2011. január 02. 14:14 - kjá

évelő... bár az mást jelent.

A lovarda a béke szigete, főleg ha nincs ott senki, csak a lovak. Léda és Monty is tündéri, és most a hóban van kedvük játszadozni, mert a legelés nem vonja el a figyelmüket. Csak most már az üzemanyagárak ismeretében meg kell gondolnom, mikor megyek ki hozzájuk. És azt is, mikor megyek le Bakonybélbe a Kisházba.

Állás nincs továbbra sem, munka van. Próbálkoztam ide-oda önéletrajzot küldeni, és eléggé rombolta az önbecsülésemet, hogy többségében vissza se jeleztek. Csak nem tudom,
ez most örvény-e, ahol nem szabad kapálózni, akkor majd kidob, vagy tejszín, ahol addig kell kepeszteni, míg az ember (azaz egérke) vajjá nem köpüli, és szépen ki nem mászik a tetejére. De hogy kilőtték alólam az Úr kegyelmének egy-egy szép lovát, az tuti.
Amikor úgy tűnt, a Mozgó is megszűnik, akkor estem igazán kétségbe, nekem az annyira otthon volt.

Újévi elhatározás, hogy igenis újra megyek táncolni, nem érdekel a spórolás, ha elfogynak a tartalékaim, majd sírok akkor, de nem félhetek előre! Egyáltalán nem tetszik, hogy 12 órát alszom egy éjjel, plusz néha délután is, és nincs erőm semmihez. Ennek afféle idült depresszió szaga van (nem az akut nemevős, nemalvós, nagyonfájós, hanem csak ez a téli hibernációra emlékeztető.)

Talán még az anyagi helyzetnél is rosszabb a lelki közérzet. Elegem van mindabból, amit közélet címén megy. Összeesküvés-elméletek minden oldalról, pártoskodás minden oldalról, zsidózás innen, fasisztázás onnan. Itt már rég nincsenek érvek, csak dogmák. Én senkit nem győzködök a hitemről, senkit nem akarok megtéríteni, de folyamatos politikai térítés áldozatának érzem magam. Márpedig én hitemben keresztény vagyok, de politikai hovatartozásomban hitetlen, kétkedő, szabadgondolkodó. És nem akarok csak azért valamire igent vagy nemet mondani, mert az ismerőseim közt úgy szokás, és nem akarok kilógni a sorból.  A politikától 2002-ben undorodtam meg, mikor láttam, hogy tesz tönkre személyes kapcsolatokat. Azt gondolom, amikor élet-halál kérdései jönnek szóba, az emberek el is felejtik, de addig élet-halál kérdéssé teszik.
Én nem hiszem, hogy az LMP-ben, MSZP-ben vagy itt meg ott csupa aranyember, a Fideszben meg csupa gennyláda ül, vagy fordítva. És a világ egyáltalán nem olyan egyszerű, hogy az orkok rondák, a tündék meg szépek, és aki átáll az Erő sötét oldalára, az tudja, hogy a sötét oldalon áll.
Lehet, hogy naiv vagyok, de azt hiszem, mindenki szentül meg van győződve, hogy az országnak most teszi a lehető legjobbat. Nyilván van, akit csak a saját zsebe érdekel, eddig is volt, de én biztos vagyok benne, hogy jó szándékból hibáznak és bénáznak, de nem azért, mert az eleven pokol köpte őket ide.

Most a médiatörvény miatt kaptam a pofámba, egy írótársam elküldte a Szépírók Társaságánál tiltakozását, hogy írjam alá, mondtam, hogy még nem, mert nem ismerem a törvényt egyáltalán. Na, innentől elszabadult a pokol, persze a közösségi oldalakon, mert olyan marha voltam, hogy megmondtam őszintén, hogy nincs véleményem, és így nem tudok dönteni. Úgy estek nekem, mintha erkölcstelenséget mondtam vagy tettem volna.
Valamit tényleg kell csinálni a médiával, örülök, ha a reklámok nem lehetnek hangosabbak, és a magyar zenei kvótát se bánom. Egy csomó minden tényleg gáz benne, de még nem értem a végére, és nem tudom, minek mi az oka, és időpocsékolásnak érzem, hogy egy törvény szövegét rágcsálom. Aláírni mondjuk tényleg nem lett volna szabad, ha ennyire nincs konszenzus.

De a legjobban az bánt, hogy tényleg legszívesebben gályára hurcolnák az elszánt hívők, aki más politikai felekezetet követ. Pedig jórészt épp úgy neveltetés kérdése, mint a vallás. Nekem ehhez nincs affinitásom. (Azóta nemcsak Tarlóst kevertem Tollerrel, hanem Kupa Mihályt Kulka Jánossal. :) )Ahogy nem szeretek filozófiát sem olvasni, mert egyszerűen nem értem, ideges leszek tőle, ha pedig megértem, akkor attól, hogy miért kell ilyen egyszerű dolgokat ennyire bonyolultan megfogalmazni.

Persze, hogy az az érzésem, hogy haza akarok menni. Csak épp nincs hova: itthon vagyok.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr312554199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medvicsek 2011.01.02. 19:52:07

>Valamit tényleg kell csinálni a médiával, örülök, ha a reklámok nem lehetnek hangosabbak

Kivéve a közszolgálatiban, ahol viszont több reklámot engednek az eddiginél.

medvicsek 2011.01.03. 14:40:31

"A közmédiumok több reklámot adhatnak

A televíziókban és a rádiókban a reklámok óránkénti időtartama egyetlen egész órától egész óráig tartó időszakban sem haladhatja meg a 12 percet. A közszolgálati médiumokban óránként az eddiginél kettővel több, 8 perc reklám engedélyezett. Nem lehet reklámmal megszakítani a 30 percnél rövidebb híradásokat és a 14 éven aluliakhoz szóló, félórásnál rövidebb műsorokat, a nemzeti ünnepek hivatalos eseményeiről szóló tudósításokat és a vallási, egyházi tartalmú műsorokat a filmek kivételével. A törvény értelmében 30 percnél hosszabb hírműsor vagy politikai tájékoztató műsorszám, illetve filmalkotás – a sorozatok és a dokumentumfilmek kivételével – reklámmal félórás időszakonként csak egyszer szakítható meg.
A szabályozás a filmek, sorozatok, sportműsorok és szórakoztató műsorszámok esetében lehetővé teszi a termékelhelyezést - kivéve a dohánytermékeket és a vényköteles gyógyszereket. A termékmegjelenítést tartalmazó műsorokban azonban nem hívhatnak fel az áru megvásárlására vagy a szolgáltatás igénybe vételére, és nem adhatnak indokolatlan hangsúlyt a terméknek".

einclusion.hu/2010-12-22/mdiatrvny-sszefoglal/

Hogy ez annyival jobb-e, mint hogy a reklámok megjelenésekor le kell vennem a hangot (amit eddig is simán megtettem), arról nem vagyok meggyőződve.

medvicsek 2011.01.03. 14:40:32

"A közmédiumok több reklámot adhatnak

A televíziókban és a rádiókban a reklámok óránkénti időtartama egyetlen egész órától egész óráig tartó időszakban sem haladhatja meg a 12 percet. A közszolgálati médiumokban óránként az eddiginél kettővel több, 8 perc reklám engedélyezett. Nem lehet reklámmal megszakítani a 30 percnél rövidebb híradásokat és a 14 éven aluliakhoz szóló, félórásnál rövidebb műsorokat, a nemzeti ünnepek hivatalos eseményeiről szóló tudósításokat és a vallási, egyházi tartalmú műsorokat a filmek kivételével. A törvény értelmében 30 percnél hosszabb hírműsor vagy politikai tájékoztató műsorszám, illetve filmalkotás – a sorozatok és a dokumentumfilmek kivételével – reklámmal félórás időszakonként csak egyszer szakítható meg.
A szabályozás a filmek, sorozatok, sportműsorok és szórakoztató műsorszámok esetében lehetővé teszi a termékelhelyezést - kivéve a dohánytermékeket és a vényköteles gyógyszereket. A termékmegjelenítést tartalmazó műsorokban azonban nem hívhatnak fel az áru megvásárlására vagy a szolgáltatás igénybe vételére, és nem adhatnak indokolatlan hangsúlyt a terméknek".

einclusion.hu/2010-12-22/mdiatrvny-sszefoglal/

Hogy ez annyival jobb-e, mint hogy a reklámok megjelenésekor le kell vennem a hangot (amit eddig is simán megtettem), arról nem vagyok meggyőződve.

burns kati 2011.01.03. 14:43:02

a te oldaladra ki merem írni, persze csak óvatosan, hogy nekem sincs még kialakult véleményem, de a 6-os karika a filmekre szimpatikus, a kvóta is... meg hogy nem suvasztható az összes magyar anyag a hajnali órákra a rádióban. Nem bánom, ha a gyermekem nem lát olyat lefekvés előtt a tévében, amitől talán én is elpirulnék. A férjem mindig csodálkozott, hogy ebben az országban mehetnek csontra erotikus jelenetek a tévében este 8 előtt (de lehet, hogy 9-et mondott, nem tudom, mi a törvény Skóciában).

medvicsek 2011.01.03. 17:49:53

Ettől persze nem kellene még az írott sajtóba is belekontárkodni, a netről nem is beszélve. A fő baj ezzel van, nem a karikákkal. (Különben az inkább a szülők dolga, hogy megszűrjék, mit néz a gyerek.) A magyar zenei kvótáról volt valahol egy érdekes kérdés: ez a Bartók ráédióra is vonatkozik? És jó lesz ez bárkinek? Van 35%-nyi magyar zene, amit a külföldi helyett érdemes játszani?

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.01.04. 08:00:14

Nagyon megértem, amit a pártoskodásról írsz, mert én is úgy érzem, csak magát közösíti ki az ember mindenhonnan, ha megpróbál középen állni. Hallottam olyan felmérésről, miszerint a pártos emberek boldogabbak, mint akik megpróbálnak függetlenül gondolkodni... Szóval, ha rosszabbodik a hangulati helyzet, "Aux barricades!"

burns kati 2011.01.04. 12:28:48

@medvicsek: Próbáltam ezt már tegnap is kiírni, de valamiért elveszett az éterben...
szóval: persze, hogy a szülők felelőssége... de ha a leggondosabban megválasztott műsorokat is olyan reklámok szabdalják fel, amit nem a gyermekem szeme elé szánok, akkor, ugye, hiába igyekszem... amikor még a kisvakond is szexel (na jó, csak premier plánban szül, bár ezen én inkább csak derültem). És igen, lehet azt mondani, hogy az ilyesmi kizárólag a szülő felelőssége, mint ahogy néha a buszon sem adnak helyet a nagypocakú kismamáknak, mondván, az ő dolga, mi közünk hozzá (beismerem, most kicsit ellavíroztam, de néha ez a hozzáállás).
A 35%-ról meg: igen, VAN. Csak épp nem jutnak szóhoz/pénzhez. Merek reménykedni, hogy ez változik.

kjá 2011.01.04. 16:49:42

@burns kati: medvicsek: ha a Bartókon klasszikus zenét adnak, akkor azért van Bartók, Kodály, Liszt, Dohnányi, Esterházy, ha meg dzsesszt és népzenét, akkor bőven összejön a 35%

kjá 2011.01.04. 16:54:13

@medvicsek: a közszolgálati tévéken azt hiszem, eddig nem szakították meg a filmeket reklámok. remélem, ez így is marad. a kereskedelmi tévék reklámjai a médiatörvény életbe lépése óta ugyanolyan hangosak, de úgy látszik, ezért senki nem piszkálja őket.
az internetes sajtóba lehetetlen beleszólni, csak magukat nevettetik ki, ha megpróbálják.
a törvény elleni tiltakozás pedig akkor van rendben, ha nem eleve utasítják el, hanem csak bizonyos pontjait.
@zombizan: legalább azt el kéne hinni, hogy a másik is jót akar.

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2011.01.06. 05:58:22

Kedves Ágnes!
Tudom, hogy nem sokat segítek ezzel, de sokan vagyunk, akik várják, amit ír, figyelik mit gondol, hogyan él. nem görcsös figyelem ez, nem lapozok rá naponta a blogjára, nem maga az egyetlen, kivéve, amikor épp magát olvasom. Szóval sok erőt, boldog új évek kívánok!

kjá 2011.01.06. 08:25:39

@vizu: köszi, ez nagyon sokat segít!

kennedi(ch) 2011.01.06. 08:44:02

bizony vizu sokat segítesz - magadnak, amikor egy sűrűn látogatott helyen megadod a honlapod címét.

kjá 2011.01.06. 08:47:24

@kennedi(ch): nekem fel se tűnt. és a májad hogy van? :)))

dorkabala 2011.01.09. 08:52:17

Kedves Á.!

Vagy "Tilos az Á."?
Nem baj azért én belépek.

A régből ismerem ezeket az érzéseket amiről ír.
Életem tapasztalata megtutta számomra,hogy érzéseim nagyrésze illúzió csupán.

Amikor Aljosa Karamazov igyekszik eltéríteni bátyját, Ivánt a nihilizmus útjáról, arra kéri, hogy szeresse az életet, merjen ráhagyatkozni a benne lévő nagy szeretetre, csak azután nyílik lehetősége arra, hogy megkeresse az élet értelmét.

Saját receptem:

1 adag világból való kiköltözés (erdőbe, zöldbe, elhagyatott mezőre)

1 anyakecske, csecséből folydogáló meleg tejecske.

Munkahely elvetve.

dorkabala 2011.01.09. 08:55:13

Hiba a második bekezd.:megtutta helyett megmutatta.

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2011.02.21. 09:25:01

@kennedi(ch):
????:))
Na, jó, értelek én. De nem erről van szó! Esterházy Péternek volt szokása egy időben rövid kis lapokat küldeni írótársaknak, ha valami jót olvasott tőlük - mit sem törődve a különböző olvasati lehetőségekkel.
Ez a nemtörődömség nekem igen rokonszenves volt, azóta is élek vele. Gondolod, ha tolakodni szeretnék, nem tudnék egy normális weblapot készíteni e helyett az olvasóriogató kaotikus cetlihalmaz helyett, amibe csak a legelszántabb kollégák, tanítványok, szülők képesek beljebb kerülni?
süti beállítások módosítása