2009. február 22. 18:21 - kjá

Egy kicsit agyament

A honlapom vendégkönyvébe írta bele valaki (persze névtelenül) ezt az állítást rólam a Vámos Miklóssal való beszélgetésem alapján. Furcsa beszélgetés volt, alig-alig szólt az irodalomról, sokkal inkább a párkapcsolatról, a férfi és női szerepről, az indulásomról, a lovamról, és arról, miért nincs gyerekem. Én meg ideális interjúalany vagyok, nem beszélek mellé, nem kérem ki magamnak az indiszkrét kérdéseket, és nem hazudok. Van ebben valami kényszeres, de azért az is, hogy vállalható vagyok így is, ha nincs bűn vagy szégyellnivaló abban, amit érzek, akkor miért ne beszélnék róla. Hát elmondtam mindazt, amit eddig megharcoltam. Előző nap Katinak mondtam el, miközben fojtogatott a sírás, akkor, ott sokak előtt (és nem mondom, hogy nem nyomaszt a tudat, hogy a tévében bármikor bárki megnézheti ezt a beszélgetést), és volt egy pont, amikor közel álltam hozzá, hogy sírva fakadjak a nyílt színen. De akkor is tartom magam ahhoz, hogy átlátszó akarok maradni, hogy nincs rejtegetnivalóm, hogy az érzelem nem köztörvényes.

Miklós megköszönte az őszinteségemet, azt mondta, sose hagyjam abba, mert ettől vagyok hiteles, és higgyem el, hogy az emberek nem élnek vissza vele, hanem meghálálják, ha valaki a valóságot közli. Ezután az „agyament” persze fáj, ennyit a meghálálásról, de nem nagyon védekezhetem. Kíváncsi vagyok, mit írna a Névtelen, ha megtudná, amit az utóbbi 24 órában elkövettem. Megpróbáltam lemenni tesómhoz Fiókosra, szépen kinéztem a vonatot, csak a Déliből ment, míg én az utolsó pillanatig meg voltam győződve róla, hogy a Keletiből fog. Másfél órát vártam a következőre, aznap az volt az utolsó személyvonat, 11 után értem el, de nem akartam otthon maradni és dühöngeni magamra. Ma este 7 felé akartam hazaérni, kinéztem a vonatot, és én, akinek extrém számmemóriája van, rosszul emlékeztem. Rohantam, és a klasszikus eset, még láttam a vonatot, mikor leszáguldottam a lépcsőn, és az aluljáróban ért a hangosbeszélő: „A Budapest Déli pályaudvarig közlekedő gyorsvonat a negyedik vágányról elment”. Most aztán jobban zokogtam, mintha a magánéletemről faggattak volna, olyan érzés volt, mintha kezdenék bekattanni (agyament), és csúsznának ki a dolgok a kezemből. Amúgy is folyton elsírom magam, mint akit kicsit túltöltöttek könnyekből, és a legkisebb mozdulatra kifolyik.

És mehetek haza személyvonattal, fehérvári átszállással. De a zajló Balaton gyönyörű. Mint egy végtelen jégmező. Nézem innen a vonatról is. És jó volt már látni tesómat.

Ezzel a naplovacskával is mindig megszívom, nem tudom, mi az, amit leírhatok benne, mi az, amit nem kéne, ki az, akiről név szerint beszélhetek, vagy épp megbántódik, ha csak monogrammal szerepel, ki az, akit meg sem szabad említenem. Talán tényleg nem érzem a határokat. Még jó, hogy nem vagyok sztár, belőlem aztán minden információt ki tudna húzni a bulvármédia.

Húsz napja nem ettem édességet, ez a félidő. Hogy egy dekával nem lettem kevesebb, az vicces, arra viszont kíváncsi vagyok, hogy a függőség elmúlt-e. Egyelőre a vágyakozás nem.

 

9 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr53958872

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: alnobalaa.com 2017.10.22. 00:46:07

Aki megzenésített több mint száz Ady-verset - OSZK

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.M.G. 2009.02.22. 19:37:04

Sajnos a függőség marad nagyon mélyen, elrejtve. Csak magunk tehetünk róla, hogy előkotorjuk. ÖNURALOM ! Az kell ! Sajnos tapasztalatból tudom. DE MEGÉRI !!!
Barátsággal: M.M.G.

Pelikan 2009.02.23. 17:34:52

Szerintem az "agyament" teljesen pozitív jelzőnek számít manapság, nem?! Túl sok a normális ember, köztük talán én is, kellenek emberek, akik mással foglalkoznak, mint a többség.

kjá 2009.02.23. 22:03:09

@Pelikan: lehet, hogy csak érzékenykedem, de a kínzó őszinteségre ez a reakció rosszul esett.

Pelikan 2009.02.24. 14:51:49

Megértem, de én inkább büszke lennék rá a helyedben. Ebben a sok hazugsággal, csúsztatással teli világban persze, hogy furcsa, ha vki vállalja magát. Én büszke vagyok rá, hogy ismerlek és tisztellek, hogy az évek alatt megmaradtál Jucának. Puszi, Pelikán Reni

DavidR 2009.02.24. 23:24:40

A "kínzó őszinteségről" jut is eszembe a Tücsökzene. Szabó Lőrinc után szabadon:
"Testem vacak, szívem egészen hitvány, alig reszket, lelkem gyenge és ájult, a szellemem azonban, vagy annak is valami kis központi része, magva, pusztíthatatlan: ez tartott, ez fogott, ez irányít! Ez írta a verseimet is, a mostaniakat - háznagyságú kínoktól dagadó fejemmel teljesen más természetű, hangulatú, gondolati tartalmú,
semmiképpen nem aktuális témákat dolgozott fel, mintha semmi sem volna velem!! Csakugyan ijesztő tulajdonképpen. Vagy őrült vagyok, gyerek vagyok?"

kjá 2009.03.07. 00:40:27

@rdavid: amíg versben mondok el valamit, véd a forma, a nyelv... csak úgy éreztem, vállalnom kell a versen túl is, ami van.

Vaddi · http://barokeszter.hu 2009.03.15. 18:40:54

Nem, nem agyament. :)

Bárki, aki alkot, saját kreatív erőit használja (és ezáltal egy rajta messze túlmutató folyamat keretében meztelenné válik), meghozza ezt a döntést. Vérmérsékletének megfelelően.

Egy kedvenc énekesem - érzelmes, heves, ír fickó - egy alkalommal az apjához fűződő kapcsolatáról énekelt a színpadon, és a felkonfnál elérzékenyült, mondott pár mélyen személyes dolgot ott a színpadon. Később egy interjúban arról faggatták: nem félsz, hogy ezzel a kitárulkozással totál sebezhetővé teszed magad 20 ezer ember előtt? Mire ő szó szerint a következőt mondta, nagyon határozottan: "No, it's the safest place in the world to do that." Akkor ez a mondat nagyon mélyen megragadt bennem, hiszen én is ezt az utat választottam... és persze engem is többen féltettek és mosolyogtak meg. Ez így természetes, míg én közben azt mondom: semmi sem szégyellnivaló, ami emberi.

Ami pedig a beszélgetés tartalmát illeti (csak ma láttam, és csak a felétől, amit igen sajnálok)... Egy olyan kontextusban voltál őszinte, ahol megtehetted: nem "alacsonyodtál" általa. Egy délutáni talk-showban vagy egy könnyed bulvár műsorban lealacsonyító, ha nem a szakmáról kérdeznek, itt viszont nem volt az. Vámosnak igaza van.

És a lényeg, amiért írok Neked: az életben azok a legnehezebben felvállalható dolgok, amik a vággyal, az ösztönnel kapcsolatosak. Eldönthetem én, hogy karalábét fogok enni, mert egészséges, de megszeretni, megkívánni a karalábét ösztönösen? Ezt elérni óriási mentális munka, önismeret és erő kérdése - már ha tényleg és igazán azt akarjuk, hogy így legyen. Igen, nekem is van "archetípus-hiányosságom", és mivel nyilván nem véletlenül születtem nőnek, nem csak a társadalmi elvárás, hanem egyfajta belső spirituális igény is visz előre, amikor akarom, hogy ezek a dolgok "működjenek". Ezek olyan küzdelmek, amiket csak az ismer, aki benne él - de semmi esetre sem szégyellnivaló, bűnös fejezet senki életében.

Örülök, hogy láthattalak-hallhattalak erről (is) beszélni!

kjá 2009.03.15. 18:52:58

@Vaddi: köszönöm, ez nagyon jól esett, és felbátorít. ma én is láttam, az adás végét, amit a beszélgetésből összevágtak, és most is úgy éreztem, hogy hiteles volt, amit mondtam.

DavidR 2009.04.02. 18:45:36

@kjá: vállalni felvállalni a szavakon és formán túl
süti beállítások módosítása