2009. április 26. 00:21 - kjá

beteljesedett

Mikor ezt a verset egy Parnasszus-táborra megírtam, az utolsó sor nélkül küldtem el azzal, hogy ígérem, felolvasom ott végig, csak nem bírom leírni, annyira félek, hogy megtörténik. Aztán leírtam, meg is jelent kötetben. És most meg is történt. Levelet írtam a lelkésznek, aki temeti, azt kérte hármunktól, írjuk meg az emlékeinket. Azt mondta, a temetési beszédhez kell, de lehet, hogy ez a lelkigondozás része. Sok mindent írtam, de ennél a versnél pontosabban azóta se tudnám összefoglalni.

anya

 

már nem vagy én, és régen nem vagyok te

külön test s lélek több mint harminc éve

de rejtve mint vízér a föld alatt

a köldökzsinór sértetlen maradt

 

az idő mögött nem változott semmi

tőled tanultam utcán énekelni,

nyakalni sört vagy ringatózni ölben

s hogy lehet bízni a nagy rendezőben.

 

e köldökzsinórra függesztett isten,

ez óv meg égből végleg földre esnem

 

tőled tudom, hogy élni kezd az álom

a tárgyak sírnak, s hogy kell egynek látnom

azt mi múlandó s azt ami örök

 

anya, ha meghalsz, végleg felnövök?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr191086620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelikan 2009.04.26. 10:46:08

A könnyeimet nyelem.
süti beállítások módosítása