2008. október 27. 10:34 - kjá

Ezt most cím nélkül írom, mert nem jut eszembe semmi frappáns.

Szombat este elmentem felolvasni a Szépírók fesztiváljára. Jól esett a meghívás (ó, átkozott becsvágy!), és sok-sok kedves ember volt ott, mégis kívülállónak éreztem magam. Nem vagyok benne semmilyen brancsban, egyre kevésbé bármilyenben is, ami alapvetően nem baj, sőt talán jó is, csak esetlennek érzem magam tőle.

Vasárnap kimentem Lédához, megint egészen önállóan vezettem, bár az még messze van, hogy egyedül merjek beülni, már ettől is nagy hősnek érzem magam. Arra mentem ki, hogy Léda lesántult, és az én hibámból, mert hagytam kis körön rohangálni. Nagyon szégyelltem magam. Most kapja a gyulladáscsökkentőt, még jó, hogy pont volt kinn az orvos. Vittem neki száraz kenyeret, annak nem bír ellenállni, és csak azt csináltam vele, hogy ráraktam a nyerget, és próbáltam szoktatni a hevederhez. Nagyon kedves volt, eleinte nem akart velem lenni, mert épp sárlik, és  inkább Csillaggal udvaroltatott magának, belátom, hogy ilyenkor nem vagyok versenyképes, de mikor a többiek visszamentek a legelőre, akkor már beérte velem is, és egyre jobban figyelt, hogy most tulajdonképpen mit is akarok tőle. Odadugta az orrát az orromhoz, és beleszuszogott. Lehetett simogatni a fülét is, nagy szőrös füle van, belül szőrösebb, mint kívül, egyébként is kezd téli bundát növeszteni. Lassan egy éve, hogy vele vagyok, és egyre jobban ragaszkodom hozzá. Remélem, ez azért kölcsönös.

Este részt vettem életem első new york-i salsa óráján (te jó ég, romlik a helyesírásom, ezt most hogy kell írni? ) A dominikai férfi, aki tanít, két dologban egyedülálló. Az egyik természetesen a tánc, a másik a  magyar nyelv. Nem vagyok biztos benne, hogy nincs már most jobb kiejtésem spanyolul, mint neki magyarul három év után. Mégaszo = még egyszer, ellora = előre, bazsaba = bal lába, csaknesza = csak nézi. Amikor úgy magyarázta a figurát, hogy még nem kellett a lépésre figyelni, csak az irányra, azt kiabálta: nincs lába! Itt röhögtem fel hangosan, ami azért volt kínos, mert épp vele táncoltam. Ahogy táncol, az tömény afro, nyoma sincs benne a finomkodó sznobizmusnak, ami eddig visszatartott ettől a tánctól. Csak egyedül, pár nélkül nem akarok eljárni. Ki jön velem salsázni?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr61733948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.10.28. 09:38:32

Az rendben, hogy örültél a meghívásnak, de mit láttál ott. Mi tetszett, mi nem tetszett...

oázisod epedve várja válaszod...

szomjasoazis.blog.hu/

Miklós 2008.10.28. 12:56:58

Egyetemistaként nekem is volt spanyol tanárom... ő is akkor már bő másfél évtizede Mo.-n élt... ő is olyan szépen beszélte a nyelvet, egy mondatára emlékszem:
"Roberto" (egyik diáktársunk) "mindig járja magát több lannyal egyszerre... ez van nem jo, két ló nem lehet megülni egy fenék.Mert eloszor is fizikáilag eszt nem lehet birni másodszor ha a lányok csinalnak egy egység Roberto ellen, akkor neki vége."
Drezdában a Zwingerben van egy fantasztikus szekrény, a "Vörös szoba álma" c. kínai regény valamennyi szereplője rajta van mészkőszobrocskák alakjában... Ez a legmarkánsabb emlékem Drezdáról.

kjá 2008.10.28. 16:50:15

ez aranyos. néha azzal vigasztalom magam, mikor zöldségeket beszélek németül, hogy a németek mennyire élvezik. már amennyire megértik.
nekem drezda már a szerelem és a szorongás városa marad...

kjá 2008.10.28. 16:58:44

láttam ott egy csomó embert, akit szeretek, olyanokat is, akikre nem számítottam, és akikkel rég nem találkoztam. szép fotókat, hallottam jó verseket jól/rosszul előadva, zenét, de csak rövid ideig voltam ott, tíz óra vonatozás után vízszintes testhelyzetre vártam leginkább. azt mondják, jó hír, hogy magyarországon a feminista vagy nőtudatú irodalom nem zárja ki a férfiakat. szerintem is jó, ha így van.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.11.09. 14:27:45

Nade, sohase nem is volt szó arról, hogy kizárnák... a női antológiák azért fontosak, hogy ki lehessen bontani témákat női szempontból, plusz kiderüljön, hogy vannak érdekes, szinvonalas szerzők, akik közül lehet választani.. merthogy mindig azzal jöttek nekem a szerkesztők korábban, hogy azért nincsen több nő az antológiákban úgy általában, (szóval azért vannak csak férfiak, szinte csak férfiak az antológiákban), mert a nők nem írnak elég színvonalasan... ez a jó öreg csak jó irodalom és rossz irodalom van argument...

de ha egyszer férfiak írják elő a normát a jóra, akkor azt egy nő nem fogja tudni teljesíteni, csak ha megszabadul magától mint nőtől...

nade de rohannom kell, jó vasárnapot mindenkinek..

kjá 2008.11.09. 20:30:06

azt hallottam valakitől, hogy a nyugat-európai feminizmus hátránya az volt, hogy a kirekesztés ellen kirekesztéssel harcolt, és nem tűrt meg férfiakat. ehhez képes a magyar befogadóbb. én nem sokat tudok a témáról, de örülök, ha így van.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.11.10. 07:16:56

Mégis az a helyzet, hogy a fejlett nyugati demokráciákban sokkal jobb a női művészek helyzete, sokkal előbbre tartanak az egyenlő bánásmód tekintetében. Magyarországon meg még a legrosszabb feudalizmus korát éljük az erről való gondolkozás tekintetében. A fesztiválunk is végső soron ezt mutatta. Sajnos.
süti beállítások módosítása