viszont újra és újra sikeresen megnyúzzák őket. Én úgy látom, hogy azok a szakmák/hivatások a leginkább lenézettek és alulfizetettek, amelyekre a leginkább szükség van.
És ugye mindig a legjobban húzó lovat ütik.)

teevee 2013.05.14. 21:59:31

Az irónia teljesen nyilvánvaló, kiégettségről, hisztiről szó sincs, egyszerűen ilyen az, ha valaki szereti a szakmáját, ért hozzá, látja a nehézségeket, és megküzd velük.
És a tetejében nevetni is tud rajtuk. (Vagy talán nem is lehet másképp.)

Kiss István Béla 2013.05.14. 22:14:58

@Tralfamador75: Való igaz! A nemzet napszámosai...hagyománya van.

nem s nagy 2013.05.14. 22:39:20

Aki tanár létére ezt az írást nem érti, annak kellene a pályát elhagynia. Vagy olvasson mást is kjá-tól. :)

Masni 2013.05.14. 22:49:25

Nagyon jó az írás. Több résznél hangosan röhögtem.
Hozzáteszem, több tanár rokon van, ezekből sok nagyon lelkiismeretes és szorgalmas, és közel nem dolgoznak annyit, mint én és ha nem is 3 hónapot, de másfelet bizti semmittevéssel töltenek a nyáron. Női tanároknak meg külön mázli, hogy nem kell azon gondolkodni, hogy az iskolai szünetekben ki vigyázzon a kölökre, hisz szinkronban vannak. Na ez a versenyszférában egész biztosan nincs így.
Minden szakmának van amúgy ilyen listája, a különbséget abban látom, hogy ahhoz, hogy nekem állásom legyen, 50 önéletrajzot kell elküldenem, és még így sem biztos, hogy találok (két diplomával), az pedig pláne egészen biztos, hogy bármikor kirúghatnak indok nélkül és a fizetésem felét legalább valami kamufeketén akarják odaadni (=>nulla nyugdíj). A munkáját pedig ma már a legtöbb ember hazaviszi és még este 9kor is válaszolni kell a fontos céges mailokra, mert ha nem teszed, kirúgnak, és tuti lesz 1000 jelentkező, aki 9-kor is fog válaszolni, és 70 e forintért is elvégzi a munkádat.

placsni 2013.05.14. 23:14:04

@Aktucs: Azért ez merő általánosítás, már pardon, hogy bocsánat...

placsni 2013.05.14. 23:21:35

@Masni: Bocs, de te a versenyszférában mennyit keresel??? Mert én 25 évnyi munkaviszony után nettó 119 ezret-családi adókedvezménnyel-tanító vagyok ugyanis..Tájékoztatlak egyébiránt, hogy a nyarat vagy pincérkedéssel, vagy árufeltöltéssel fogom tölteni, mert a fenti öszegben benne vannak a pótlékok, túlórák estébék, amiket nyáron nem kapunk meg és elváltként a három gyerekkemmel éhenpusztulnánk úgy, hogy két diploma van a fiókomban nekem is. Azt gondolom, a versenyszférában belefér, de belőlünk már nem igen lehet többet kitaposni, max. a belünket, amellett, hogy mi nem aktákat tologatunk és reklámszlogeneken törjük a kis fejünket, hanem hús-vér, érző kis lényekkel foglalkozunk, akiknek lelke és gyereknek hívják őket.... :/

placsni 2013.05.14. 23:24:52

@Rousseau: Kedves filozófus! Csináld végig egy héten át, látni fogod, hogy ez nem a kiégés szimptómagyűjteménye, hanem egy hivatás mindennapjainak a pontokba szedése.
Egy dologban van csak igazad, ez valóban nem vicces, ez maga a valóság!!

Aktucs · http://alkoholesdrog.hu 2013.05.14. 23:25:42

@eliza d.: Nem általánosítás, tapasztalat. Keserű ugyan, de tapasztalat.
Volt szerencsénk kivételhez, elhivatott pedagógushoz is, de elenyésző kisebbségben vannak. Legalábbis a mi környékünkön. Remélem máshol kevésbé fehér hollók.

lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.14. 23:46:14

112. keress hasonló profilú iskolát az ország másik végében a gyerekednek, ha elköltöznek
113. ha valamelyik gyereked családjában van valami probléma, oldd meg
114. ha a gyerek anorexiás, kezeld.
115. vagy legalább minden nap készíts vagy vegyél neki olyan kaját, amiből meg bír enni egy-két falatot
116. ha a gyerek szülei szegények, akkor is vigyél neki kaját
117. készülj a szerenádra kajával, piával, és érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
118. menj el minden szalagavató bulira, osztálytalálkozóra, érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
119. öltözz be a kopaszavatón szuperhősnek, nővérkének, érezd jól magad, de ne nagyon, mert a 109-es pont lép életbe
120. mindig írd újra az SzMSz-t, programokat, tananyagokat, amikor az oktatáspolitikában változik valami. Azaz kb. évente.
121. nézzél nagyokat, amikor kiderül, hogy ezzel valaki más nagyon sok pénzt keresett
122. dekoráld ki az osztálytermet, hiszen lakberendező is vagy
123. frissítsd az iskola honlapját, hiszen IT-s is vagy
124. vigyázz a rendre az iskoladiszkón, hiszen smasszer is vagy
125. szervezz alapítványi bált, hiszen rendezvényszervező is vagy
126.írj folyamatosan e-learning tananyagot, feladatlapokat, hiszen tankönyvíró is vagy
127. a nyári szünetben tedd rendbe az iskola archívumát, hiszen muzeológus is vagy
128. a nyári szünetben rakj rendet a könyvtárban, hiszen takarítónő is vagy
129. a diákhéten szerepelj a programokban, hiszen színész is vagy
130. nagyítóval vagy az ösztöneidre hagyatkozva javítsd ki néhány olvashatatlan dolgozatot, hiszen grafológus is vagy
131. ha a gyereknek fáj a feje, vagy görcsöl a hasa, adj neki aszpirint, hiszen orvos is vagy
132. ha nem érzi jobban magát, küldd haza
133. ezt dokumentáld le
134. vedd észre, ha szimulál, és küldd vissza a tanterembe
135. rántsd egyet a válladon, hogy emiatt te lettél az elsőszámú közellenség
136. szereld össze az óra előtt a laptopodat a projektorral, mert egyébként technikus is vagy
137. óra után szereld szét
138. ne hagyd, hogy a gyerek csinálja, mert csak az időt akarja vele húzni
139. mosolyogj, hogy emiatt te vagy az elsőszámú közellenség
140. járj be akkor is dolgozni, amikor az iskolában nincs fűtés, mert a számlára már nem maradt pénz
141. ilyenkor literszámra idd a forró teát, és csinálj a gyerekeknek is
142. tízpercenként tartsatok a hideg tanteremben átmozgató gyakorlatokat, mert amúgy személyi edző is vagy
143. add a gyerekeknek a tanáriban lévő pótruháidat, mert természetesen a máltai szeretetszolgálat is te vagy
144. tanuld meg az új interaktív eszközök használatát
145. tanítsd meg erre az idősebb kollegáidat is
146. ne hagyd, hogy a gyerek hülyéskedésre használja a szép fehér táblát meg az új számítógépet
147. ha az iskolában nincs áram, mert a számléra már nem volt pénz,akkor térj vissza a hagyományos eszközök használatára, írj krétával
148. vegyél krétát
149. ha az iskolában elromlott a WC, és nincs pénz a javítására, bírd ki hazáig
150. ha az iskolát felújítják, akkor úgy készülj az óridra, hogy a munkások is végig fogják hallgatni
151. néhány órádat tartsd meg a város túlsó végén lévő intézményben, mert az iskolát felújítják
152. teleportálj, mert a 10 perces szünetben egyébként lehetetlen oda eljutni
153. tanulj meg osztódással szaporodni, mert egyszerre kell órát tartani, évzáróra készülni és a vizsgákon felügyelni
154. tanulj meg a nyikorgó padlókon teljesen hangtalanul járkálni, hogy a vizsgázó gyerekeket ne zavard
155. vagy esetleg teljesen mozdulatlanul ülni, miközben a szemed mindent lát
156. még jobb, ha arra az egy órácskára felfüggeszted a levegővételt
157. a nyári szünetben az iskolai gyakorlatra oldd meg a gyerek szállását, utazását, mert amúgy ki lenne az utazásszervező, ha nem te
158. ha valami hülyeséget csinálnak a nyári gyakorlaton, vidd el a balhét
159. ha elfogy a pénzük, segítsd ki őket
160. ha túl sokat isznak, akkor tapasztalt toxikológusként kezeld őket
161. másnap küldd őket haza
162. utána évekig hallgasd, hogy te vagy az elsőszámú közellenség
163. hallgasd végig a hatalmas drámákat, pl. hogy a kiszemelt fiú jelölte vissza fészbukon
164. hónapokig vitatkozzatok olyan hatalmas jelentőségű problémákon, mint "milyen színű legyen a szalag" vagy "ki ki mellé kerüljön a tablón"

van még? van, csak késő van

lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.14. 23:51:15

163. a kiszemelt fiú NEM jelölte vissza fészbukon

kjá 2013.05.14. 23:51:22

@lesson: szenzációs! leszel a kollégám? :D :*

lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 00:06:08

hát az vónék amúgy is :) vagyis csak voltam :( bedarált egy kicsit ezt a 111 pont és ami mögötte van.
nagyon jó a blogod, hajrá a regényhez!!!

lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 00:12:27

EZ a 111 pont, na mindegy, megyek már aludni. jóccakát

Alcor Alcor 2013.05.15. 06:15:24

Elméletileg nincs különbség elmélet és a gyakorlat között. Gyakorlatilag azonban ez a különbség finoman szólva is jelentős. Vonatkozik ez a pedagógusok munkavégzésére is...

zsukara 2013.05.15. 08:59:45

Első gondolatom az volt, hogy ezt a listát + a kiegészítést, mint valamiféle pedagógus katekizmust el kéne küldeni hivatalos helyre. Pl. lehetne ez az újonnan alakuló és általam oly repesve várt pedagógus kar alapvetése, bár az irónia nem kifejezetten erőssége az oktatási kormányzatnak. Nagyon találó, kicsit fanyar, engem tanári életem abszurd élményeire emlékeztető, megmosolyogtató összefoglalása a mai iskolai valóságnak.
Aztán elolvastam a kommenteket.
Arra persze számítottam, hogy ismét megkapjuk, mint mindig, hogy ne sírjunk, ez nem is így van, másnak is milyen nehéz és a tanárok többsége bezzeg nem csinál semmit és utálja a gyerekeket. Hát lehet, hogy csak én voltam szerencsés a tanáraimmal és később a kollégáimmal, de én kevés megkeseredett, alkalmatlan pedagógussal találkoztam. Én is nagyon szeretem a munkám és bármilyen meglepő, szívesen töltök időt diákjaimmal is. Sőt, ad absurdum, a 164 pont nagy részét is szívesen csinálom (kivéve a mindent elárasztó adminisztrációt), de nagyon örülnék neki, ha végre mások is észrevennék, hogy nem a lábamat lógatom heti 22 = 40 = 60+ órában.
Tudom, hogy minden szakma / foglalkozás / hivatás össze tudna állítani egy ilyen listát, de ne vitassuk már el általánosságban a másik szakmai hozzáértését vagy hozzáállását. Sok szülő fenntartás nélkül elfogadja gyermeke magyarázatát az iskolai problémákról, pedig érdemes lenne elgondolkodni azon a régi tanári viccen, hogy "Kedves szülő, ha megígéri, hogy nem hiszi el, mindazt amit a fia az iskoláról mesél, én cserébe nem hiszem el mindazt, amit ő az otthoni eseményekről mond."

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.05.15. 09:39:05

A listából annyi biztos kiderül, hogy ennyi feladatot leginkább csak egymás kárára lehet elvégezni. Az egyes kommentekben emlegetett "rossz tanár" vajon melyik feladat elmulasztása miatt rossz? Jól érzem a fentiekből, hogy nálunk minden felelősség a legalsó tanárra hárul?

Matróz Kommandó 2013.05.15. 10:04:57

Az iskolával két alapvető baj van:
- nem nevel kreatív gondolkodásra, sőt ha lehet inkább elnyomja.
- nem nevel csoportmunkára, sőt tiltja szankcionálja.
A munkahelyek döntő többségében csoportban kell feladatokat megoldani, és kizárólag a csoport eredményessége számít.
A feladatmegoldás során bármilyen segítséget igénybe lehet venni. Semmit nem kell fejből tudni, viszont olyan problémát is meg kell tudni oldani, amivel még nem találkoztunk.
Ezeket kéne először megváltoztatni, a többi ráér ...

Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 10:35:18

@Matróz Kommandó: mint középvezető egy multicégnél, ahol tevékenységem lefedi a bolygó civilizáltabb népek által lakott területeit, kérdezem: Te melyik tankönyvben olvastad ezt a sok baromságot? Merthogy életedben nem dolgoztál "csapatban", ahol "kizárólag a csoport eredményessége számít." az nyilvánvaló.

Nagyon foglak sajnálni, ha ily ártatlan kiskutyaszemekkel lépsz ki majd a munkaerőpiacra, az első arra járó cégkatona ráugrik a hátadra, hogy onnan kerüljön följebb. S ilyenkor Te lejjebb süllyedsz.

Először nyomj le pár évet itt-ott, aztán gondold át ezt a tankönyvi/coaching-bullshit okoskodásodat, pupák.

kjá 2013.05.15. 11:15:57

@Sátán meg a Jocó:
Kedves hosszúnevű, matróz kommandóval én sem értek egyet, de a válaszod stílusa közelít a "neten nem adom a nevem és az arcom, tehát bármilyen sértő lehetek" - számomra otromba és nem elfogadható stílusához. Kérlek, fogalmazd át kevésbé bántóan és lenézően vagy töröld. Vagy jelezd, és én törlöm. Köszönöm

ejjdejó 2013.05.15. 11:39:40

Nagyon jók ezek a pontok, a kiegészítések is, kb. a mindennapok során én is ilyen enyhe iróniával fogtam fel a dolgokat és persze sok-sok szeretettel. Ez az egész szakma olyan, mintha az embernek lenne egy csomó pót gyereke, elő is fordult, hogy a tanítványaimat úgy emlegettem, hogy a gyerekeim ezt meg azt csinálták, a beszélgetőtársam meg elképedt, hogy ilyen fiatalon ilyen sok gyerekem van :) A tanári hivatás hihetetlenül fárasztó tud lenni fizikailag, szellemileg, de különösen érzelmileg, viszont egy gyerek sikere, vagy egy szégyenlősen elmotyogott köszönöm, vagy egy "tanárnő egészen jófej" nagyon fel tudja tölteni az embert. Sajnos ebben a tanévben nem dolgoztam közoktatásban, de (bár emiatt néhányan mazochistának tartanak) nagyon visszavágyom. A folyamatosan kritizálókkal, megmondóemberekkel kapcsolatban pedig úgy gondolom, rendkívül sajnálatos az, hogy rossz tapasztalatai vannak, és ebből általánosít (én is találkoztam már hozzá nem értő benzinkutassal, ügyfélszolgálatossal, bolti eladóval stb., mégsem gondolom, hogy az összes alkalmatlan), illetve ha már elegem van, megpróbálom szem előtt tartani a következőt, ami többnyire igaznak bizonyul: ebben az országban a foci és a tanítás az, amihez mindenki nagyszerűen ért. A kritika mindig jól jön, ha építő jellegű (így lehet fejlődni), ha romboló, öncélú, semmi értelme.

lesson · http://csudalany.blog.hu 2013.05.15. 11:47:11

Már megint itt vagyok, jó kis blog ez :) Most látom csak, hogy kié. Így már érthető a 111 pont jó stílusa, fanyar iróniája.
Még csak annyit akartam mondani, hogy aki szerint pl egy pénztáros munkája bármiben is hasonlít egy tanáréhoz, az próbálja ki mindkettőt, és akkor majd rájön, hogy melyik a komplexebb feladat.
Magamból kiindulva: nemrég összeszámoltam, hogy életem során 14 munkakörben dolgoztam. (A diákmunkákat is beleértve). A legtöbb ideig tanár voltam, de azonkívül a teljesség igénye nélkül: recepciós egy haaaatalmas multinál, pincér egy nagyon forgalmas bárban, fordító, idegenvezető, középvezető cégnél.
Valahogy egyikhez sem tudnék ilyen hosszú listát írni, (pl. a fordítónál kb. ötelemes ez a lista: 1. megkap anyagot 2. ctrl C- ctrl V-vel átmásol programba 3. szöveget átír 4. ha nem megy, tanácsot kér más fordítóktól 5. szöveget megformáz 6. visszaküld- na jó, ez 6 :)
Tanárnak lenni szerintem azért borzasztó fárasztó, mert a lista elemeit folyamatosan multitask-ban teljesíted.
Pl: diktálod a házit, közben írod be a naplót, de már azon jár a fejet, hogy kikkel van a köv. órád: jaj, Józsikának el ne felejtsem bevinni a javítódolgozatot, meg a szöveget vigyem be pendrive-on, jaj de abban a teremben a gépen nem tudom megnyitni, akkor szünetben még el kell mentetni másik formátumban. hopp, az összes gép foglalt, irány a könyvtár, ott megtalálnak a gyerekek, és kérdezgetik, hogy mit csinálunk majd órán? mit tetszik gépelni? jaj, tessék már segíteni ebben meg abban....

És minden nap így telik el, hogy lavírozol a lista elemei között, amit egyébként bármennyi elemmel lehet bővíteni, mert amikor már azt hiszed, hogy mindent láttál, és mindennek az ellenkezőjét, akkor történik valami, amiről el nem tudtad képzelni, hogy megtörténhet, vagy egyáltalán létezik. Ilyenkor csak széttárnád a kezed, hogy bocs, ez túlmegy az én hatáskörömön vagy kompetenciáimon, csak ez épp nem érdekli se a gyereket, se a szülőt, se az igazgatót, úgyhogy neked kell megoldani.

És az ilyen nagyon durva váratlan dolog nemcsak iskolaidőben történnek. Velem csak nyári szünetben, és az iskola épületében töltött éjszaka során, de egyszer az egyik kollégámat kb. hajnali 3-kor hívta az igazgató, hogy azonnal menjen be a suliba,mert az egyik gyerekkel nagy baj van, és senki mással nem hajlandó beszélni, csak vele.

Cicus62 2013.05.15. 12:53:31

@lesson:
Olyan jó olvasni, hogy ilyen kollegák is vannak! Ittam minden sorodat, meg persze a 111 pont írójáét is.
Egy rövid sztorival zárom, ami szerintem ihlethette volna az bejegyzést.
Munkanélküli, kevésbé iskolázott hölgy örvendezve mondja, miután lelepleződött, mi is a hivatásom---Ó, de milyen jó neked. Jön a nyári szünet!---hahahaha.

Minden név foglalt volt 2013.05.15. 13:24:07

na ácsi kiégéssel játszadozó kollégák! Én imádom ezt a csajt, mert a gyerekem is imádja, mert tanítja. Kiégésnek semmi nyoma nincs benne. Tanárként én is jót nevettem az irónián, és a 72-es pontot is imádtam. :) De jön az év vége, és már én is nagyon fáradok, a papírhalmok gyűlnek az asztalomon, de továbbképzés, vizsga, és érettségi időszak van. :) nekem minden rendben van ezzel a "pár" ponttal, de rájöttem, hogy kihagytad az Iskolai Közösségi Szolgálatot! :)

kjá 2013.05.15. 13:34:20

@Minden név foglalt volt: Jézusom, mi az az Iskolai Közösségi Szolgálat? még egy pont? :D

Minden név foglalt volt 2013.05.15. 13:43:37

@kjá: Biztosan akarod tudni?

Pedagógiai célok

Fejleszti a tanulók következő kompetenciáit:
-Kritikus gondolkodás,
-Érzelmi intelligencia,
-Önbizalom,
-Felelősségvállalás,
-Állampolgári kompetencia,
-Felelős döntéshozatal,
-Vezetői készségek,
-Szociális érzékenység,társadalmi felelősségvállalás,
-Kommunikációs készség,
-Együttműködés,
-Empátia,
-Konfliktuskezelés,
-Problémamegoldás.

Tervezés a közösségi szolgálatra az iskolákban I.

Tapasztalatok összegyűjtése:
•a tanulók ötletei, motivációi,
•pedagógusi kör ötletei, tapasztalatai, motiváltsága,
•az intézmény arculata,
•Szülők ötletei, tapasztalatai,
•korábbi gyakorlatok, szemlélet megléte,
•a pedagógiai programmal összhangban lévő tevékenységi körök listája,
•önkormányzattal, civil szervezetekkel való együttműködés lehetőségei

A közösségi szolgálat dokumentálása

A tanuló osztályfőnöke vagy az ezzel a feladattal megbízott pedagógus a tanuló előmenetelét rögzíti a dokumentumokban.
•a tanuló által kitöltött Jelentkezési lap
•osztálynaplóban és a törzslapon,
•igazolást állít ki két példányban,
•iratkezelési szabályzatában rögzíteni,
• az iskolán kívüli külső szervezet és közreműködő mentor bevonásakor az iskola és a felek együttműködési megállapodást kötnek egymással.

Az a baj ezzel, hogy ez nem vicc...

Suncsa 2013.05.15. 20:10:46

Nos, kedves hisztisek, nem hisztisek, összefoglalom a lényeget:
A rendszer ugyanúgy van kialakítva, mint pl. az egészségügyben. Ott ugye tudjuk, hogy a beteg az utolsó. Nem, nem azért, mert minden egészségügyi dolgozó lelkiismeretlen, hanem mert annyi van rápakolva, hogy ne érjen rá a lényeggel foglalkozni, amiért is annak idején létrejött az egész. Nincs ez másként az oktatásügyben sem: a gyerek az utolsó. És itt sem azért, mert csupa-csupa lelkiismeretlen pedagógus van, hanem mert annyi feladat van ránk pakolva, hogy véletlen se jusson idő a gyerekkel törődni.
Nagyon jó kis írás ez, kétoldali vállveregetés az írónak az összeszedettségért, és a humorért! :)
Csak egy szösszenetet teszek hozzá, ami csak általános iskolában van: Remek helyzet pl. az, amikor ügyeletes vagy, közben valamelyik gyerek jön azzal, hogy fáj a haja, akkor láss bele, és döntsd el, hogy tényleg fáj-e, ha úgy tűnik, hogy igen, akkor értesítsd a szülőt - miközben kint vagy az udvaron -, ha nem jön be érte, akkor írj egy hivatalos igazolást arról, hogy a gyerek eltávozhat az iskolából - írd rá az anyja nevét öt példányban -, mert ugye 14 év alatti gyerek tanítási időben nagykorú nélkül nem tartózkodhat az utcán, illetve megállíthatja a rendőr. Miközben ezt intézed, természetesen legyen ott a szemed mind a kétszáz gyereken az udvaron, mert ha valamelyiknek baja esik, az a te felelősséged. Pisilni...? Ugyan már!
:)

szaktanár 2013.05.15. 20:56:00

Megnyugodtam, hogy nem én vagyok UFO.
Kezdtem azt érezni, mint alig egy éves gyerekemmel a játszótéren, amikor a nap legjobb pillanataként én az igen ritkán megvalósuló, ezért értékes forró kávéivást említettem, mert végre egyszer nem hűlt ki, nem verték le az asztalról, egyáltalán volt időm megfőzni, és ezzel kiérdemeltem a homokozó szülői közösség megvető pillantásait, mert nekem a Szent Anyaság nem volt elég, és legfelemelőbb pillanat aznap nem gyermekem mosolya volt...
Az ember anyaként is tudja hogy a gyereknevelés nem csak mosoly és napsugár, de mindezekkel együtt nem valószínű, hogy cserélne mással. )Talán anyasági 111 pont is lehetne... :))
Tanárként is így érzem, annyi egyéb dolgot sóznak a nyakunkba, amitől már elmenekülne sok ember, de azért nem cserélnék senkivel, pedig nekem is van olyan diplomám is, amivel pénzt is kereshetnék...
Örülök, hogy más is mosolygott a listán, meg a kiegészítésen....

Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 21:05:32

@kjá: ha számodra a stílus a legnagyobb baj itt, akkor azt csinálsz, amit akarsz, a Te blogod, ezt tiszteletben tartom.

De akkor meg minek csinálsz egyébként blogot kommentmezőkkel? Nem értem...

Üdv az Interneten.

Majd belejössz.

Sátán meg a Jocó 2013.05.15. 21:10:20

@Sátán meg a Jocó: lemaradt: ha nem tetszik azok véleménye, akik beesnek ide, akkor csinálj egy levelezőlistát, vagy valami hasonlóan zárt rendszert, meg korán fogsz őszülni kommentgyomláláskor.
A "neten nem adom a nevem és az arcom," - akkor tegyél be FB kommentmezőket. Bár nálam le vannak tiltva, mert nincs különbség stílusban, még, ha "neten adják a nevüket és az arcukat is"... :D

Mindegy, sok sikert, kevés hozzád hasonló tanár van, sajnos. Ne add fel.

Csók.

pillant 2013.05.15. 21:22:07

Még pár pont, a teljesség igénye nélkül, kiegészítésként:
- anyatigrisként ÉS diplomataként képviseld az osztályod érdekeit az összes őket tanító tanárral szemben, bármilyen problémájuk adódik az adott tantárggyal, esetleg az azt tanító tanárral
- úgy képviseld az összes többi szaktanár álláspontját az osztályoddal szemben, hogy közben mégse veszítsd el se a diákjaid bizalmát, se a saját hitelességedet
- tartsd fejben az összes tanított osztályod órarendjét, de minimum légy tekintettel arra, ha az előző órájuk testnevelés volt és kifáradtak, és/vagy a következő órában egy témazárót írnak, DE közben mégis tarts teljes értékű órát
- vond be az osztályod a közös programok megszervezésébe, hogy sajátjuknak érezzék és megtanulják maguk intézni a dolgaikat, DE közben mindennel maximálisan legyél képben, és állj készen arra, hogy végül neked kell elintézni mindent
- ha nyelvtanár vagy, legyél képben a piacon megjelenő összes új tankönyvvel, gyakorló könyvvel, szótárral, nyelvvizsgával, és nyelvtanfolyammal, rendszeresen járj el ezek bemutató előadásaira és tréningjeire, és bármikor legyél képes adott diák éppen aktuális szintjének és igényeinek megfelelőt ajánlani
(nyilván minden tantárgynál megvan az odaillő könyv, vizsga, tréning, stb.)
- szervezz külföldi tanulmányi kirándulást - de ne repülővel, mert az drága, ne busszal, mert az hosszú és kényelmetlen, ne iskolaidőben, mert sok lesz a hiányzás, ne nyáron, mert akkor sokkal drágább, ne városnézőst, mert akkor nem gyakorolnak nyelvet, ne tanfolyamosat, mert iskolában ülni itthon is tudnak...
- hajts fel külföldi iskolákkal cserekapcsolatot, építsd ki, ápold, majd futtasd le az "osztálykirándulás" programot külföldön, megspékelve a külföldi csoport fogadásával, idegenvezetői, rendezvényszervezői és diplomáciai készségeid csúcsra járatásával (saját diákok és szüleik, külföldi diákok és szüleik, külföldi kollégák és saját kollégák minden elképzelhető és elképzelhetetlen kérdéseire, igényeire, kifogásaira és ellenkezésére felkészülve)
- legyél képben az érettségi és felvételi pontszámítási rendszer évenkénti változásaival és összes, éppen aktuális lehetséges variációjával, ezekről időben tájékoztasd a diákokat és szüleiket, ezek fényében adjál szakszerű tanácsot a továbbtanulással, valamint a választott érettségi tárgyakkal és szintjeikkel kapcsolatban
- érettségi bankettre kérjél a diákoktól javaslatokat, árajánlatot, szavazással döntesd el a kérdést, majd vállald magadra a döntés felelősségét, balhézz az étteremben, ha nem azt kaptátok, amit ígértek, de csak diplomatikusan, hogy mégse kelljen hirtelen 50 emberrel új helyszín után néznetek
- felvételin pár perc beszélgetésből döntsd el, vajon a veled szemben ülő gyerek és az iskola kompatibilisek-e egymással (ha tévedtél, tanév közben segíts az ideális új iskola megtalálásában)
- készülj fel, hogy a szülők tőled fogják várni, hogy gyermekük öltözködésére / viselkedésére hass, amikor ők már nem tudnak - máskor viszont ha iskolai szabályokkal és/vagy jó ízléssel szembemenő öltözködését / viselkedését csak finoman is szóvá teszed, zsebre teheted, amit a személyiségi jogok megsértése miatt kapsz
- legyen rendezett a magánéleted, legyen gondod rá, hogy kipihend magad, testi és lelki egészséged megőrizd, töltődj fel, sportolj, látogass kulturális programokat - hogy kiegyensúlyozott, hiteles és minden szempontból követésre érdemes példa legyél :)

Katedra Béla 2013.05.15. 21:47:49

21 éve csinálom és mindent megpróbálunk a lehető legjobban. Általában sikerül. A tevékenység semmiképpen nem jön ki heti 40 órából. Ha ezt a terhet még növelik, a lelkiismeretes tanárok kihalnak. Aki nem rendesen végzi tevékenységét, azt sem eddig, sem ezután nem fogja érdekelni. A kihaltak után ők maradnak. Nem tudom, meddig számíthat egy társadalom pár önfeláldozó, mindenáron tanárra és mikor döbben rá, hogy a rendszert semmiből nem lehet újjáépíteni...A gyerekeink pedig csak szenvednek és elfogadjuk az elfogadhatatlant...

Masni 2013.05.15. 21:49:46

@eliza d.: Nem tudom, hogy mikor hallottál utoljára a magánszféráról, de én legutóbb netto 140 e forintot kaptam. Egy hónapja egy civil szervezetnél versenyeztettek 3 fordulóval, netto 90 e forintos fizetésért...

kjá 2013.05.15. 21:54:27

@Sátán meg a Jocó: kedves középvezető, nem a véleménnyel van a baj, hanem a stílussal, nem tabuk és megengedett dolgok vannak, hanem magatartásformák. bármiről lehet beszélni, de nem akárhogyan, ezt tudod. a tanítványaimnak is ezt tanítom konfliktuskezelés címén.
ez a blog évek óta megy, és sem itt, sem a FB-on nem szenvedhetem a szándékos sértegetést, bántást, megalázást. bánj úgy a szavaiddal inkognitóban is, ahogy bánnál velük, ha az arcod, személyiséged, neved is mögötte lenne - az önmagadhoz való hűség miatt. ez a névtelen bántalmazás csak verbális agresszió, jobb a bokszsák helyette. :)
a más vélemény nem zavar, egy (szintén iskolával kapcsolatos) cikk miatt a mandineren kaptam ennél durvább kommenteket is. de egy tanár mindig tanár marad, akkor is, ha épp mind a 111 pont után éppen otthon olvasgat. muszáj szólnom érte, hogy lehet és kell másként. tudod, addig mondom a gyereknek is, amíg egyszer automatizálódik :)

szkepti 2013.05.15. 22:01:47

@szaktanár: @gofri.: @kavarodás: @Lewyx: @Nürnberg: @wolfgabriel: @Kiss István Béla: @teevee: @eliza d.: @lesson: @zsukara: @kjá: @ejjdejó: @Minden név foglalt volt: @Suncsa:
Örülök, hogy sokan vagyunk ilyen UFO jellegűek, akik fel merik vállalni, hogy beszélnek a problémákról, és ezt egészséges humorral, iróniával teszik, nem mások bántásával (bocsánat, ha kihagytam valakit :) ). Szerintem sem siránkozás, jól összefoglalja a tanárlét szerteágazó voltát, és inkább türelmet és megértést kér. Magyar típusú oktatáspolitika nélkül sokkal jobban menne, az anyagi feltételek igenis borzalmasak, nehéz a gyerekekkel is a megváltozott világ miatt, de szerintem a legtöbb kolléga igenis nem kiégett, nem türelmetlen, csak elfárad a napi nyüzsgésben és nincs ideje és lehetősége kipihenni - örülhetünk, hogy össze lehet ezt foglalni humorosan is. Valóban van rengeteg nehézség más szakmákban is, de senki nem tiltja, hogy ilyen listát készítsenek. Jókat nevettem én is :)

Katedra Béla 2013.05.15. 22:10:04

A kollégáim fele nem kap 100 ezret sem, legtöbben több diplomával. Sokan minden nap 5-6 óra körül mennek haza, hét végén dolgozatot javítanak, órákra készülnek, továbbképzésekre, egyetemekre járnak. Nem volt olyan év, hogy tudtuk volna, lesz következő. Nap közben vércukor szintet mérnek, etetik és tologatják a sérült tanulókat, intim betétet cserélnek és megmosdatják szünetben, akit kell. Nincs olyan percük, hogy úgy éreznék, készen vannak a munkájukkal. Ismerem a magánszférát, aki szerencsés, német rendszámú gépkocsit lízingel és visszakéri az ÁFÁ-t. Pusztán annyit akartam mondani, lehetne fontos az is, hogy jól bánjanak a kollégák a jövőnkkel, a gyerekeinkkel. Ez megérné, hogy figyeljünk azokra, akik értékes munkát végeznek. Mostantól öt évente, hogy megőrizhessék munkájukat, végigvizsgálják őket, mint a vásári lovat, mindenben hibát keresve. Nem tudom, hogy vajon melyik állami szektorban dolgozó diplomás szakember tűrné el, hogy ez legyen az ára a munkavégzése lehetőségének. Tehát a lényeg annyi, ha valaki szereti a pályát, a tanárságot, akkor a két felsorolás egyáltalán nem túlzó, igen, ennyi mindent kell csinálni és mindezt örömmel. Viszont ha van olyan barom, aki ezt örömmel teszi, legalább lehetne érte megbecsülni. Pénzt úgysem ad senki, legalább jó szavakkal lehetne illetni néha, nem kiégett szerencsétlennek nevezni. Aki ennyi mindent fel tud sorolni munkaköri kötelességként, az teljesen rendben van, hiszen tudja, mi a dolga és még a humorát sem vesztette el. Én tisztelem ezért! :)

Glasting 2013.05.15. 23:40:07

@Masni: Én is tanár voltam. Nettó 94 ezerért. Most a dupláját kapom, és hidd el, ha 5-6 óra körül megyek haza, akkor is könnyebb és jobb most. Nagy balgaság lelkiismeretes tanárnak lenni... De Te kipróbálhatnád... Ezt érdemelnéd.

egy nagyi 2013.05.16. 00:54:58

Minden hozzászóló figyelmébe ajánlom, hogy a bejegyzés szerzője minden irónián túl csak egyszerűen úgy szeretne tanítani, hogy ő maga a maximális ismereteit átadhassa és a gyerekek pedig optimális érdeklődéssel követhessék azt. A fékek a bürokráciából jönnek s abból, hogy sok szülő a saját felelősségének is nagy részét a pedagógusra hárítja. Boldog lennék, ha az unokáim ilyen intellektusú tanár oktatása alá kerülnének.
Egy pont kimaradt, amikor egyik gyerek ellopja a másik kabátját, sportcipőjét.Észre kéne már végre venni, hogy 45 percben iszonyú nehéz érdeklődést fenntartani,fegyelmezni, és még hozzá ez a sokrétű dolog.Juditka nem tartozik azok közé,de nem csodálom, hogy van olyan ember, akit ez idegileg megterhel.Ha nem kezelné a problémát,nem lenne rálátása.

albino combino 2013.05.16. 08:35:06

ezért kéne alkalmazkodni a 21. századhoz.
Internet, Coursera...a tanár megcsinálná élete legjobb előadását az adott anyagról aztán az órán nem kéne már a tananyagot magyarázgatni, hanem tudna figyelni a gyerekekre, akik inkább néznének meg egy 15 perces videót ami érthetően és normálisan magyaráz, akkor amikor nekik jó, minthogy végigszenvedjék a 45 perces órát.
Nyilván nem pont ehhez a cikkhez tartozik, de az egész oktatási koncepció rossz.
Például Sir Ken Robinsonnak vannak erről a dologról jó gondolatai
www.youtube.com/watch?v=r9LelXa3U_I

Ha megreformálnánk a rendszert, akkor talán jutna arra is idő, hogy értelmes, hasznos embereket neveljenek a tanárok és ne azon törjék a fejüket, hogy hogy kéne megvariálni 27. alkalommal is azt a sablon dolgozatot

ejjdejó 2013.05.16. 11:19:32

@pillant: Ó, nyelvtanárként teljesen át tudom érezni az első felét :D Külföldre utazáskor a 24 órás szolgálat még szebb! A gyerekek testi-lelki épségét vigyázni, konfliktusaikat egymás között, bármelyik külföldi létező emberrel szemben tökéletes diplomata módon elsimítani... fordítani, tolmácsolni... Szép is az ilyen. Akkor idegbaj, de ha túlélted, megoldottad, olyan büszke vagy magadra, mintha Nobel-díjat nyertél volna :)
A második feléhez meg hozzávenném azt, hogy a szalagavatón az öltözőben, bál előtt elfogyasztott alkoholmennyiségtől felbőszült verekedni készülő 180 centis "gyerekeket" azért testi épséged kockáztatásával mégiscsak szétválasztod, és elküldöd őket jó messzire egymástól. Bár lehet, hogy ez nem általános, de kevés a férfikolléga, rendőrség nincs kéznél, előfordul.

Yasashi Tanuki 2013.05.16. 11:43:38

Az iskolával, ugyanúgy mint az egészségüggyel vagy a nyugdíjrendszerrel az a baj, hogy mindenkinek jár ingyen, ha valaki nem száll be egy fillérrel sem a fenntartásba, annak is megfinanszírozzák és a törekvő középosztály és a motiválatlan ingyenélők gyerekeit közös osztályokba kényszeríti. A rendszer mindenkinek meg akar felelni de nem ad lehetőséget a nyílt differenciálásra, ezért mindez fű alatt félig-meddig legális, urambátyám rendszerben folyik. Az igazi megoldás az lenne, ha lehetővé tennék a differenciálást, és mindenki azt kapná amire vágyik. Így jutna pénz a jobb képességű tanárok megfizetésére és a dolgozó szülőknek se kellene amiatt aggódnia, hogy vajon ki eszi meg a gyereke uzsonnáját, veszi el a zsebpénzét.

Matróz Kommandó 2013.05.16. 11:44:17

@kjá: Köszönöm, bár engem nem zavar a minősítgetés.

Stiga Eszter Nyíri 2013.05.16. 20:30:15

Jézusom, emberek!

Megdöbbenve olvasom a felháborodott kommenteket. Persze lehet, hogy velem van a baj, de én ezt nem egy komoly írásnak gondolom így első olvasás után, hanem humornak. Igen, sarkalatos, túlzó, miegymás, épp ettől lesz vicces, ha az embernek van egy cseppnyi humorérzéke is.
Mindenesetre én nagyon jót röhögtem, mielőtt nekiálltam volna a 112. teendőnek. (Pedig nem is tanár vagyok, "csak" óvónő, akik aztán még nagyobb megbecsülést kapnak...)

Nekem tetszett, és lehet, hogy a ma esti "második műszak" után elgondolkozom az óvónők 111 pontján. :)

cov 2013.05.16. 23:27:29

gratulálhatok? hogy benne vagy az idei szép versekben:) persze fúrja az oldalam, hogy melyik verseiddel, de legyen ez meglepetés...

"""Idén június 6-10. között lesz a 84. alkalommal megrendezett Ünnepi Könyvhét, amelyre most is megjelenik a Szép versek 2013 című antológia a Magvető Kiadó gondozásában.
Az antológia szerzői június 8-án szombaton délután 15.00 és 16.00 óra között dedikálják a Liszt Ferenc téren a kötetet, amelyet ezúttal Szegő János szerkesztett. Sok szeretettel várunk mindenkit!Idén június 6-10. között lesz a 84. alkalommal megrendezett Ünnepi Könyvhét, amelyre most is megjelenik a Szép versek 2013 című antológia a Magvető Kiadó gondozásában.
Az antológia szerzői június 8-án szombaton délután 15.00 és 16.00 óra között dedikálják a Liszt Ferenc téren a kötetet, amelyet ezúttal Szegő János szerkesztett.""""

lucernaböde 2013.05.17. 09:25:55

Aki ezen az íráson felháborodtak, azok szerintem csökevényes humorérzékkel rendelkeznek.
Én nagyon jól szórakoztam. Annak ellenére, hogy tényleg ennyi dolgunk van, sőt az oktatásirányításnak köszönhetően egyre több lesz.
Tanítani továbbra is jó, a gyerekek fejlődését látni nagy élmény, csak az a sok felesleges (sokszor értelmetlen) dolog ne lenne...

Pizsamás Forradalmár 2013.05.17. 12:37:35

Kedves Judit,

vigyázz magadra, nem tesz jót a léleknek, ha az ember minden nehézségre ilyen élénken emlékszik.

És ezt a szemedbe is.

medvicsek 2013.05.17. 18:44:05

De a 32 vagy hány órát az a kormány találta ki, amelyikre te és oh be sok pedagógus szavazott és támogat most is, és amelyik minden kifogásra azt mondja, hogy erre kapott felhatalmazást. A mindeki által imádott Orbán, akit te is folyton védtél, hogy jót akar. Te akartad, Dandin György!

ballus 2013.05.20. 18:08:16

@ejjdejó: És tegyük hozzá, milyen jó is másfél órát állni a Tower metrómegálló diszpécserszobájában, és telefonon bediktálni a rendőrnek egy lány összes adatát, mert a metrón ellopták a pénztárcáját.

És milyen jó hajnalban rendőrkocsiban ülve Kelet-London utcáin menni, hogy a kiskorú gyerek ellen elkövetett szeméremsértéssel kapcsolatban a rendőrségi jegyzőkönyvet felvegyék, majd hazaérve tájékoztatni a szülőket a történtekről, majd többször is telefonon egyeztetni a londoni rendőrséggel, hogy a kislány nem fog kiutazni a bíróságra.
(Mindkettő velem történt meg, két különböző londoni úton.)

kjá 2013.05.20. 18:27:41

@medvicsek: Üdv, rég láttalak. Honnan tudod, kire szavaztam? tudtommal titkos volt, és ebben az ügyben nem nyilatkoztam. Szokásom jót feltételezni mindenkiről, és ezen már nem is szeretnék változtatni. Amit eddig bármelyik kormány művelt az oktatással és az egészségüggyel, az számomra mindegyiket hiteltelenné tette. Olyanok, mint az az ember, aki nem ültet diófát: rövid távra terveznek.

medvicsek 2013.05.20. 19:00:07

Igazad van, mondjuk megérzés. De örmmel hallok bármi cáfolatot. Már az is gyönyör, hogyha valaki nem öleli magához büszkén és boldogan (vagy gyáván és rettegve) ezt a kormányt.

Szép dolog mindekiről jót feltételezni, de azért vigyázz. Különben pedig a pokolba vezető út... mint tudjuk.

Azért kormány és kormány oktatáspolitikája közöt volt különbség, minderről remekül lehetne beszélgetni: szerintem a mostani minden eddigit alulmúl centralizációban, rossz értelemben vett konzervativizmusban és mindenféle horrorban, ami miatt boldog vagyok, hogy nem most járok iskolába. De azért is, hogy nem tanítok iskolában! De nyilván a pedagógusok nagy része is rájuk szavazott (ne kérdezd, honnan tudom, valahonnan csak összejött a kétharmad!!!), úgyhogy minimális részvéttel vagyok.

Amúgy azt nem mondhatopd, hogy ez a kormány rövid távra tervez. Nagyon komoly hosszú távú terveik vannak oktatással, hatalommal, társadalommal. Nyilván nem véletlenül alakítják úgy az oktatást, ahogy. Az ebből kibontakozó kép hátborzongató, de semmiképpen sem vádolnám őket azzal, hogy csupán rövid távra terveznek.

Masni 2013.05.20. 23:17:55

@Glasting: Miért gondolod, hogy ezt értdemelném?

Glasting 2013.05.26. 13:22:28

@Masni: Kritizálni lehet. De okkal csak az kritizálhat, aki legalább próbálta, tudja miről van szó. Lelkiismerettel. Tudom, sok olyan tanár van, aki nem hogy 111 teendőt nem végzi el, de 11-et sem. Viszont több év tapasztalat után azt mondom, csinálja lelkiismerettel az, aki kritizál, mert az tudja, hogyan kell, hogyan érdemes nettó 94-ért. (a volt állásom még mindig, illetve újra üres - fél évig bírta az, akit felvettek)

mandinaa 2013.06.03. 21:46:02

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, nem is érdekel. Mi ez a lista? Minek ez? Ez csak annyit tükröz a posztíróról, hogy rühelli a munkáját, rühelli az életét, és rühelli a gyerekeket. Nincs benned semmi tisztelet. Nem kötelező ezt csinálni, elmehettek asztalosnak, fodrásznak, mérnöknek, millió opció van. Lerí rólad, hogy semmi adottságod nincs ehhez a pályához, nyugodtan tedd csak le a lantot, én sem szeretném, ha ilyen ember terelgetné a gyerekem lelkét a nap nagy részében. Ha ilyen kínkeserves ez a munka, miért csináljátok? Lehet itt most jönni az anyaságos példával, nem kell. És most azokhoz szólok, akik ódákat zengnek arról, hogy milyen szar. Teljesen értetlenül állok efelett. Egyébként én nem gondolom, hogy a fornetti árulást leszámítva a sarki boltban, ne lenne olyan munkakör, amiről ne lehetne szintén ilyen hosszú listát írni. Még az én egyszerű irodai munkámról is lehet, pedig az aztán olyan egyszerű, mint a fakocka.

Miért mártírkodtok? kinek jó ez? Nevetséges. Reggel menj be az iskolába, és mondj fel, kedves Kiss Judit Ágnes, a gyerekek érdekében.

szga · http://szgaboragnes.blog.hu 2013.06.04. 11:17:48

@kjá - Szóról szóra így. Az a bizonyos "helyettem írták"-effektus. Sokak nevében: köszönöm.

@mandinaa - Mitől vagy ingerült? Ha nem érdekel ez a blog, ez a poszt, ezek a kommentek, akkor...? Amit Te "rühellésnek" vélsz, gondolsz vagy érzel, az az egyik legerősebb kapocs, szinte olyan mint a szerelem: Catullus odi-et-amo/ja vagy J.A. "nehéz hűsége". A dolgok (itt: ez a pálya) és az emberi lélek (itt: ezé a bloggeré) nem simák, fekete-fehérek, derékszögűek és problémamentesek, mint sokan látni szeretnék, hanem... Ismered Karinthy kis humoreszkjét "Egy ember"-ről, "akinek abszolúte semmi érzéke a szimbolizmushoz"? Voilá: vmek.oszk.hu/05600/05645/05645.htm
Derűs üdv! ;)
gaboragnes@hotmail.com (tanár MCMLXXIV óta)

JackJammer 2013.06.04. 23:31:07

A világoskék betűk mobilon olvashatatlanok, nem tudom jelezték-e már

Nürnberg 2013.06.05. 12:43:41

@mandinaa-Ha valaki blogját olvasom, úgy érzem magam, mint ha vendégségbe érkeztem volna valahová. Nem szokás a vendéglátót kritizálni, becsmérelni a "főztjét", ha meg sem kóstoltam az ételt.
Más. Felnőtt gyermekem van, de én örültem volna, ha olyan pedagógus van mellette, mint Judit. Olyan ember, akiben ennyi irónia van, aki ennyi nehézség közepette is teszi a dolgát....ami ugye nem kevés. Magam is pedagógus vagyok, örülnék, ha minden kollégám tisztában lenne azzal, hogy a "munkaköri leírásunk" ilyen sokrétű........és a lista korlátlanul bővíthető. Hidd el, az ember ezt nem pénzért teszi, emberségből, kötelességtudatból, mert így vagyunk összerakva. Szar......nos, nem a munka az, hanem a körülmények, ami miatt a nevelési és oktatási feladatok mellett a gondozás is a mi hatáskörünkbe került. A helyzet az, a kilátástalanság, a tanítványaink nyomora, körülményei. Az, hogy bármennyire is szeretnénk, ezen változtatni nem tudunk és enyhíteni is egyre kevésbé.....

Hell István 2013.08.24. 23:49:48

@Yasashi Tanuki: a közoktatás arra való, hogy egyesítse a nemzetet.

somorjaizsi 2013.08.25. 13:01:10

Azért a fenti 111 pont mégsem panasz, csak tény, mert ezt a hivatást, aki erre született, nem cserélné fel semmivel. Ezért könnyű kihasználni bennünket.

Marax 2013.08.25. 14:01:08

Nagyon tetszett az írás:) Már csak azt nem értem, miért is kell bent maradnunk napi 6-7 órát, olyankor is, amikor nincs konkrét feladat. A szűkös, zsúfolt tanárikban ugyanis sem másnapra készülni, sem javítani nem lehet...ezt ugyanúgy otthon kell megcsinálnunk, ahogy eddig is tettük. Tudja valaki erre a választ?????

ABC123456 2013.08.26. 01:58:09

@szaktanár: pontosan ! nekem a dogányzásos volt telitalálat, a vakulj meg véggel...
Tetszik az írás, nem légből kapott, sok tapasztalat van mögötte, alighanem vidéki szakközepes, mert a pesti elitgimnáziumok problémahalmaza egész más...

cseszlovák · http://cseszlovak.tumblr.com/ 2013.08.26. 12:29:34

@ABC123456: igazából nem. a szerző kiváló kortárs költő-író, valamint kizárólag budapesti iskolákban megforduló, jelenleg is aktív magyartanár, osztályfőnök, drámatanár.

Csore60 2013.08.26. 13:33:41

@kjá: Ez mennyire igaz! :) 10 perces szünetek, az utolsó 2 óra előtt 5 perc. Küldd ki a gyerekeket a teremből, szedd össze a holmidat, zárd a termet, menj a tanáriba, szedd össze a következő órai holmidat, ha a másik épületben van órád, akkor rohanj, hogy el ne késs. Ha mégis muszáj volt WC-re menned, akkor úgy sunnyogj el órára, hogy a főnököd nem vegye észre, hogy késtél. És imádkozz, hogy a gyerekek addig ne szedjék szét egymást, a folyosót, az épületet.

2013.08.26. 22:06:43

Nagyon jó a poszt és @lesson: kiegészítése! Terjesztésre alkalmas :-)

ABC123456 2013.08.28. 00:04:03

@cseszlovák: jé, hát ezt csodálom, illetve kicsit kárrvendek is, hogy ezexerint akkor ők sem maradnak ki minden jóból :)

Hansági 2013.08.29. 07:59:31

Nálunk az emelt szint miatt gyakran van 9., 10. óra. Most változni fog (elvileg) a csöngetési rend. Ha minden igaz, a 9. óra 16:20-kor fog véget érni. Akkor miről beszélünk, hogy a tanár 2-kor hazamehet?

nyugimami 2013.11.09. 13:13:28

Nagyon jó a 111 és a többi pont is!! :) Gratulálok az írójának! :) Magam is pedagógus voltam, s mindezt csináltam, olykor belefáradva, de szívvel-lélekkel, mert imádtam a gyerekekkel való törődést! Ezt csak elhivatott pedagógus tudja végigcsinálni! :)Hivatalos elismeréseket nem, de a gyerekektől és a szülőktől mindig annyi köszönömöt, hálás ölelést kaptam, hogy feltöltött s elfeledtetett minden adminisztrációs bosszúságot! ...Anyagilag sosem tudtunk csak abból a fizetésből megélni, mindig kellett mellette is dolgozni valami mást és a éjszakába ment át a munkavégzés, s ritkán tértünk nyugovóra éjfél előtt, de ez volt az életem értelme, hogy taníthassak! :)...Gratulálok fiatal kolleganőmnek! :) Van humora, hogy ezt a sok tennivalót így csokorba tudta szedni, s gratulálok a kommentelőknek a kiegészítésekért! Jót mosolyogtam, hogy valóban ez így van, ennyi mindent csináltunk meg, s olykor a saját gyerekünk maradt a legutoljára! :/ ... Ennek ellenére nagyon jól tanuló, becsületes emberkék lettek belőlük, mert példát mutattunk a munka szeretetéről, az elhivatottságról! :) ... a negatív hozzászólók, talán arról feledkeznek meg, hogy olykor a szülők a saját 1-2 gyermekük problémáival nem tudnak megbírkózni, de a pedagógustól elvárják, hogy több gyermekével 100%-ban tudjon bánni, s hogy itt érző, élő, fejlődő kis emberkékről van szó, s nem iratokról, aktákról, tárgyakról,... Sokan mindig okosabbak akarnak lenni, de jó a mondás, hogy "lépj az én cipőmbe, s meglátod, bírsz-e járni benne"... s ez minden foglalkozásra igaz! Nem kell sajnálni a pedagógustól azt a minimális nyári szünetet, mert ő máskor nem vehet ki szabit csak úgy, mert elfáradt, s pihenne!! S az a nyári szünet sem annyi a valóságban, mint egyesek hiszik. Minden most felnőtt ember elgondolkodhatna, hogy mi lett volna belőle, ha nem lett volna pedagógus, aki elindítja a tanulásban,a pályáján ... akkor most nem tudna olyan túl okosakat írni!! :D ... Hibák mindenütt vannak, de nem szabad általánosítani! Legyen mindenkinek nagyon szép napja! :) Lássuk meg a jót minden rosszban - ami bizony olykor nehéz-, de ha megtaláljuk, előbbre viszi sorsunkat! :)

kdorozs · http://kdorozs.blogger.hu 2014.06.06. 03:03:20

Egészen egyszerűen: nagyon jó írás, köszönet érte :):)

marcsa 2014.11.08. 21:18:06

A színválasztás miatt ( világoskék )
, most sose fogom megtudni, hogy mi a 111 teendő.

kjá 2014.11.08. 21:29:14

@marcsa: próbáld más böngészővel. nálam sötétzöld alapon világoszöld, és sejtelmem sincs, mitől lehet másnál problémás. pedig még hozzáértő is látta. :(