2012. február 08. 14:07 - kjá

dühöngő

 Napról napra könnyebb megfelelnem a nyomorgó költőről alkotott sztereotípiának. Többszöri látogatás, több órás várakozások, sorban állások után tegnap megtudtam, hogy nem vagyok jogosult álláskeresési járadékra, vagy hogy hívják itten az Arbeitslosgeldet, mert az elmúlt három évben nem volt 360 nap munkaviszonyom. Se a megbízási szerződés, se a számlaadás nem számít, hiába adóztam, fizettem TB-t, satöbbi, szolgálati időbe, nyugdíjba nem számít, amit íróként dolgoztam, dolgozom. Menjek az önkormányzathoz szoc. segélyért. De májusig keressek föl nyolc munkahelyet, és ezt dokumentáljam az álláskereső kiskönyvben. Az írás keresőtevékenységnek számít, tehát nem lehet honorom, amíg munkanélküli vagyok, mert elesek a nemlétező támogatástól, azaz nem fizetik a TB-met sem. Hát ilyenkor érzi úgy az ember, hogy ki meri azt mondani: "ne azt nézd, mit adhat neked az ország, hanem te mit adhatsz." Igen, köszönöm, adhatok két nagy pofont. Egy harmadikat meg a szarnak. A jogdíjunk 75%-a állítólag visszaszáll az NKA-ra, amelynek önálló irodalmi kuratóriuma már nincs is, és jóval kevesebb ösztöndíj-lehetőséget ad. A két és fél diplomámmal mehetek zabot hegyezni (egyébként értelmesebb munka, mint hóban utat sózni). Mennék doktoriskolára, de még ketyeg a diákhitel, nem tudnám kifizetni azt se, bár baromira nem tudom, akkor még hogy lennék megalázva mint phd-s. Van államilag finanszírozott OKJ-s képzés, ingyen átképeznek, ha akarom, de könyörgöm, mivé? 

A művész ne akarjon semmit az államtól, tartsa el őt a piac, de ne menjen sehová innen, mert akkor nem is művész! És nem baj, ha szegény, abból születnek a jó művek! Persze egy író hová is mehet? És verset írni lehet a nappali melegedőben...

Izé... ezt pl. nem rakom ki a bárkaonline-ra...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr474078771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.02.09. 05:30:26

Ki van fundálva ez a munkaügyi kesze-kuszaság.
Hát ezért van az, hogy mindenki (már akinek még van) retteg a munkájáért, és inkább lenyeli a gombócot - ha bele is nyúvad -, csak nehogy a munkaügyi központban kelljen a sorára várnia. És ezért van az, hogy a munkáltatók ezt hidegvérrel ki is használják.

Az okj-s tanfolyamok szerintem a vicc kategória oszlopos tagjai. Biztonsági őr, boltvezető, dajka, könyvelő és stb.

Én szurkolok neked (bár ez persze nem segítség).

egy nagyi 2012.02.09. 19:18:56

Juditka!

Emlékeztetni szeretnélek, nem is olyan rég azt írtam, hogy egy polgári foglalkozás is el kél az írói munkásságod mellett, akkor fölényesen azt mondtad, hogy téged szponzorálnak. Tudom, hogy ma már a polgári állás sem örök életű, de több esélyt ad a számlák kifizetéséhez. Anomáliák mindig vannak a hivatalok intézkedései mögött, ezért tanácsos előre eligazodni a várható eredményekről. Lehet, hogy kinevetsz, de meggyőződésem, hogy az egyéni élet kereteit lehet tervezni, ha egy kis ismeretre szert teszünk, az internet tele van információval. Egy kulturált polgárnak sokat tud segíteni a társadalmi labirintusban való eligazodásban.

kjá 2012.02.09. 19:24:59

@egy nagyi: hát ez azért elég rég lehetett, kábé másfél éve. nem akartam fölényes lenni, de hülye lettem volna elmenni polgári állásba, amikor csak ÍRHATTAM!
szeptembertől lesz polgári állásom, addig akarom kihúzni valahogy, ami mellett viszont nem lesz írói munkásság. költői, remélem, igen.
(egyébként ez a "na, látod" nagyon rosszul esik ám az embernek, gyerekként azért imádkoztam, ha anya leszek, sose mondjak ilyet a gyerekemnek.)

cov 2012.02.12. 09:09:26

Vasárnap láttalak Victor Vasarelyvel. Karonfogva sétáltatok a reggeli napsütésben az Andrássy-úton egy könyvesbolt felé a dedikáláshoz, mindketten a saját könyvetek okán. Kedélyesen beszélgettetek én meg többed-magammal a várakozók közt morogtam, hogy miért történik ez olyan ritkán...

kjá 2012.02.12. 15:59:38

@cov: milyen szép álmaid vannak...!

medvicsek 2012.02.15. 16:04:55

Közmunkára sem vagy jogosult? Pedig abból a 47ezer forintból már szerényen, de kiszámíthatóan megélhetnél. :-/

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2012.05.22. 11:16:33

Én még "csak" 1,5 éve vagyok munkanélküli, közel 25 évesen... Idáig nem sikerült a saját szakmámban dolgoznom. Író nem lehetek, - mert azt mondják - nem lehet belőle megélni.

"Ha előrelátó csecsemő lettem volna, felkötöm magam a köldökzsinóromra."

kjá 2012.05.22. 16:18:04

@Seele: már nem tudok mást mondani, aki nem író, hagyja el az országot. majd leoltom a villanyt... :(
süti beállítások módosítása