2009. január 26. 09:52 - kjá

mese

"Gyereket vállalni komoly döntés. Számolnod kell vele, hogy onnantól kezdve a szíved a testeden kívül fog rohangálni." - Ez nem szó szerinti idézet, anya vett egy barátnőjének, leendő nagymama, valami giccses könyvecskét kisbabafotókkal és idézetekkel. Ez nagyon tetszett, bár biztos nem így volt pontosan, de nem hiszem, hogy rontottam rajta. A másik vicces mondat abból a regényből való, amit most olvastam el, hogy a szerzővel beszélgessek. "Gabi nem öreg még,... nem is volt férjnél, ez nagyon fiatalítja." Hangosan felröhögtem a fogorvosi váróban, mikor elovastam.

A hétvégén rájöttem, mi bajom. Egész nap egyedül vagyok, mikor közel harminc éve arra szocializálódtam, hogy mindig van mellettem legalább húsz ember egyszerre, így telik a napom. Tanárként nagyon vágytam egy kis magányra, imádtam egyedül kószálni a bakonyi erdőben. Most meg egész nap egyedül vagyok, írni, fordítani magányos munka, nem is szeretem, ha valaki a közelemben van, úgy nem lehet dolgozni, csak mire eljön az este, úgy érzem, elfelejtettem beszélni. Kicsit be is fordultam, nehezen tűröm meg a barátaimat is. Közben meg jó, hogy az írás a munkám, a tanítás hiányzik, de valljuk be, rabszolgameló. Nem tudom, mi lesz a helyzet megoldása, de egyelőre nyugtalanít. Most aztán szívhatom a fogam, hogy megint magánéleti dolgokról írok, de már úgy vagyok naplovammal, mint a kedvenc mesémben az apa meg a fia.

Az apa, a fiú és a szamár meséje

Egy apa és a fia elhatározták, hogy elviszik a szamarukat a vásárra. Sétáltak egymás mellett az úton, mikor szembe jött egy ember:"Micsoda bolondok! Gyalog mennek, mikor ott a szamár!" Összenézett az apa meg a fia, aztán a fiú felült a szamárra, úgy ballagtak tovább. Szembejött egy másik ember: "Nem szégyelli magát, ez a kölyök? Szegény öreg apja ott gyalogol mellette, ő meg ott terpeszkedik a szamáron!" Összenézett az apa meg a fiú, helyet cseréltek, úgy ballagtak tovább. Szembejött egy másik ember: "Micsoda szégyentelen vénember, ott pöffeszkedik a szamáron, szegény kisfiú meg talpalhat a porban." Összenézett az apa meg a fia, egyet gondoltak, ketten ültek fel, úgy ballagtak tovább. Szembejött megint egy ember. "Micsoda kegyetlen népség. Az a szegény pára majd' kileheli a lelkét, ezek meg trónolnak rajta!" Összenézett az apa meg a fia, lekászálódtak a szamárról, felkapták a vállukra, úgy ballagtak tovább. Megérkeztek a vásárra, odacsődültek az emberek, röhögtek, ujjal mutogattak: "Nézzétek csak, milyen jó dolga van annak az állatnak! A fene vesz meg egy ilyen úri szamarat!" És továbbálltak. Mi ebből a tanulság? Ha mindenkinek meg akarsz felelni, ne vidd a szamárbőrödet a vásárra!

Hétvégén voltam Lédánál, Dávid fotózott, vigyázat, felrakom a képeket, és mindenki szerelmes lesz a lovamba!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr90902890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelikan 2009.01.26. 13:54:49

Hát Juca, nem tudom, tényleg sokat foglalkoztat Téged ez a gyerek téma mostanában. Én ma reggel éppen attól őrültem meg, hogy nincs 20 nyugodt percem egy nap, hogy lezuhanyozzak. A fürdés már wellness kategória. Magány az nincs, de merengés sem.

kjá 2009.01.26. 17:44:19

mostanában? kb 16 éve... :)

Miklós123 2009.01.28. 14:59:14

Egy darabig nem olvastalak...Azért érdekes, hogy ez nekem is a kedvenc mesém, amely úgy érzem, nekem is nagyon szól... Tényleg arról szól, hogy nem lehet úgy élni, hogy az ember mindenkit tekintélynek, irányadónak tekint, mert akkor végül semmi értelmes, saját döntést nem fog tudni hozni.
Ez az idézet giccses, de jó. Egy nőnek az élete - úgy vettem észre a kisgyerekes barátnőimnél - az első egy évben, de bizonyos értelemben az első hat évben is - a gyerekéről szól. Ezzel számolni kell...egy anyát az első egy
évben éjjel-nappal ez foglal le, azután már mondjuk lazul a dolog...És minden más csak töredékesen végezhető, töredékesen létezik az életében.
Változatlanul azt gondolom, hogy valamiféle
feldolgozó-meditáló "belső munkával" meg kellene magadban érlelni ezt a döntést... Sok erőt kívánok hozzá.

kjá 2009.02.05. 13:08:48

Boldizsár Ildi mesekutató szerint mindenkinek van személyes meséje, ami neki szól, az életfeladatáról, ami képes meg is gyógyítani, ha beteg, ami átvezeti az élet nehéz szakaszain. De nem tudom, nekem melyik az.
süti beállítások módosítása