2010. március 03. 09:35 - kjá

már a rigók is

Ragyog a nap, hajnalban énekeltek a rigók, most meg a cinkék mondják a magukét. Tavasz. Nekem meg télikabátot kell venni, végleg elhagyott, szétment a cipzárja, mellette  szakadozik, jön ki a bele, egyrészt kezd ciki lenni megjelenni benne valami elegánsabb helyen, másrészt már nem lehet összecsukni, és ha szombatra tényleg fagyni fog, akkor én is benne meg. Csak nem akarom kidobni: anya cserélt benne utoljára cipzárt és varrta meg a zsebét. Ha élne, most is kitalálna vele valamit. És nincs kedvem új kabátot venni: az outdoor boltokban van jó meleg pehelykabát hetvenezerért, a plázákban meg ronda és ki tudja, mennyire meleg mondjuk nyolcért, és egyáltalán nem biztos, hogy a kedvesemnek, Albinnak is tetszeni fog. És igazából sajnálom rá a pénzt. Hetvenezer? Nem is fázom annyira. Nyolcezer? Fázom én annyira, hogy azt a rondát felvegyem? Mondjuk sose legyen nagyobb problémám.
Mostanában lépten-nyomon azt hallom, mennyire nyomorognak ismerősök diplomával, több nyelvvizsgával akár munka nélkül, vagy művésztársak ki pizzafutárként, ki telemarketingesként. Nem tudom, jobb volt-e valaha a világ, de most elég szar. És nem vagyok benne biztos, hogy csak Magyarországon. De abban biztos vagyok, hogy itt most nagyon. Gondolkozom, ha vége a pünkösdi királyságnak (az irodalmi közvélemény is bármikor mondhatja azt, hogy köszöni, nem kér belőlem), vissza tudok-e majd menni tanítani (egyre kevesebb a tanári állás), és ha nem, akkor hol tudnám mégis úgy érezni, hogy a helyemen vagyok, hogy valami Istennek tetszőt cselekszem.


4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr571805082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kjá 2010.03.04. 22:29:35

kedves nagyi!
a hozzászólásodat egy ügyes mozdulattal kitöröltem, mikor válaszolni akartam rá. bocsánat, mostanában bénázom ezzel az oldallal.
most épp van állásom, aminél jobbat nem remélhetek. egy cég támogatását élvezem, azért adnak fizetést, hogy vagyok és írok. ennél jobbat nem kívánhatok magamnak, maximum aggódhatok, hogy megszűnik.
a cipzárcsere ötezer forint, egy új kabát így a szezon végén hat. :) de megőrzöm ezt is, anya öltéseivel.

egy nagyi 2010.03.04. 23:08:30

Juditka!

Akkor örülök,hogy jelenleg rendben van minden.
Visszatérve a cipzárra nem mindig kell teljesen
kicserélni, de igazad van, lehet barátságos áron is
kabátot kapni. Emlékeink ugyan a szívünkben vannak,
de jólesik megsimogatni, és érezni szeretteink
által érintett, viselt holmikat. Nekem is kedves
kesztyűm édesanyámé, érzem a keze melegét, ha felveszem.

cov 2010.03.05. 06:37:10

fáznak a költők a Parnasszosz és Helikón hegyén?
süti beállítások módosítása