2009. április 07. 15:03 - kjá

válaszok

boldogok, akik kérdeznek, mert felelnek őnékik.

"Gondoltam, elmondom neked, hogy amikor meghalt az anyukám (tizenhat éves voltam), sokáig álmodtam vele, de a mai napig nem tűnt el.
Rengetegszer lep meg engem, egy-egy, olykor idegen, olykor ismerős ember mosolyában, a válla ívében, a hangsúlyában, a télikabátja mintájában elbújva. Tényleg itt van. Mindenben.
Nem a saját tárgyaiban, hanem váratlan tárgyakban bukkan fel.  
Mivel kamasz voltam, amikor meghalt, a mai napig előfordul, hogy akaratlanul azt váltom ki a környezetemben élőkből, sokszor nálam jóval fiatalabbakból, a tanítványaimból vagy a gyerekeimből is, hogy úgy viselkednek velem egy-egy gesztus erejéig, mintha a gyerekük lennék. Például enni adnak nekem, vagy úgy szólnak hozzám, mintha kisgyerek volnék. Pedig nem vagyok infantilis. De ez a sok mozdulat, hangsúly, vagyis tulajdonképpen egyszerűen szeretet, tudom, hogy őbelőle árad rejtett módon felém. Az ember soha nem veszíti el az édesanyját egészen, ott van veled minden sejtedben, a tekintetedben, a mosolyodban és a sírásodban. És a tükörben is meglátja az ember a saját arcában.
Nekem az volt az egyik legnehezebb, amikor öregebb lettem nála."
 
"...én tartom apával a kapcsolatot egy ideje, felkerestem, mert rájöttem, hogy szeretem és hiányzik, és beszélt velem. és amikor fontos döntést kellett hoznom, segített. azóta újra meg újra elmondom neki, hogy szeretem, és tudom, hogy ő is szeret. vigyáz is rám.
nekem az ilyen helyzetekre Isten a megoldás. talán ő a legrövidebb út, a legegyszerűbb de a legnehezebb. ő mindig van, mindig velem van és mindig szeret. a változás biztos, a halál is, de Isten szeretete is."
 
 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr291051879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása