2011. december 08. 09:38 - kjá

lezsidózva, lenácizva mindenütt - Faludy Villon-átköltésének átköltése

 Tegnap a neten keresgéltem rövid életrajzomat, amit az osztrákoknak el tudnék küldeni (nem volt kedvem újraírni), mikor belefutottam a mandiner.blogba. Átvették az egyházi iskolákról szóló cikkemet, amit a mindennapi.hu -ra írtam, www.mindennapi.hu/cikk/szubjektiv/mire-jo-az-egyhazi-iskola-/2011-11-22/9941 
de sajnos nem egészében, hanem elég önkényesen kivágva belőle egy-két bekezdést. Az eredeti megjelenési helyen is kaptam egy-két durva kommentet a keresztény testvérektől, de ők azért finoman kommunistáztak és buziztak. Itt viszont 
mandiner.hu/cikk/20111122_kiss_judit_agnes_mire_jo_az_egyhazi_iskola olyan fokú durvasággal találkoztam, amilyennel még soha. Nem is az, hogy leribancoznak, vagy "ennek csak az kell, hogy jól gerincre vágják" - típusú hozzászólások, ezen már túl vagyok a kettős erkölcsről szóló balladám óta, hanem az a zsidózás, ami itt folyt, aminek a létéről nem tudtam korábban, az én köreimben egyszerűen nincs. Persze egy kör pedofilpapozás is megy. Én protestáncos lévén nem sok papot ismertem, de egy se volt pedofil. Szintén protestáncos világi kollégám azonban a fiúosztályok állítása szerint igen. De az általánosígatás a mocskolódás kedvéért fittyet hány a valóságra. 
Nem tudom, ezek a nicknév mögött sunnyogó mocskolódók akkor is ilyenek-e, amikor arccal, névvel kell vállalni a véleményüket. És nem tudom, mi rosszabb: ha ilyenek, és teli vagyunk futballhuligánokkal, vagy ha egyébként mosolygós, udvarias, szalonképes, kezet csókolós öltönyös úriemberek és kosztümös dolgozó nők, apukák, anyukák.

Kérdés, ha a mandiner blog (de mi az egyáltalán?) egy az egyben veszi át a cikket, jobb volna-e a helyzet, vagy ha átveszi majd a cikk második részét, ami még nem jelent meg. Ilyen durva cigányozást már hallottam, konkrétan az egyik egyházi iskolában, ahol tanítottam, a diákoktól, de ilyen zsidózást még nem. Nem is csak a cikkírót, egymást is. Zsidó mint szitokszó. Melyik évet írjuk?

No igen, lenácizva más miatt és másutt voltam.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr693447465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.08. 14:21:08

Ez egy jó cikk.
A folytatást is várom.

egy nagyi 2011.12.08. 15:46:41

Juditkám! hát felébredtél.

cov 2011.12.09. 17:42:07

a mindennapi-n folyó vita a cikkedről, a nyilvánvaló rosszindulatot mutató kommentelő(ke)t is beleértve még nem üti ki a biztosítékot, gyakorlatilag valamennyien igazolták és igazat adtak a felvetéseidnek. az egyik kommenter beidézett linkje cikke rendkívül színvonalasan dolgozza fel a témát.
szerintem érdemes lenne válaszolni nekik, és további írásokkal feszegetni e tárgykőr aktuális kérdéseit, idővel a hasznos hozzászólások tisztítanák a terepet...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.12.15. 07:34:14

A Mandiner blog régen Reakció néven futott, a "Polgári underground" fórumaként. Kb. a Fidesz tábor fiatalabb és gondolkodóbb felét látszottak képviselni. Amennyire én követem a munkásságukat, általában normális dolgokat írnak, de gyakran konfrontációs témákban, pl. Heller Ágnes 2006 októberi eseményekre vonatkozó, szerencsétlen nyelvészkedésével kapcsolatban (mit jelent a "nobody was shot").
süti beállítások módosítása