2009. augusztus 12. 22:26 - kjá

kisházi kínlódás kettő - némi tangómesével

A mai nap azzal kezdődött, hogy eltakarítottam romjaimat, illetve a tegnap romjait. Egy üveg ecetsavba és három órába tellett. De aztán annál effektívebb voltam, illetve voltunk Jóska bácsival, a szomszéddal, aki tegnap is egész nap segített. Rend a konyhában, lefestettem az ablaktáblákat, leragasztgattam az üvegeket a holnapi festéshez, és égtem egyet a mosógépszerelő előtt, aki felvilágosított, hogy semmi baja a gépnek, de ha nem teszem elég magasra a kifolyócsövet, akkor sose fog működni. Ez az információ nem is került olyan sokba, főleg ha egyes sikerdíjakat figyelembe veszünk.

Most hullafáradt vagyok, és hiába fürödtem, koszos. Lehet, hogy nem is vagyok úrinő?

 

Jó hírrel hívtak ma fel (érdekes, anya halála óta mintha légüres lenne a tér, senki nem keres, naponta egy telefon), szeptembertől folytatódik a Szósz a tévében. Ennek örülök, magányos ez az írogatás (főleg ha az embernek nem is megy), a tévében, a színházban emberek között vagyok. Habár egyre inkább azt látom, jó dolog egy kicsit kívülállónak lenni mindenhol. Az ember nem keveredik fölösleges harcokba, nem bonyolódik érzelmekbe, nem szembesül azzal, ki kit és miért utál – ahogy egy tantestületben, egy társulatban, a nagy irodalmi életben, vagy akár a tangósok között.

 

A múlt hétvégén tangótáborban voltunk Jónással, a kedvesemmel. Egy kicsit kívülállóként ebben is, mert innen jártunk át táncolni, nem aludtunk a többiekkel. De ez alatt a néhány nap alatt is kiderült, ki kit utál, kik között van érdekellentét. Ez annyira elszomorító! Itt ez a csodálatos tánc, nálunk alig pár százan táncolják, és még köztük is széthúzás. Ez tényleg valami magyar találmány? Sértődések, versengés, és közben nem arra használják a táncot, amire kéne: táncolni, és örülni neki.

Én örültem, csak táncolni nem tudtam sokat. Megint én voltam az egyetlen, aki este 11-kor kidőlt. Az utolsó milongán is elmentem, aludtam egy órát az autóban. De legalább tudom a határaimat, és az utolsó órákon is tudtam koncentrálni. Muszáj, ha egyszer tanulni megy az ember!

Az a pár tanított, akikhez egész évben jártunk, szerintem a legjobbak az országban. A tudásuk alapján mehetnénk bárhová fellépni, tanítani, de ők nem ünnepeltetik magukat, nem versengenek senkivel, nem akarnak ebből megélni, ezért türelemmel és szeretettel tudják csinálni. És alázattal, minden magamutogatás nélkül. A srác néptáncos is (ettől sokkal nagyobb bizalmam volt iránta az első perctől), és a tábor végén lenyomott egy olyan kalotaszegi legényest, csak úgy, magának, nekünk, mert épp olyan zene szólt, míg pakoltunk, hogy tátva maradt a szám. Ugyanezzel a természetességgel tangózik jobban bárkinél. És tanít, és közben fárasztó szóvicceket mond. A lány ugyanilyen extra (emlékszem, a két évvel ezelőtti táborban tanítás közben néha kirohant szoptatni), az eddigi leghasznosabb tanácsokat a tánccal kapcsolatban eddig tőle kaptam. Az órák végén megmutatták nekünk, amit addig tanítottak, fantasztikusan táncolnak, és egyáltalán nincsenek elszállva maguktól. Most már csak használni kell, amit átadtak.

A tábor után maradhattam volna Kisháznak segíteni, de hazarohantam, hogy lássam Lédát. Léda ugyanis iskolába jár.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr921306032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelikan 2009.08.13. 14:33:18

Tegnap is akartam írni, hogy mennyire jellemző, hogy a sok barát lemondja a segítést, és az öreg szomszéd bácsi az egyetlen, aki ott van a végén. Én is sokszor csináltam ilyet, míg fiatalabb voltam, de Írországban megtanultam, hogy mekkora értéke van az ilyen emberi odafordulásnak, sokszor többet ér, mint a sok kávéházi beszélgetés. És ez át is vezet a másik témához is, igen, szerintem magyar dolog ez az állandó fújás, klikkesedés. Biztos megy máshol is, de itt 4 év alatt semmi ilyen élményünk nem volt, külföldiként sem, és jó sok programra járunk.

kjá 2009.08.13. 17:43:22

hogy is írja a Példabeszédek könyve: többet ér a közeli szomszéd a távollévő testvérnél. de lehet, hogy nem pontosan idézem. azt hiszem, a távolság is számít, és nem hibáztathatom a barátaimat, amiért dolgoznak, nem pedig nekem tesznek szívességet. meg az ember a barátait amúgy sem azért tartja, hogy segítsenek neki, hanem önmagukért.
és én is át tudok térni a magyar átokra. az jutott eszembe, hogy "tudom, a nap, az másutt szebben ragyog, sok itt a füst, a korom és a köd, én itthon mégis angyalföldön vagyok, a váci út és lehet út között..." vagy ahogy egy orosz dal mondja "lehet, hogy vannak más országok, lehet, hogy másutt jobb élni, én nem kényszerítek senkit, mindenkinek a sajátja a jó"- nagyon nyers és nagyon szabad fordításban.
lehet, hogy tényleg hungarikum a széthúzás, akkor nekem azért kell itt lenni, hogy összetartsak. :) persze tőlem nem áldozat itt maradni, aki nem beszél rendesen idegen nyelvet, és elsírja magát a határon. attól áldozat, aki boldog máshol (jobban keres, nem szenved a fúrógépektől - ugye, a jó kolléga nemcsak ígér, de be is tart!), mégis itt marad, mert megpróbál segíteni. vagy kalandvágyból. :)
én meg, ha már itt esz a fene, megpróbálok villámhárítani, békíteni, vagy mit tudom én.

Kacsanyuszi 2009.09.15. 23:42:59

Szia Judit!
Nagyon-nagyon örülök, hogy megismerkedtünk a tangótáborban, még most is mosolyogva gondolok arra, ahogy a lóversenyt előadtátok! El fogom olvasni a naplódat is, tetszik, mélyérzésű, értékes.
Puszi, Jucus (Bakony erdei túrára menet egy platón ültünk Bencével)

kjá 2009.09.16. 18:12:25

bizony, jó kis túra volt... :)
süti beállítások módosítása