2008. június 20. 22:41 - kjá

És mégis Báátoortábor

Nagyon úgy nézett ki, hogy nem megyek bátortáborozni. Egyrészt nagyon sajnáltam, mert jó ott, és nem véletlenül emlegetem folyton, másrészt ha rá gondolok, az első a kimerültség, ami eszembe jut. Anya miatt lemondtam, de aztán pont azon a héten még semmilyen vizsgálat nem lesz, és lehetett újra tépkedni a virágszirmokat: menjek-ne menjek, menjek-ne menjek. Ott tudok-e lenni száz százalékosan? Ki játszik addig Lédával? Megtehetem-e, hogy elszakadok a tanítástól és a gyerekektől? Maris, aki Orsi unszolt, hogy menjek, Dávid is felajánlotta, hogy segít, ha a lakás ügyeit kell intézni, és törődik a lovacskámmal. De nem tudtam nyugodt lélekkel se igent, se nemet mondani.

Mikor már nem halogathattam tovább a döntést, Linda felhívott, hogy mi lesz, mert nem találtak helyettem embert. Mi lenne? Akkor megyek, értem én az égi jeleket. Megadta a leendő asszisztensem számát, de mielőtt hívhattam volna, ő hívott. Értem én az égi jeleket! Legalább az sem kérdés, hogy a júliusi nyelvtanfolyamra megyek. És persze egyből elkezdtem ötletelni. Lehet, hogy tizenévnyi tanári rutin nem múlik el egy év alatt?

Lédaló híres lesz. Ma a regényről beszélgettem az Alexandrában Szabó T. Annával (aki amellett, hogy korosztályom legjobb költője, még egy tündérlány is), és szóba hozta a lovacskámat. Meg a mágikus világképemet. Tényleg, miért nem világpofa? Ne haragudj, de ez nem fér rá a világpofámra. Nagyon örülök, hogy van nekem 1. lovacskám 2. mágikus világpofám. Az előbbit jelenlegi szerelmemnek köszönhetem, aki rágta a fülem, hogy vegyem meg Lédát, mert most vagy soha, és azt szokta mondani: "téged bele kell lökdösni a saját életedbe", az utóbbit volt szerelmemnek, akinek legalább ezt, ha mást nem nagyon lehet. De megtanított angyalokat látni.

Úgyhogy holnap az angyalokról írok. Nemes Nagy Ágnes szerint végül úgysem marad más, csak a lovak és az angyalok. Talán a lovak, akik angyalok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr83531511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miklós 2008.06.21. 18:27:23

Nem Szabó T. a korosztály legjobb költője szerintem, hanem számomra Ön az, nem mintha Szabó T.-t nem szeretném, csak kicsit igaz rá az, ami a róla szóló egyik recenzió (Radics Viktóriáé...)címe volt: "Az idill tarthatatlansága".
Aranyos a lovacska, egyébként az egész blog (és honlap) alapján Ön kevésbé látszik "tragikus", nehézsorsú embernek, mint a verskötetek alapján.
Nem értem, mi bajuk van némelyeknek a Ballada a kettős erkölcsről-lel, szerintem igaz, meg szellemes... természetesen nekem fontosabb, meg szívenütőbb volt a "Ballada és könyörgés az elvesztett szűzességhez", mert sokkal mélyebb emberi-női problémát fejez ki: azt, hogy a hagyományos szexuális erkölcsi normák felbomlásával egyszerre nyertünk és veszítettünk valamit.
Üdvözlettel: Miklós

kjá 2008.06.22. 11:23:09

"az élet féltett gyermeke" vagyok, mint Hans Castorp a Varázshegyben, elkényeztetett borsószem hercegkisasszony. csak a szép és vidám dolgokról nehezebb írni, és könnyebb megélni.
Annát pedig nagyon kell szeretni, hogy ne irigykedjen rá az ember. :)
süti beállítások módosítása