2009. március 07. 00:35 - kjá

nem tudok aludni!

Annyira készültem, hogy ma korán fekszem le, holnap reggel németóra, aztán tévéfelvétel, aztán még ki tudja, mi, erre másfél órája csak forgolódom, és nem tudok elaludni. Szerencsére ez nagyon ritka nálam, általában akkor jön elő, ha reggel korán kell kelnem, meg ha este fontos, sőt életbevágó dolgokról cserélek eszmét. Mindig megfogadom, hogy ilyet nem teszek. Pedig elvben tudom, hogy kell elaludni: ha rohangálnak a gondolataim, úgy kell bánnom velük, mint Lédával, még messzebbre zavarni, hadd fusson. Hagyni kell, hogy a gondolatok kavarogjanak, aztán szépen átkavarogják magukat álomba. Nemsokára újra megpróbálom. De a forgolódás, éhes vagyok, szomjas vagyok, pisilnem kell... mint a kisgyerek, aki mindent kitalál, hogy ne hagyják egyedül.

Tegnap is, ma is voltam Lédánál. Tegnap szakadt az eső, Léda lila ló lett. Ha nagyon megázik, tényleg lila lesz a szőre. Ma jobb idő volt, Gyula is jött órát tartani, fel is ültem, le se estem, de még mindig nem tudom elképzelni, mitől nem fogok, ha egyszer Léda ügetni kezd. És megint nagyon sokat szeretnék kinn lenni nála. Úgy látszik, jön a tavasz. Ma tényleg kisütött a nap, és egy pillanatra úgy tűnt, véget ért a tél. De én itthon gubbasztottam, és próbáltam a cseh dalszövegek végére járni. De egyelőre én járom a végét. Nagy kásahegy. Nem baj, egyszer úgyis megeszem!

Valaki felrakott a honlapomra egy linket, valaki blogol, és mindenféle írótársakról is véleményt közöl illetve kér. Rólam a következőt írta, lehet, hogy nem pontos az idézet, de én többet a közelébe nem merek menni annak az oldalnak. "a kortárs nőlíra legújabb divatsikolya..." A skatulya, amitől a legjobban félek. Aztán a búcsúlevél-rapet emlegeti, ami most, a harmadik kötetben jelenik meg, ha lesz olyan, és hozzá az első kötet egyik recenziójából idéz, ezzel: "kritika alél". Azt hiszem, ennél jobban csak komoly erőfeszítéssel lehetne alázni. Ráadásul idén nem lesz verseskötet, ha gyorsan nem szerzek kiadót. A noran nem alexandrás többé, ergo nincs pénz. És ha nincs pénz, nincs kötet. Én meg hűséges akartam lenni, szeptember óta ott dekkol a kézirat, meg se mutattam másnak, most meg bajban vagyok. Szeretném, ha idén megjelenne az Üdvtörténeti lexikon, mert már kezdek túllenni rajta, jövőre meg prózát szeretnék, szóval kérek szépen egy kiadót, de nem ám akármilyet, mert finnyás vagyok. "Nem adom a könyvemet aranyhintó nélkül, abba pedig hat ló legyen, mint a hatnak aranyfarka leee-gyen." Jó éjszakát, lehet, hogy álomba énekeltem magam...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr74986585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.03.07. 12:14:47

Kedves Judit!

A Kultúrmorzsa miatt ne aggódj.
1. Egy versolvasásra buzdító és a kortárs költészet megismerését szolgáló csatorna témájának lenni nem kellene, hogy riasszon. Ha csak nem megalázó Rakovszky, Tandori, Térey, Parti Nagy társasága.
2. Ha nem foglalkoztam volna veled a blogon, kevesebben olvasnának téged, mert bizony van, aki a bejegyzésem hatására vette meg a kötetedet.
3. Egy blog nem feltétlenül az akadémiai fogalmazásmód helye, úgy nem is olvasná senki. De fenntarthatod a jogot, éppúgy, mint bárki, hogy a magad prekoncepcióinak és félelmeinek a tükrében olvasd.

Egy csöppel több bátorságot kívánok a nyilvánossághoz!

Egy olvasód

kjá 2009.03.07. 19:15:15

@Pikszi: kedves pixi, nagyon aranyos vagy a bátorítással. köszönöm, tényleg rám fér. :)
madonnának tulajdonítják a kijelentést, hogy mindegy, hogy jót vagy rosszat, csak beszéljenek rólam.
ma elmeséltem latornak a divatsikolyt, nagyot nevetett, azt mondta, valami francia szó(krínek ejtik, nem tudom, hogy írják, talán crie?)tükörfordítása. tudtad?
mindenesetre szép lassan hozzáedződöm a nyilvánossághoz. "nem vagy elég ütésálló" - mondta egy tanárom, és pontosan fogalmazott. de igyexem nem megfutamodni.
süti beállítások módosítása