2011. szeptember 17. 16:40 - kjá

Belvedere, belsognare

 Többször álmodtam már egy fiúval. Nem rendszeresen, de évek óta előjön. Tizenhat-tizennyolc éves lehet, vékony, világosbarna hajú, keskeny arcú, talán barna szemű, de mindig más az arca, mindig másra hasonlít, mégis mindig tudom, hogy ő az.
Amikor meglátom, szerelmes vagyok bele, ő pedig szeret és tisztel, fontos vagyok neki, és velem akar lenni, a szerelmemet mégsem viszonozza. Mégis annyira boldog vagyok, hogy vele lehetek, hogy nem akarok felébredni az álomból. Ha felébredek, megpróbálok visszaaludni, hogy folytassam, ha nem sikerül, akkor is az álom hatása alatt vagyok ébredés után meg fél napig. Úgy érzem, bármire képes lennék, hogy újra vele álmodjak, annyira erős és boldogító a jelenléte, és az iránta való érzelmeim. Ki lehet ő? És mit jelenthet az álom?
Hiába akartam tegnap prózát írni, ez az élmény tolakodott be versben, de jó volt, addig is őrizhettem ezt a valakit magamban.

Tegnap a Belvederében néztem Klimt-festményeket, meg persze minden egyebet is. Két kép tetszett nagyon, amit nem ismertem, a festőt sem: Giovanni Segantini: A rossz anyák, (Die böse Mütter) és Adolf Hirémy-Hirschl egyik képe (akit magyar festőként tartanak számon, Temesváron született), a Lelkek az Akerónnál (Die Seelen am Acheron). Meg főleg a kert, a szökőkutak, bár annyira nem szeretem a franciakerteket, de azért el tudtam kóborolni az egészben jó pár órát.
Ma még csak bevásároltam a piacon, és nagyon nem megy a dolgozás.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr823234209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ny_kati 2011.09.18. 19:19:23

nekem sem ment a dolgozás...lassabban osztogattam az Új Színházas szórólapokat, csak menni volt kedvem, rohanni.

vysz 2011.09.26. 09:13:13

Ha dübörögve, hirtelen bezárul
Mögöttem rozsdás aranykapud, élet,
Mi fáj nekem e keserű világbul,
Mi lesz az, amit akkor sírva érzek?

Mi vonja vissza még egy pillanatra
Bús lelkemet, amely halottra fázott,
Minek az íze, emléke, zamatja,
Mért áldom én ez átkozott világot?

A szerelem? Hisz én csak sírva vártam
És hideg küszöbén, mint a kivert eb
Szűköltem hűs tavaszi éjszakában
S még mindig ég a régi, a beteg seb!

A gyönyörök? Ó fösvény, dölyfös élet,
Hisz asztalaid morzsáit ha kaptam!
Mi fáj nekem, ha valahára végre
Mögöttem portád örökre becsaptam?

Egy zene tán. Mozart. Víg nyári éjen
Aranyos gyertyafényben zongorázták
És benne csengett arany-gyermekségem.
Egy zene fáj. Egy tűnő, örök ábránd.

Egy kép. A Segantini esti tája,
A fáradt vándor, ki fölnéz az égre,
Hol húnyó nap van és a ködök vára
S lelkében örök vágyak messzesége!

Ezek fájnak. Ezek enyémek, szépek.
Ez voltam én. Valaki, aki készül,
Valaki, aki árván erre tévedt
S akinek útja végtelenbe mélyül...

vysz 2011.09.26. 09:40:26

Drága Judit, ezt hívta elő a fejemből Segantini. Csak innen ismerem a festőt. Azt nyilván kitaláltad, hogy Juhász Gyula. Amúgy pedig ezt akartam neked írni ma:

Drága Judit, hazajöttél, vagy még Bécsben időzöl?
Mert hogy belga sörökkel múlatnánk az időnket
holnap, s látnánk téged is ott nagy örömmel.
Látom, Bécs. Szeretettel gondol majd ide: vsz

kjá 2011.09.26. 19:42:20

szégyenszemre itt rágódtam, hogy mi ez a vers, és ha nem árulod el, még szégyenebb szemre a guglihoz fordultam volna.
viszont te még írhatsz nekem! el se fogod hínni, hogy épp mára virradóan álmodtam veled.
jövő héttől újra otthon. nem lehetne akkor is egyet?

vysz 2011.09.27. 14:15:55

@kjá: belgasörözni bármikor szívesen megyek, és akkor remélem majd azt is elmeséled, hogy mit álmodtál. Furdal a kíváncsiság! Ölel, sz.
süti beállítások módosítása