Aki maga nem tanár, vagy nincs a közvetlen közelében tanár, fogalma sincs, mi mindent rejtenek a munkaköri kötelességek. Csak azt látják, megtart 22 órát egy héten, szabad egész nyáron, lógatja a lábát havi száz nettóért. Aki még nem tanár, de felmerült a lehetősége, hogy azzá lesz, még meggondolhatja.
Küldöm szeretettel mindazoknak, akik szerint heti 36 órát az épületben kell tartózkodnia minden pedagógusnak, mert különben biztos csak lébecol.
Ha tehát megtartottad az óráidat
- készülj a következőkre
- készíts prezentációt, előre gyártott jegyzetet, fénymásold megfelelő számú példányban –papírrepülő vagy hajó lesz belőle
- vigyél be kiegészítő anyagokat a törzsanyag mellé, szökőévente egyet érdekelni is fog
- tanulj akrobata és bohócszámokat, hogy magadra vond a figyelmüket – a dupla hátraszaltóig esélyed sincs
- számíts rá, hogy amikor viszont láthatatlanná akarsz válni, mert kibőgted a szemed, vagy csókolózol a villamoson, vagy a nudista strandon mászkálsz, valaki hangosan rád köszön: csókolom, tanárnő!
- add írásba a házi feladatot, különben arra fognak hivatkozni, hogy nem is mondtad (így is arra fognak hivatkozni)
- állíts össze új és új dolgozati kérdéseket minden osztálynak, csoportnak
- javítsd ki a dolgozatokat, közben vedd elő a helyesírási szabályzatot, mert miután tízszer láttad leírva, hogy faly, már nem vagy benne biztos, hogy nem úgy írják-e tényleg
- tárgyald meg a kollégákkal, hogy a te elvárásaid túl magasak-e, hogy a harmincból tíz elégtelen, további tíz alulról nyalja a kettest, illetve van-e esély arra, hogy egy 15 éves diák valóban egy akadémikus stílusában fogalmaz, nem pedig puskázott
- állíts össze javítódolgozatot annak, akinek rosszul sikerült
- írass javítódolgozatot azokkal, akiknek rosszul sikerült
- ezt is javítsd ki (minél kevésbé tanulnak, annál többet dolgozhatsz)
- ismételd meg, ahányszor igény van rá (lesz)
- korrepetáld azokat, akiknek harmadszorra sem sikerült – mivel erre külön lehetőség nincs, tedd meg szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, úgyis ezt csinálhatod egész nyáron
- a dolgozat kiosztása utáni szünetben fogadd a reklamációkat
- találj ki szorgalmi feladatokat annak, aki javítani szeretne
- javítsd ki őket
- feleltesd külön szóban azt, aki írásképtelen
- természetesen erre az órán nincs idő, mert beszédképtelen is, keress neki külön időpontot, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, akkor augusztusban teheted meg ugyanezt
- tarts pótórákat az elmaradtak helyett, hogy be tudd fejezni év végére a tananyagot (nem fog menni)
- készítsd fel a vizsgára, aki túl sokat hiányzott, magántanuló, más iskolából jött, különbözetit akar tenni – stb.
- vizsgáztasd le
- vezess vizsgajegyzőkönyvet
- tarts év végi szakaszvizsgát
- állítsd össze a tételeket
- oszd ki megfelelő számú példányban
- tanítsd meg újra, hisz már úgyis elfelejtették
- vizsgáztass le teljes osztályokat
- vegyél részt felvételin
- készítsd föl versenyre a tehetséges diákokat örömből, lelkesedésből, hiszen úgyis kevés van belőlük (mármint nem versenyekből)
- természetesen szünetben, kora reggel, késő este, hétvégén vagy vakáció alatt – esetleg lyukasórában, ha megbeszélted a kollégáddal, hogy a saját órájáról elengedi
- kísérd el a versenyre, amit meg kell nyernie, különben mitől jó ez az iskolának?
- ha országos versenyre is eljut, utazz vele a verseny helyszínére több napra, vigyázhatsz rá 24 órában, az éjszakát pedig horkoló vadidegen kollégákkal töltheted
- hajts fel újabb versenyeket, hogy megint tiéd lehessen a felkészítés és a kísérgetés öröme és dicsősége
- ha nem kapott helyezést, vigasztald
- hajts fel pályázatokat, írd meg, és reméld, hogy ha mást nem, a munkádhoz egy-két eszközt juttatnak belőle
- készíts iskolai ünnepi műsort: állítsd össze nagyjából hatvan munkaórával a forgatókönyvet
- keress hozzá szereplőket, és próbálj velük éjjel kettő és három között
- szedd össze otthonról az esetleges kellékeket, díszleteket, jelmezeket, venni úgysem vehetsz
- szervezz tanórán kívüli programokat: színházat (kitaposhatod belőlük a pénzt a jegyre), múzeumot
- szervezz osztálykirándulást (ha több napos, szállás és kaja után is rohangászhatsz)
- menj velük kirándulni több napra, vigyél magaddal sok pénzt (valakit úgyis ki kell segítened), sok meleg holmit, és készülj, hogy nem fogsz tudni aludni
- a kiránduláson óvd testi épségüket, lelki egészségüket és ellenőrizd alkoholfogyasztásukat és szexuális tevékenységüket –mindezt büntetőjogi felelősséged teljes tudatában
- tanuld meg az összes diák nevét, családi körülményeit
- tanuld meg a szülők nevét és családi körülményeit
- tartsd a kapcsolatot a tanulóifjúsággal telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- tartsd a kapcsolatot a szülőkkel telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- szakíts időt személyesen a diákok problémáira: szünetben, éjfél után, hétvégén, Szenteste
- szakíts időt személyesen a szülők problémáira ugyanezen időkben
- készülj fel szerelemmel, családdal, erőszakkal, betegségekkel kapcsolatos témákból, hogy ne érjen minden felkészületlenül
- keress pszichológust, hogy feldolgozhasd a hallott rémtörténeteket
- érdeklődj a diák egyéb tevékenysége iránt: menj el koncertjére, fellépésére, versenyére, fordítva úgysem fog megtörténni
- olvass ponyvát és nézz nyálas vámpírfilmeket vagy pornót, hogy képben legyél, mivel foglalkoznak
- készülj fel a diákok szerelmi ostromára azzal a beletörődéssel, hogy évről évre kevesebb ilyen inzultus fog érni
- döbbenj rá évről évre, hogy létezik gerontofília. sőt, nekrofília is
- döbbenj rá, ha a gyerekek nem ostromolnak, a szülők még megtehetik
- készülj fel a féltékeny anyákra és feleségekre is
- készülj fel bármelyik percben törött testű és lelkű gyerekek látványára
- ha rosszul van, hívd ki az orvost, ha fejre esett, a mentőt
- ha valamit elkövetett, tárgyalj az ifjúságvédelmi felelőssel, a szülővel, a gyámhivatallal, az állami gondozó intézménnyel
- ha bűncselekmény történt, hívd ki a rendőrséget, elkérik az adataidat, és onnantól téged zaklatnak, mintha tanú, áldozat és elkövető volnál egy személyben
- cseszegesd az iskola előtt a dohányzó diákokat, hogy nyomják el a cigit, a csikket hamutartóba dobják, és takarodjanak vissza az épületbe – ha mindehhez nincs kedved, a kaputól a sarokig vakulj meg
- végezz diákok közti mediációt, és számíts rá, hogy te leszel a bűnbak
- végezz kolléga és diák közti mediációt, számíts ugyanerre
- végezz diák és szülő közti mediációt, számíts még rosszabbra
- készülj föl további verziókra
- tarts szülői értekezletet
- éld túl
- készülj fel az oktatási törvény vonatkozó paragrafusaiból, ha nem akarod egy személyben elvinni a balhét
- tarts fogadóórát
- ossz ki a sorban állóknak kempingszéket és kempingsajtot
- ha már a portás is hazamenne, és rád még három aggódó anya vár tövig rágott körömmel, mert neki élete első kamaszgyereke az, aki neked a sok századik, helyezd át székhelyedet a közeli kocsmába – az anyáknak is jót fog tenni
- nyugtasd meg a szülőt, hogy nem baj, ha időnként utálja kamasz gyerekét, időnként te is utálod
- ülj végig tanári értekezleteket anélkül, hogy Tourette-szindrómás tüneteket produkálnál a végére
- üld végig az osztályozó konferenciákat, vitatkozz hosszan kollégáiddal a magatartás-jegyekről, rajtatok kívül úgyse fontos senkinek
- menj el tantestületi kirándulásra, továbbképzésre, biztos belecsúszik egy hétvégi nap is
- intézz kollégáiddal óracserét vagy teremcserét testi sértés nélkül
- tárgyalj szakmai dolgokról ugyanilyen sikerrel
- látogass órát más kollégáknál
- írj törzslapokat kék tollal, csupa nagybetűvel, hiba nélkül, javítás nem engedélyezett
- írd be az órát, a hiányzókat
- zaklasd kollégáidat ugyanezzel
- zaklasd a rendszergazdát, hogy nem működik valami a naplóban
- éld túl, amikor a jelenlétében persze működik
- kínlódj, amikor elment, és persze megint nem működik, hogy legalább azokat a beállításaidat visszacsinálhasd, amikbe azért belepiszkált
- gyűjtsd be az igazolásokat
- szűrd ki a hamisakat
- írd be az igazolt hiányzásokat
- ha igazolatlanul hiányzik egy gyereked, írj hivatalos levelet a szülőnek, a kormányhivatalnak és mindenki másnak, aki épp olyan tehetetlen, mint te
- fogadd és ellenőrizd a „de ott voltam!” jellegű állításokat
- összesítsd a hiányzásokat tantárgyanként és tanulónként
- összesítsd a munkaidő-elszámolásodat, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este és hétvégén végzett túlmunka nem számít fizetett túlórának
- írd be, ha helyettesítetted egy kollégádat
- írd be a jegyeket az ellenőrzőbe
- írass be hirdetéseket, írd őket alá
- iktasd a felmentéseket mindenféle disz-szel kezdődő, nem létező betegségek kapcsán
- írj tantervet, tanmenetet, óravázlatot – mindegyik arra jó, hogy halálra idegeskedd magad, amikor eltérsz tőlük
- írd be a bukásveszélyt, aztán értekezz a szülőkkel telefonon vagy személyesen
- éld túl
- írj szöveges értékelést mindenkiről
- írd meg a félévi értesítőt
- írd meg az év végi bizonyítványt
- vezesd át a törzslapra – vigyázz, kék tollal, számmal és betűvel, hiba nélkül
- adminisztráld az összes át- és visszajelentkezéseket a naplóban és a törzslapon
- írd be a különböző intéseket és dicséreteket a naplóba és az ellenőrzőbe – és vállald a következményeit
- amikor vége a tanévnek, és mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, végezd el a maradék adminisztrációt, tervezd a következő tanévet
- nyáron szervezz tábort, töltsd ott a szabadidődet, és éld tovább ugyanazt, amit a tanévben – csak negyvenfokos kánikulában
- amikor augusztus végén mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, tervezz tanévet, pótvizsgát, pótfelvételit, intézz adminisztrációt
- magánéletedet abban a tudatban éld, hogy minden diák és szülő paparazziként figyel, mikor kap rajta, hogy vizet prédikálsz, de bort iszol
- járj továbbképzésekre a következő tárgyakból: diplomácia, gyógypedagógia, informatika, pszichiátria, smasszerképző
- tanulj meditációt, és gyakorold, hogy másnap is be tudj menni frissen és kipihenten tanítani
Az utolsó 100 komment: