2009. május 20. 08:22 - kjá

életem hátralévő részének első napja

Rosszkedvűen ébredtem, arra gondoltam, hogy ma van életem hátralévő részének első napja, és ideje volna valami értelmeset csinálni. Aztán nem csináltam semmi értelmeset, csak a rosszkedv maradt meg, míg ki nem értem Lédához. Kellemesen felhős volt az idő, míg oda nem értem, akkor előbújt a nap, és pont addig tűzött a fejemre, míg Lédát vissza nem engedtem a legelőre. Meg is szúrt, csak úgy szédelegtem délután. Léda ma angyalló volt, esküszöm, érzi, ha túllőtt a célon, és a következő alkalommal jól viselkedik, ez már nem az első eset, hogy megpróbálta jóvá tenni a rosszalkodását. Most azért én se kértem tőle semmi extrát, nagyon meleg volt, a körkarámban maradtunk. Nyugodtan felülhettem volna rá, csak nem volt senki a közelben, aki összeszedjen kiskanállal, ha leesem.
Legalább negyedórát csak álltunk a forró homokban, és simogattam a fülét, az orrát, ő meg behunyta a szemét és élvezte. Így kell egy lóval szeretkezni? Arról is sikerült meggyőznöm, hogy nem bántás, ha felemelem a lábát, persze csak az elsőt, a hátsót még nem tudom. Nagyon szépen játszott velem, egész távolról is észreveszi a jeleket. Most már csak nekem kéne megtanulni nem félni tőle és ülni rajta.

Néztem a hospice-önkéntesképzést, már évek óta gondolkoztam rajta, hogy kéne menni, csak nagyon féltem. Most már azt hiszem, nem félnék, csak nem fogadnak olyat, akit az utóbbi két évben komolyabb veszteség ért. Mindegy, azért ha lesz ősszel tanfolyamuk, lehet, hogy rákérdezek.

A vonatra vittem laptopot, próbáltam dolgozni egy kicsit, véletlenül beleszaladtam egy cikkbe, ami a hamvasztásról szólt. Elolvastam (anya miatt), állítólag a szív hamvad el utoljára, ez olyan szép és romantikus, hogy nem is lehet igaz. Valamelyik Andersen-mesében marad meg az ólomkatona ólomszíve...
A cikkel nem is volt baj, de az utána következő hozzászólások jó része bicskanyitogató volt. Arról kezdtek értekezni, hogy elégették-e a zsidókat vagy nem, és ha igen, akkor se annyit, satöbbi. Nem mindegy, hogy elégették vagy agyonlőtték vagy éhenhalasztották? Nem mindegy, hogy hatszázezret, hatmilliót vagy akár csak egyet? Nem mindegy, hogy zsidót, cigányt vagy magyart? Ha csak egyet is, az is vérlázító!

Hazafelé beugrottam ebédelni kedvenc mexikói éttermembe, valaki nagyon ismerősen röhögött, bizony P. barátnőm volt. Vele is szóba került a növekvő antiszemitizmus, és a növekvő provokáció, aminek szintén értem a lélektanát. Hiszen ha sokszor leantiszemitáznak valakit, könnyen megteremthetik vele, amitől félnek. És ezeket a gyűlölködéseket mindig a nyomor és az elkeseredés gerjeszti, és mindig van, akinek a malmára hajtsa a vizet. Volt egy tanítványom, valami rabbi unokája, egyrészt tőle hallottam a legrondább zsidóvicceket, másrészt, ha bárki görbén nézett rá, ordítani kezdett: "mi van, nem szereted a niggereket?" Önirónia szorul bele bőven. A legtöbbször persze intelligencia kérdése különbséget tenni zsidó vallás, állam és személy között. És egész más nem egyetérteni vagy megvetni és üldözni.
Mindenesetre alázat nélkül nem megy. És az alázat nem olyan, amit először a másiktól követelek meg, és majd akkor én is. Mindig rájövök, mennyi mindenért kell imádkozni. Ha egész nap nem tennék semmit, csak végigmondanám Istennek, mi mindenben kéne segíteni, elmenne a nap. Életem hátralévő részének mindegyik napja.

5 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr971132790

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: clit masturbation 2019.01.01. 21:00:45

Download command and conquer 4 tiberian twilight crack - mesgereacourt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brittany 2009.05.20. 11:07:06

A legdurvább amit tapasztaltam amikor a kolléganőm közölte velem, hogy te így mozgássérülten sokkal jobban elboldugulsz mint én aki nem az, mert te minden megkapsz ( stb innen már az ismerős szöveg) hát köpni nyelni nem tudtam, hogy valaki nyomorék akarjon lenni, és nem is kicsit.
Egyébként ráadásul igaza sincs, mert a mindenféle rohadt támogatások úgy vannak kitalálva, hogy ha munkád van, már éppen nem férsz bele, ha meg nincs, akkor azért nem jár.

Tanulság teljesen mindegy hogy kit utálunk, csak legyen valaki!

cov 2009.05.20. 15:06:24

egyetértve, és ebben érintettségem sem gátol (néhány nagyszülőmet nem tudtam ismerni, azt hiszem, mindenki - mint most Te - a maga módján tud és tehet az igazságtalanságok ellen, tegnap hallgattam Fischer Ivánt
{ www.mtv.hu/videotar/?id=44517 }, aki cigányzenészeket hívott meg, amikor a közéletben csúcsot járt a cigányellenesség.

kjá 2009.05.20. 22:50:46

@Brittany: állítólag létezik egy "no kidding"-mozgalom, mert a gyermektelen munkavállalók egy része úgy érzi, hogy hátrányt szenved azokkal szemben, akiknek gyereke van, mert azoknak jár a családi pótléktól az anyanapon át a főnöki megértésig minden. szóval az arcátlanságnak nincs határa. azt is bírom, amikor a wiw-en olyasmiket írnak, hogy milyen jól keresnek a cigányok a segélyekből. gondolom, örömükben laknak putriban.
és biztos mindenhol van visszaélés, de az általánosítás már rajtunk múlik.

nem is tudtam, hogy mozgássérült vagy. biztos, mert a lelked és az írásod egészséges. :)

kjá 2009.05.20. 23:00:41

@cov: a németek jó része, aki a nácizmus idején élt, azt állítja, hogy nem tudott arról, mi történik a zsidókkal (cigányokkal, magyarokkal, hollandokkal, melegekkel, stb.) de ha senki nem tudott róla, akkor kik csinálták?
engem volt, hogy lezsidóztak, volt, hogy legojoztak, és egyik se esett jól.
és mindenkinek ajánlom figyelmébe a galata levél 3,28-at: "Nincs hát többé zsidó, sem hellén, nincs rabszolga, sem szabad, nincs férfi és nő, mert mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban."

Telperion 2009.07.21. 15:38:05

Igen, A rendíthetetlen ólomkatona c. Andersen mesében nem fogja a tűz a katona szívét, de ott van Wilde Boldog hercege is, ahol a kemencében herceg ólomszíve nem olvad:
www.mek.iif.hu/porta/szint/human/szepirod/kulfoldi/wilde/boldogh/boldogh.htm
süti beállítások módosítása