2009. december 14. 22:21 - kjá

image

Ma bementem pár percre az Alexandrába, egyrészt pisilni, másrészt ajándékot nézni, mégiscsak Karácsony jön, mégiscsak könyvet. Épp kijöttem a vécéről, becsaptam magam mögött az ajtót, mikor megszólított az egyik ottani eladó: nem Kiss Judit Ágneshez van-e szerencséje, mondtam, van. Elmesélte, hogy az új könyvem teljesen letargiába süllyesztette, én meg szégyelltem magam kicsit, mert pont ezt mondtam a könyvbemutatón is, hogy szegény olvasók (azért persze csak legyenek minél többen), én jobban érzem magam, ha a szomorú verseimet megírtam, ők meg rosszabbul. Aztán a srác azt kérdezte: "és csak így civilben bemegy egy könyvesboltba?" Mondtam, a lábamon járok és boltban vásárolok, mint minden normális ember. De azt hiszem, ezentúl gyaloghintón illene járnom, és nem tenni be a lábam a büdös plebs közé, nekem minden hozzanak házhoz... azaz palotához. A lakosztályomba. Ebbe az imázsba mondjuk nem fér bele, hogy kis híján a kardomba dőltem, mikor megtudtam, mennyi lesz a diákhitelem törlesztőrészlete jövőre. És egyáltalán azt hiszem, remélem, emberszabású maradok, és sose lesz imázsom.

B.I-vel beszéltünk arról Karafiáth Orsi új könyve és egyéb megjelenései kapcsán, hogy ő nagyon okosan és ügyesen használja a szerepeit, mozgatja az általa játszott figurákat, és ez lehet szimpatikus, de azért én az ilyesmitől óvakodjak, ne hordjak szőke parókát, stb. Mondtam, hogy ez a veszély csak akkor fenyeget, ha totál kihullik a hajam, de akkor se szőkét, nem állna jól. Főzőműsorba nem megyek, pedig legalább olyan szarul főzök, mint Orsi, csak én ezt elvált asszonyként cikinek tartom (vagy legalább volna magyarázat a válásra?). Az egyetlen kereskedelmi adón futó műsor, amire fáj a fogam, illetve szerettem volna benne lenni, vagy nem utasítanám vissza, ha szerepelnem kéne, az a Szombat esti láz. Hogy egy versenytáncos naponta több órán keresztül csak velem foglalkozzon? Régi nagy álom. Más kérdés mondjuk, hogy mikor mondaná be az unalmast a derekam, a térdem vagy a bokám vagy valami más, amire egyáltalán nem számítok. És biztos élő adásban fakadnék sírva, ha kiszavaznának a táncból. Úgyhogy biztosra megyek, csak kisiparban táncolok, és maradok a gyaloglásnál meg a boltban vásárlásnál.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr511598584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.12.15. 00:40:05

Az ismert emberek az "egyszerű, halandó civilek" szemében bizony a föld felett járnak, ki pár milliméterrel, ki pár méterrel, ki pedig már-már éteri magasságokban, ahonnan letekint még az Olümposzra is. Ezen a felfogáson nincs is mit csodálkozni, szerintem a média eltávolítja ezeket az embereket a "pórnéptől". Egy pék, egy lakatos, vagy pont egy könyvesbolti eladó maximum álmodozhat csak erről az életről (a könyvesbolti eladó ráadásul jó esetben a "foglalkozási ártalma" egyik alanyával találkozik...).
Én ajánlanék egy remek régi motoros szemüveget és egy bőrsapkát, inkognitónak megteszi. Bár előbb-utóbb imázs lesz a dologból :-D

ködlámpa · http://kodlampablog.freeblog.hu/ 2009.12.15. 14:39:30

@Tralfamador75: az a vicces, hogy az még akadna is valahol :)

egyébként juca, vigyázz az ilyen kijelentésekkel nyilvános helyen! még jön valaki a kereskedelmitévétől és felkér! :)

Baromffy 2009.12.16. 05:55:36

Média nélkül ma senki se lehet "megcsinálva". Sajnos ez a talán legintímebb műfajra, a versírásra is igaz. Bár ha jól belegondolunk, már Petőfinél is így volt ez...Pisilés után a felismerés a fontos, nem az, hogy mit mond, vagy milyen választ kap. Ha valaki közölni akar valamit másokkal, akkor bizony előre is fel kell hívni magára a figyelmet. Persze egy másik lovas (Diannára célzok, a ladyre) jó alaposan felhívta magára a figyelmet, bár közölnivalója csak az volt, hogy milyen sanyarú volt neki az udvarnál.

2009.12.16. 10:15:21

@Baromffy: Azt hiszem, Petőfi pont egy jó példa. Ha ma élne, lehet, hogy tele lenne vele a bulvársajtó és valamelyik kereskedelmi tv-ben műsora lenne (nem a táncos :-D ). Az Alexandrában pl kiosztotta volna a srácot (amiből hír lett volna), ezért mondjuk valami alázós műsort kapott volna. Otthon a wc-ből is egy kamera kandikált volna ki, s közben írta volna a verseit. Lenne talán egy blogja is, sokan olvasnák, de valószínűleg kevés barátja lenne (ha jól tudom, anno volt épp elég balhéja is, finoman szólva sem volt túlságosan összeférhető).
Sok ismert személy van, aki a médiában nem sokat szerepel, a bulvársajtót kifejezetten kerüli. Pont a minap hallottam egy ismert színésznővel egy kisebb riportot, elismert és minden, de valahogy nincs jelen a bulvársajtóban, de olyan nagyon úgy egyébként a médiában sem.
Én azt hiszem, ezt a dolgot tudni kell kezelni, el lehet szállni rendesen.
Egyébként szerintem ez a "megcsinálás" nagyon borzasztó szó. Persze értem én, van, aki csak játszik így, hogy beszéljenek róla és egyebek, mások pedig pont az "intimszférát" védik ezzel.
Na, hát nem is bánom, hogy szürke kisegér vagyok...
Egyébként nem hiszem, hogy a srác rosszat akart mondani azzal, hogy letargiába esett a kötet miatt.

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2009.12.21. 00:16:31

Szerintem Ágnes kaphatna egy értelmiségi műsort, én biztos néző lennék... De hát valljuk be, manapság olyan szinten mozog a média, mint a Benkő feleséget keres és az a legidegesítőbb, hogy a lakosság nagy része erre kíváncsi. /Tisztelet a kivételnek/

2009.12.21. 07:17:19

@Seele: Biztos, hogy kíváncsiak rá az emberek? Mármint, ha befolyásolás nélkül kellene választaniuk, biztos, hogy azt választanák? Ha már ott tartunk, hogy spontán az igénytelenségre szavaz az átlag...
Egy valami beszélgetős műsorra én is vevő lennék. Vagy mondjuk egy irodalmi témájú ismeretterjesztő műsorra. Mint amilyen a Radnóti 100 (száműzve éjfél utánra... :/ ). Na ja, de hát pont most hozták lehetetlen helyzetbe a Magyar Televíziót...

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2009.12.21. 14:59:14

@Tralfamador75: Persze, ha lehetne választani, nyilván nem sokan szavaznának rá, legalábbis az értelmesebb biztos nem. :) Elszomorít, hogy manapság se egy normális ifjúsági műsor, se egy irodalmi jellegű megmozdulás. (Legalábbis nagyon gyér a választék).

2009.12.21. 17:29:52

@Seele: Utoljára jó ifjúsági műsort, azt hiszem, Rieger Johanna csinált az mtv-ben, és ennek már úgy 7-8 éve... Azt szerettem. Az egyik kedvenc zenekaromról az ő műsorában hallottam először. :-)
süti beállítások módosítása