2011. május 04. 20:29 - kjá

Még itt...

Igen, igaz, rég írtam, de épp azért, mert nincs baj. Ha lenne, kitörne belőlem. Inkább csak fáradt vagyok (már arra gondoltam, nem ólmozott-e az ivóvíz itthon), ha dolgozom, a lovat is szeretném látni, meg azt se akarom, hogy a kosz megegyen, akkor másra nem marad idő.
Közben volt három előadásunk, április 12. 18. és 29. Csak úgy mondom, hogy lesz még kettő: május 9 és 12... minden célzatosság nélkül. Szerencsére egyre jobban sikerülnek, legalábbis nekünk is egyre jobban tetszenek, meg a nézőknek is.

Húsvétkor jártam a Kisháznál, és egyéb bűnöket is elkövettem, és mindegyikről be akartam számolni, de mindig halogattam. Most szalma leszek két hétig, a kedvesem, Zsigmond elutazik konferenciázni meg turistáskodni a világ másik felébe, biztos többet fogok írni, mert utálok egyedül lenni.
Bakonybélen kipusztult a borostyán a kertemben, pedig sokkal finnyásabb lények átteleltek. Nem tudom, mi bajuk lehetett, a zöld domboldal egész kopár nélkülük. Rajtuk kívül mindenki áttelelt, és virágzott. A pókok is átteleltek, ott melegedtek a szobában, kedvesen kitessékeltem őket, erre az egyik éjjel hason harapott háromszor is. Egy hete ott virítanak és viszketnek a hasamon a nyomai. Most már nem leszek velük ilyen kedves! Dühösen fogom őket kirakni. A madarak úgy ordítanak hajnalban, hogy felébresztettek.
Nagycsütörtökön mentem kicsit kirándulni, és nagyon leégtem, úgyhogy még áprilisban túlestem az első lehámláson is. A nagyszombati nagy túrán már úgy eltévedtem, hogy tíz előtt indultam, és este hatra értem vissza a faluba, de akkor már alig tudtam mozdulni.
A közelemben lakik egy lány, akinek van egy lova, és mondta, hogy nemsoká hoznak hozzá egy csikót, hogy foglalkozzon vele, mert a gazdája már nyáron szeretné használni. Odamentem, és láttam egy ötnapos csikót. Gondoltam, ezt csak nem akarja használni senki nyáron, de kiderült, hogy az anyja is csikó, hároméves, csak hát becsúszott a gyerek, mert a ranchen elfelejtették, hogy a méncsikók előbb-utóbb ivarérettek lesznek. Úgyhogy valamelyik elkapta a lányokat, ez meg egyből vemhes is lett. Olyan volt, mint mikor egy tizenkét éves lány lesz anya, fogalma se volt, mit kéne csinálni a csikóval, néha rálépett meg ráhemperedett. A csikó egyelőre jól van.

Az enyém meg itthon végre kikerült a legelőre, mert már állatorvosi lovak voltak: legyek petéztek a fülükbe, a késleltetett vedléstől lehámlottak, Monty hörgői elég vacakul vannak, szteroidot is kapott, de nincs számottevően jobban, Léda is taknyos volt hónapokig. Most a legelőn egyből sárlani kezdett, Monty meg beteg is, herélt is, de egész férfias érdeklődést mutat iránta. Léda persze egészen szemérmetlen: ahogy kiengedem a legelőről, azonnal odarohan a legközelebbi hímneműhöz, és beáll elé, még egy kicsit hátrál is. Korábban legalább próbálta legelésnek álcázni a dolgot, de most már kifejezetten szégyentelen.


 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr532878045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikakovács 2011.05.05. 19:32:25

a képen látható anyaállat szemmel láthatóan igásló. így aztán természetes, hogy a csikaját is befogják, de csak lógóra, hagy szokja a forgalmat. attól függően, hogy a kanca cselő vagy hojszás, a khurrót balra vagy jobbra kötik az anyjához. ha a csikó karaktere egyezik a mutteréval, akkor hátulra kerül, középre, a saroglyához kötve. merthogy a lovak soha nem teljesen egyenesen mennek, hanem valamelyik irányba húznak egy kicsit. ha a lovat megfuttatjuk, a fejtartásán ezt könnyen megfigyelhetjük.

kék bőrhaisnya 2011.05.06. 13:26:03

@bikakovács: nem vonom kétségbe, értesz a lovakhoz, de eddigi hozzászólásaidból úgy ítélem meg, hogy te egy "dísz cigány" vagy - zokon ne vedd! a vívódó, jobbá válni vágyó roma lélektanáról nagyszerű, hiteles novellát olvastam: radics viktória ne ölj címen (google).

bikakovács 2011.05.06. 14:18:29

@kék bőrhaisnya: tetszik ez a dísz cigány titulus. eddig maximum díszpinty voltam. bár tudtam volna, hogy én egy dísz cigány vagyok, a negyvenes évek második felében és az ötvenedes években, a sok koplalás és fagyoskodás közepette. áprilistól októberig meztéláb járva. négyen voltunk testvérek, ebből kettő tüdőbajos (meggyógyultak). de ezek az apróságok nem zavartak bennünket abban, hogy valamennyien kitűnő tanulók legyünk (olykor csak jeles). biztosan azért, mert olyan sokat foglalkoztak velünk a tanítók, elvégre az én osztályomban is csak hatvanhárman voltunk. a ne ölj alapmű!

bikakovács 2011.05.09. 13:25:32

@kék bőrhaisnya: "Sokak szerint cigány vagyok, s mivel a sokak között ott van anyám és apám is, muszáj ezt a tényt elfogadnom. Nem szeretek cigány lenni, mert olyan, mint egy gyógyíthatatlan betegség." (Jónás Tamás)
süti beállítások módosítása