2010. december 02. 12:48 - kjá

Kis decemberi mérleg

Izgulok. Izgulok, hogy ne legyen több betegség a családban. Hogy nekem se kelljen orvoshoz járnom. Izgulok, hogy megkapom-e az nka alkotói támogatását, hogy írni tudjak. Ha nem, találok-e bármiféle állást. Hogy a zárolt Katona-pályázatos részösszeget megkapjuk.
Próbálok írni, mindent, ha lehet, határidőre. Próbálom tartani a házat, mielőtt megesz a kosz. Próbálom fenntartani a kapcsolataimat, egészségben testet-lelket.
Még mindig a lovarda a béke szigete, csak az időjárás nem teszi lehetővé, hogy folyton ott lógjak, csak a jelenben éljek Montyval meg Lédával.
Kicsit kezdek aggódni az országban folyó dolgok miatt. Még mindig azt állítom: nincs politika, csak tisztesség és tisztességtelenség. Én személyesen szívtam vele, hogy kormányváltás történt, de azt mondtam: "vesszen az egyén, ha él a köz!" Most aggódom a közért is. Valami nincs rendben, és lehet, hogy addig nem is lesz, amíg két magyar rögtön három párt, és nincs olyan kicsi szubkultúrája a társadalomnak, amely összetart, nem megosztott, márpedig "semmilyen ország nem állhat meg, amely meghasonlik önmagával" - talán nem pontos az idézet az Evangéliumból, de most nem álltam neki a keresésnek.
Talán mindent a halálon kéne lemérni, elolvasni minden nap a Kortársak című verset Szabó Lőrinctől, vagy meghallgatni a Kaláka előadásában. Csak ha az ember folyton a halálon meditál, rettentően szorongani kezd, vagy ha az ember nem is, akkor én.
A válasz buddhistául együttérzés, keresztényül szeretet, a többiül nem tudom. Ádvent van.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr462488329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2010.12.05. 08:50:32

Juditka!

Nehéz helyzetben vagy,s a politika még az apoli-
tikusak életét is átszövi. Szeretném azt tudni rólad, hogy a kedvesed,s a barátaid száz százalékosan mel-
letted vannak, mert becsúszhat egy csúnyább depresszió.Persze ezt a tél,s a bezártság is okozhatja. Még jobban kell menedzselni magad , s ez
kiegyensúlyozottságot igényel.A halál problémáját
annyi költő kiírta magából, lehet, hogy jobban let-
tek általa.Fiatal vagy még, az élet gyűrődésekkel jár.Önmagunk félelmeit a legnagyobb dolog legyőzni.
Nem akarok itt okoskodni tovább, vigyázz magadra
s őrizd a kapcsolataidat,s ha az ember tud szeretni
akkor ők érzik ezt.
Egy kedves Mikulást s egy krampuszt neked holnapra.
Szeretettel.

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2010.12.08. 22:34:08

Sajnos ez megy évek óta. Nem lehet állást találni, kizárólag kiforrott, rokoni kapcsolatok alapján. Jó lenne egy-két ügyvéd, vagy orvos a családban. Kezdem azt érezni, hogy így egymagam senki vagyok. Magyarország az ígérgetések hazája. Mindenesetre Te fel ne add, írj, mert akkor már olvasnom sem lesz mit. ;)

kjá 2010.12.09. 08:32:42

@egy nagyi: drága nagyi, mindig úgy örülök, ha írsz! már tudom, hogy nem szabad panaszkodni, mert az élet azonnal bebizonyítja, hogy amit lejtőnek hittél, na, az volt a fennsík. és amikor már nemcsak aggódás van, hanem valóban baj, reális veszély, akkor meg harcra kell az erő.

kjá 2010.12.09. 08:36:43

@Seele: nem adom fel. és te se! :)

medvicsek 2010.12.16. 15:10:52

Ilyet azért ne mondj, hogy vesszen az egyén, ha él a köz, mert ebből borzalmas dolgok lettek a történelem során. Még akkor sem, ha van gyengéd olvasata is annak, amit mondasz: én személy szerint eddig nem szívtam a kormányváltással, csak épp a köz miatt érzem fertelmesen magamat, hogy ilyen országban egyre kellemetlenebb élni, és pl. még ha nyernék is az egykulcsos adóval, akkor is pocsék volna a közérzetem, hogy olyan országban élek, ami társadalm9ilag ennyire igazságtalan. (Hogy a többiről ne is beszéljek.) És nekem még itt a jó lelkiismeret, hogy legalább nem szavaztam rájuk.

kjá 2010.12.16. 17:13:15

@medvicsek: ezt nem én mondom, hanem madách, illetve ádám, talán a falanszterben.

medvicsek 2010.12.17. 12:16:58

@kjá: Attól még nem válik igazzá.
süti beállítások módosítása