2009. március 15. 09:38 - kjá

a 41. nap

Letelt negyven napra hirdetett csokiböjtöm és/vagy elvonókúrám. Most csak az a kérdés, hogyan tovább. Már újra beleférek a kedvenc gatyámba, és hastáncórán mélyen a zsír alatt izomkezdemények létét vélem felfedezni. Azért az ünnepre való tekintettel me belefér egy kis sütemény. A villanytűzhelyünk hatalmas pukkanással és a biztosíték lecsapásával megadta magát, és nem süt, nem főz, vagy kinn eszünk (Szakad Láb kapott járógipszet), vagy itthon hideget.

Ma este már lesz Szósz, persze a port.hu ajánlóból kiderül, hogy nem engem akartak hívni először, hanem Szabó T. Annát, de nem baj, majd megtanulják, hogy én is létezem, hogy attó kódúnak!! :

Azt hiszem, életemben először nincs kedvem az utcán is megünnepelni március 15-ét, még egy kokárdát felvenni sincs, pedig azt mindig szoktam. Nem tudok úgy híreket hallgatni vagy újságot olvasni, hogy ne keseredjek el. Mert politikáról beszélni csak úgy lehet, hogy a mi oldalunk ha hibázik is, de jót akar, a másik oldal pedig csak rosszat akar, direkt, magának hatalmat, aztán utána az özönvíz. Mintha ez olyan egyszerű lenne, hogy a sötét oldal azt mondja magáról: én vagyok a gonosz, a sötét oldalon állok, csatlakozz hozzám. Pedig már a görög tragédiák is elég árnyaltak abban, hogy mindenki szentül hiszi a maga igazát, és mindenkinek igaza is van. Itt meg ezen a primitív szinten beszélnek, hogy vagyunk mi, gondolkodó, felelős, racionális lények, és ők a szemét fasiszták, vagy vagyunk mi, igaz magyarok, és ők a rohadt országárulók. De a tisztességes és tisztességtelen ember határa nem ott húzódik, hogy melyik négyzetbe teszi az ikszet, vagy melyik templomba jár (vagy jár-e egyáltalán templomba), akkor könnyű dolgunk volna: megnéznénk, ki hazudott, ki lopott, ki volt erőszakos. Miben is hisz? Mert akkor én a másikban.

Csak reménykedem, hogy pár évtized (század) múlva ugyanolyan abszurd lesz az a egész, mint a felekezeti viták, amik pár száz éve ugyanilyen vérre menőek voltak. És "ellenségeünkkel is közösebb sors köt össze, / mint azután majd bárkivel..." De a költők hiába beszélnek, még akkor is, ha van mondanivalójuk. Akkor én mit szóljak, mikor igazából mondanivalóm sincs, meg még költő se vagyok?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr71002970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ködlámpa · http://kodlampablog.freeblog.hu/ 2009.03.15. 20:41:18

jaj, ma lement az elős SZÓSZ, és lemaradtam róla :((((
szerinted valahol valahogyan hozzá lehet még jutni? neked nincsenek titkos belső forrásaid hozzá?

kjá 2009.03.15. 21:04:13

@ködlámpa: bizony ma volt! de szerintem a neten fönn lesz, a nyugat100 is fenn volt. sajnos a legtöbb jó poént kivágták... :( biztos nem volt adásképes

Brittany 2009.03.16. 11:52:25

Láttam a SzÓSZ-t jó volt az még így kivágottan is! csak a "legtöbb könyvet eladó" védőnév volt egy picit kínos, így kivülről.

kjá 2009.03.16. 12:21:06

@Brittany: ó, volt kínosabb is, de azokat kivágták! :) volt, aki nagyon szidta az adást, egy picit nekem is lassúnak tűnt, de olyan jó ezekkel az emberekkel játszani!
süti beállítások módosítása