2011. június 21. 12:25 - kjá

még melegebb

Egy dolog gondolkoztat el a melegekkel kapcsolatban, amit egy ismerős srác (hetero) mondott a belé (reménytelenül) szerelmes fiúnak: azért szereted a fiúkat, mert félsz a nők másságától, olyanba tudsz beleszeretni, amit ismersz.
Valahol olvastam hasonlót, talán egy újságíró magyarázza ezzel a homoszexualitás elutasítását, hogy az egész világot férfiasra és nőiesre osztjuk. A nap férfi, a hold nő (bár ez nem minden nyelven igaz), az ég férfi, a föld nő, a tűz férfi, a víz nő, na meg az egész yin és jang. Ez igaz.
Először a saját személyiségünk ellenkező nemű oldalát kell integrálnunk (animus és anima), aztán tudunk igazán nyitottak lenni a másik nemre, és másban is befogadni. Nem tudom, hogy ez összefügg-e a szexuális orientációval, de hogyan fogadja be a nőiséget egy meleg férfi, és hogyan a férfiasságot egy meleg nő? Van erre valami mód? Vagy nem érzi a hiányát, aki csak a saját neméhez kapcsolódik? Persze nem hiszem, hogy az önismeret átírja a nemi hovatartozást, legfeljebb felszínre hozza a lappangó vonzalmakat, és ritka az, hogy valaki látens heteroszexuális.
Sok nő mondja, hogy igazán csak egy nő tudja, mi jó a másik nőnek, és ez igaz, biztosan ezt mondják a férfiak is, sok esetben a melegek párkapcsolatát sokkal elkötelezettebbnek, stabilabbnak, hűségesebbnek látom, és sokszor nagyon megszenvedem, hogy képtelen vagyok egy férfi fejével gondolkodni (nem tudnám még álmomban sem annyira leállítani az agyműködésemet...), közben meg tök jó, hogy a szerelem lehetőséget ad arra, hogy egy kicsit befogadjak, elfogadjak, felfogjak valamit ebből az egészen más világból.
Ettől még persze ugyanúgy nem tarthatom magasabb rendűnek a saját utamat a megismerésre, mint másokét. A homofóbiát pedig kéretik úgy kezelni, mint bármi más fóbiát: terápiával, és a fóbiában manifesztálódó szorongás valódi okának felkutatásával. Szóval önmagunkban, ha kérhetem.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr943002777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikakovács 2011.06.21. 14:00:07

mindenki csináljon azt, amit akar, ha cselekedeteivel nem sérti mások érdekeit! tőlem még az anarchia ideológiája sem áll messze. ennek szellemében ne tiltsa meg nekem senki azt, hogy valamit az ismert, idegen eredetű, de honosodott magyar nevén nevezzek. aztán: a homoszexualitás és a pedofília nagyon gyakran együtt jár. nekem öt gyerekem van és (egyelőre) négy unokám, a kilenc utódból hét fiú. nehogy már valamelyik unokám egy szakállas bácsitól kapja meg az első szexuális élményét! (a fiaim már mind "becsajoztak".) Végül egy komolytalan kérdés: Narcissos melegnek számít-e?

kjá 2011.06.21. 14:10:04

@bikakovács: köszönöm szépen, nekem a heteroszexuális pedofilokkal vannak élményeim. nem tett jót. de nem hiszem, hogy a heteroszexualitás szükségképp kézen fogva jár ilyen perverziókkal. :)

kennedi(ch) 2011.06.21. 14:21:59

@bikakovács: vazeg! ha ezt főteszed a fészbukra, főrobban a monitorod a sok lájkolástó!

cov 2011.06.21. 18:05:27

kedves bikakovács, nem is az, hogy ( kiccsávóként kifejezetten szép kölök voltam, 7edikig szopránt énekeltem, aztán elkezdtem mutálni, satöbbi. a széchenyiben (a fürdőben) azt kérdezte a ffiötözöben a bácsi, hogy szeretem e a szoknyásokat, meg hogy megfésülhetne, s cudák csodája el tudtam dönteni, hogy azonnal leléptem. a HÉV-en, a vonaton ha próbálkoztak, el tudtam lépni. szal nem is az, hogy szakállas bácsi, még csak a fészbuk reakciók sem, hanem a kérdés az, hogy mit tennél, ha egy unokád mégiscsak, magától, mégiscsak kiderülne, bevallaná? érted, nem kívánom, nem rosszindulat, hanem, hogy gondold már végig. nem nekem, nem Jucának, Ne CH-nak. Magadnak, de merd már végiggondolni!

bikakovács 2011.06.21. 19:38:25

@cov: nem ér váratlanul a kérdés, mint (felteszem) minden fiús szülő, mérlegeltem ezt a lehetőséget is. gondolom, nem kapnék röhögőgörcsöt, de végül is valahogy lenyelném a békát.

kék bőrhaisnya 2011.06.22. 11:32:53

@kennedi(ch): hogy terjed már a magánérintkezésben is ez a száraz hivatali nyelv! :)
süti beállítások módosítása