2009. január 15. 11:45 - kjá

tükörjég

Tegnap Pilates-órán nagy örömben volt részem. Arról beszélgettek a nők, hogy kinek hány évesek a gyerekei, aztán hozzám fordultak. Mondtam, hogy nekem nincsenek. "Neked még korai is lenne" - mondta az egyik. "Még nem vagy harminc, ugye?" Olyan jó kedvem lett, hogy egyet se csaltam le a gyakorlatok közül. De ami a gyereket illeti már megint, nagyon furcsa álmom volt. Szülnöm kellett, valami furcsa székre ültettek, bár semmi szülési ingerem nem volt, kihúztak belőlem egy vízzel telt, hatalmas hólyagot. Átlásztó volt, benne volt egy gyerek, rám nézett, nagyon kék volt a szeme, és határozottan engem bámult vele. Ki kellett szakítani a hólyagot, a víz kiömlött belőle, és kiszedtem a gyereket is. Nem volt mit tenni, az enyém volt, szeretni kellett. Kislány lett, Dávidot telefonon hívtam fel, Párizsban volt, közöltem vele, hogy feleségül mentem hozzá a távollétében, és kislányunk lett, legyen akkor Zsófi, ahogy megbeszéltük. Valaki nagyon meg akar születni? Vagy csak bennem a döntés, hogy csinálom-e vagy nem?

Még mindig nem vagyok képes reggel időben felkelni, legszívesebben nem találkozom senkivel, és nem veszem föl a telefont. A maileket azért nagyon várom, azokhoz nem kell megszólalni, elég itthon kuporogni, de sose jön elég. A napok többnyire bénázással telnek, ezen nemcsak az időelszúrást értem, hanem azt is, ahogy mindent elfelejtek, leejtek és összetörök, és nem tudok úgy kimenni a lakásból, hogy ne kelljen négyszer visszafordulnom ezért-azért. Dávid azt mondja, depressziós vagyok, Kati sose szerette a patologizálást, maradjunk annyiban, hogy rosszkedvem van, de lehet, hogy nyilvánosság előtt fogok megőrülni. Egyelőre csak annyit érzek, hogy szeretnék mindent feladni, abbahagyni, bár nálam ez nem szokott hosszú ideig tartani, főleg ha nincs rá semmi okom. Nem jó visszaolvasni a tavaszi bejegyzéseimet, azok olyan vidámak. Most is ilyeneket szeretnék írni.

Jó lenne visszamenni Argentinába, de az hagyján, hogy sokba kerül, még repülőre is kéne ülni. Ma éjjel álmomban az osztályommal utaztam, egyszerre voltak a régi osztálytársaim és a tanítványaim, a repülő úgy szállt fel, mint a siklóernyő, futni kellett lefelé egy dombon, de olyan ülésekbe kapaszkodva, mint a libegőn. Nagyon féltem. Aztán akkor is, mikor felébredtem. Nem tudom, mi rosszabb: nem látni viszont Argentinát vagy újra repülőre ülni, ahol egyszerre van agora- és klausztrofóbiám.

Tegnap egy régi barátom építészeti kiállításán voltam, fotók és makettek voltak kinn, ő meg magyarázta a számomra teljesen érthetetlen kortárs építészeti formanyelvet, aminek ugyanolyan szabályai és struktúrái vannak, mint az írásnak vagy a zenének. Én meg csak annyit láttam, hogy félnék-e abban a térben vagy nem. Mennyi mindenhez nem értek még a művészeten belül is!

Este voltunk milongán, nagyon sokan voltak, az elején még jól éreztem magam, szerintem csak mi vagyunk Dáviddal, akik nem veszik véresen komolyan a tangót, hanem hülyéskedünk közben, azt nagyon élvezem. Aztán elfáradtam, és csak ücsörögtem, vártam, hogy Dávid megtáncoltassa a nőket, aztán hazacsúszkáljon velem a tükörjégen.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr42879340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brittany 2009.01.15. 21:38:40

tél van, úgyhogy szerintem ez normális. Mi akadályozz meg benne hogy mindent újra kezdj, egyébként? (Furcsa, de nekem januárban sosincs ilyen érzésem, nekem szeptemberben van. Sose növök fel.)
Gyerek ügyben meg lazíts. Bízd a gondviselésre, sorsra mit tudom én mi, de müxik. Aminek meg kell történni az meg fog.
Nekem ebben a témában olyan álmaim vannak, hogy mindenki legnagyobb rémületére szülök és deformált szörnyeket.

kjá 2009.01.15. 22:04:40

jujjuj! szerintem nekem az álmaim nem mernek ronda újszülötteket mutatni, hanem gyönyörű, fájdalom nélküli szüléseket és csöndes csecsemőket láttatnak, hogy rávegyenek a bulira. :)

Miklós123 2009.01.16. 16:13:32

Nagyon szép az álom, csak tudnám, hogy a vizes hólyag mit szimbolizál. Nem a babát szülöd meg közvetlenül, hanem egy hólyagot, amelyből aztán kiömlik a víz... (az ilyen vízkiömlés, kiszakadás asszem mindig valamilyen szexuális tartalmat szimbolizál, de a hólyag a 'burokban születésre' is utalhat), aztán az is érdekes, hogy Dávid éppen nincs itt, de te mindenesetre feleségül mentél hozzá.Nyilvánvalóan egyszerre nagyon akarod és félsz is tőle ... ez egyértelmű.

kjá 2009.01.17. 19:20:24

szerintem az egyszerűen a magzatburok volt, csak valamiért átlátszó, mint az üveg. a háta mögött feleségül menni dávidhoz a kisbaba miatt, az a vicces! :)
süti beállítások módosítása