2010. február 16. 09:11 - kjá

az igazság pillanata, és egy vers születése

Ballada a kettős erkölcsről című versemet '96-ban vagy '97-ben írtam. Dühömben. Hol voltam én akkor még a publikálástól? Egy kedves szerzőtársam rágta a fülemet, hogy csináljak kötetet. Odaadtam neki a kéziratokat, valóban kézzel írt lapok voltak, ő elvitte magával, aztán azzal adta vissza, hogy megmutatta őket egy barátjának (akit rengeteg közös ismerős révén hírből ismertem), ő belelapozott, aztán ezzel ejtette vissza a paksamétát: "ennek is csak baszhatnékja van!" Nem tudom, írtam-e előtte vagy azóta verset olyan elemi felháborodásból, mint akkor. Az ajánlásban szerepelt a srác neve is, aztán a kötetbe már nem került bele.
Megbocsátottam, de nem felejtettem.
Tegnap bejelölt a facebookon, bár nem tudta, honnan ismerjük egymást. Gyors azonosítás után kihívtam a hóra egy leszámolásra... mintegy tizenöt év után. Ez a western!
Szegény halálra rémült, kereste a régi bűnöket, de nem tudta, mit vétett ellenem. Találkoztunk. Most már tudja. Még él.

Amilyen büdös protestáns vagyok, tegnap tudtam meg, hogy a nagyböjtbe nem számítanak bele a vasárnapok. Ez most azt jelenti, hogy minden vasárnap beülök a cukrászdába és szénné sütizem magam, vagy azt, hogy valójában 45 napig tartózkodom a csokitól, vagy azt, hogy egy héttel később kezdem illetve korábban fejezem be a negyven napot? Arra is gondoltam, hogy böjtképpen (van ilyen szó?) naponta csak egyszer nézem meg a leveleimet, de Valentin, a kedvesem kiröhögött, hogy azt úgyse bírnám ki, még azt se, ha óránként csak egyszer nézném meg őket. Bukta.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr451762457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2010.02.17. 11:54:59

Én eme vers alapján találtam rád (vagyis ezt a versedet olvastam el legelőször). Nagyon sok igazság van benne: a férfiaknál egy nő "megdöntése" dicsőség, míg a nő jobb, ha befogja a pofáját, mert azonnal ringyó. Hol itt az igazság...

kjá 2010.02.17. 11:57:24

de már meg lehet írni egy ilyen verset, és sokan felháborodnak, sokan pedig rábólintanak. néhány évtizede még ez a kettős társadalmi erkölcs nem volt a közbeszéd része. tehát valami azért tényleg változik.

2010.02.17. 17:41:29

Szerintem ez a vers remek riposzt. És igazsága vagyon. Nem mellesleg talán én is ezt olvastam először :-D
Vajon a kritikát megfogalmazó ma hogy látja? Felfedezhetett volna egy tehetséget. Így járt. :-D

kjá 2010.02.17. 17:45:30

neki nem ez a dolga. :) viszont ihletett egy verset, amit sokan szeretnek. meg persze sokan utálnak. ez is eredmény! a magyar irodalom neki köszönheti a baszhatnékos verset! :)
és valószínűleg az akkori szövegeim tényleg nem voltak olyan kiválóak. mint a mostaniak, amelyek viszont tökéletesek. :)

kjá 2010.02.21. 10:40:50

@678452329346: köszönöm. karafiáth orsié is gyönyörű
süti beállítások módosítása