2009. január 18. 10:21 - kjá

véres kérdesek

Egy szép (vagy éppen csúf) napon két emberkezdemény pottyant le a fáról. Csupaszok voltak, mint a béka, és véznák, mint a pondró. Ahogy körülnéztek, látták, hogy minden állat tökéletes a maga módján, csak ők tökéletlenek. A fülemülék énekeltek, a denevérek cikáztak, a ragadozók ragadoztak, a majmok egyik ágról a másikra lendültek. A két emberkezdemény irigykedve nézte őket. "Ó,- mondta az egyik - én is tudnék ám így énekelni, ha tojás koromtól ezt gyakoroltam volna... Én is tudnék így cikázni, ha eleget foglalkoznék az üggyel. Én is tudnék így ragadozni, ha eleget edzenék rá. Én is tudnék így hintázni a fák közt, ha sokat csinálnám." A másik nem szólt semmit, tovább irigykedett, aztán készített hangszereket, repülőgépeket és állatcsapdákat, meg valószínűleg fegyvereket, de az olyan ünneprontóan hangzik, és kitalálta a gumiköteles ugrást is. Így lett belőle ember, a társából meg egy hülye majom, illetve békapondró, vagy az se, egyszerűen csak kezdemény. De nem halt ki... Elég bugyuta mese, de mit tegyek, ha ezt álmodtam...

Most hogy kell imádkozni, ha szeretném, hogy a mamának legyen máj? "Add, Uram, hogy sokan haljanak meg gyorsan, hogy a várólista felpörögjön!" Vagy "add, Uram, hogy ha már valakinek pont meg kell halnia könnyedén és fájdalommentesen, olyan legyen, akinek a mája a mamáéval épp kompatibilis, és senki mással, és mindenki más maradjon a várólistán, és romoljanak az esélyei!" Ha kifutunk az időből, én fejjel megyek az egzaltált sebésznek, hogy nem engedte az élődonoros transzplantációt. Persze közben örültem neki, mert úgy félek tőle, mint a franc!! És azt se tudtam, hogy véradásnál az rokonvér fertez, azaz sokkal gyakoribb a graft versus host, hogy a donor vére megtámadja a recipiensét. Persze arról nem találtam egyértelműen semmit, hogy van-e nálunk személyre szóló véradás, csak a vitát a nők lapja cafén. Márpedig hiába volna máj, ha nincs elég vér. Állítólag pont az 0 Rh+ a legritkább, ami kéne, csak azt nem tudom, akkor miért van nekem is, Dávidnak is, Petrának is. Hogy apának is, az tök mázli, mert így nekünk is tesómmal. Nullás vérű férjedet gyermeknemzés céljából csak nullás vérűvel csald meg, ó, asszony, különben lebuksz, mint a gyöngyhalász! És azt se tudtam, hogy egy nő évente csak háromszor mehet vért adni. A fél litert (4.5 dl) tudtam, de azt is, hogy a romániai forradalom alatt annyi volt a sebesült, hogy egy litert is vettek a sértetlenektől, akik ezt is sértetlenül megúszták. Azt olvastam, hogy egy szívműtéthez 30 liter vér kell, az 60 donort jelent. És egy transzplantációhoz, ha a recipiens vérzékeny? Legyen hétfő, hogy felhívhassam a vérellátót! Most meg kezdjek mán el dolgozni!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr43884936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelikan 2009.01.18. 15:20:11

Juca,
Nagyon sajnálom, hogy beteg a mamácska. Én sem tudom, hogy mi lenne a helyes ima. Reni

kjá 2009.01.18. 15:27:33

talán az, ami az egyszer szegényemberé: "tudod, uram, hányan vagyunk, azt is tudod, mit akarunk, ámen!" :) főleg ha jó sokan mondjuk!

Pelikan 2009.01.18. 15:29:56

Ez nagyon Kósa Pistásan hangzik...
süti beállítások módosítása