2009. április 01. 23:51 - kjá

szorongva

Napok óta az emberek helyett csak leendő halottakat látok az utcán. Járkálnak a halálraítéltek. Nem kérdés, hogy meghalunk, csak az a kérdés, mikor. Meg persze az is, hogyan. Bár az talán csak az innenső oldalról számít. Tovább kéne lépnem, és a sétáló por és csontvázak helyett végre sétáló örökkévaló lelkeket kéne látnom. Talán eljön az is. Végül is normális, hogy félek. Életem egyik legnehezebb vizsgájára készülök, de lehet, hogy lesz nehezebb is, rosszabb is, csak ez az első. És tényleg meghalni tanulni kell, mint minden művészetet (ars moriendi), az előttünk járók tanítanak erre. A buddhizmus tanítása szerint a haldokláskor a négy elem hagyja el a testet. Először a föld, és a haldokló nem kíván enni. Aztán a víz, és nem kíván inni. Majd a levegő, és végül a kihűléskor a tűz. És negyvenkilenc napig instruálni kell a holtat, hogy merre menjen, merre forduljon, hogy ne féljen a látomásaitól, és akkor kiszállhat a körforgásból, vagy jó helyre születhet újra. Nem vagyok buddhista, de sokminden tetszik ebből. Az embernek az utolsó az életben a saját halála. Azt kell segíteni megélni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr391040943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brittany 2009.04.02. 09:40:11

Úgy látszik ezen mindenkinek át kell menni. Nekem 8-15 éves koromban volt ilyen időszakom. Meghalt a nagymamám és mindenki körülöttem arról kezdett beszélni, hogy a legjobb ha álmában hal meg az ember. Onnantól rettegtem aludni, ráadásul a szöleim mániákusan ragaszkodtak ahhoz, hogy 8-kor le kell oltani a villanyt. 10-ig 11-ig rettegtem minden éjjel, hogy mi van ha most? A szüleim csak röhögtek a halálfélelmemen.
Aztán az segített, hogy elképzeltem, hogy örökké élek, de csak én egyedül, meghal apa, anya, minden unokatesó, azok gyerekei unokái és mindenki akit ismerek. Szörnyű volt, végül úgy döntöttem mégis jobb idejében meghalni. Néha persze ma is rámtör és pánikroham formájában, hogy alig kapok levegőt. Azt hiszem élni lehet ez ellen, hogy az ember talál olyan dolgokat és embereket amit szeret és nem foglalkozik a jövővel.
tényleg meg kéne látogatnod Lédát!

kjá 2009.04.02. 09:45:03

@Brittany: nekem is voltak régen pánikrohamaim, és miután elolvastam tízévesen a gólyakalifát, hónapokig nem mertem elaludni. most inkább csak reális félelmeim. amíg van anyukám, addig mellette leszek, léda várhat. aztán úgyis naponta megyek hozzá vigasztalásért

Brittany 2009.04.02. 10:21:40

Sajnálom, hogy itt tartanak a dolgok. Az egy csppet se fog vigasztalni most, hogy az életnek nem csak hossza hanem minősége is kell legyen. Gondolok rád.

DavidR 2009.04.02. 20:10:12

A halálfélelemből születik az életöröm. Carpe diem.

és... "A halál olyan, mint meztelenül állni a hideg szélben, majd elolvadni a napfényben..."
süti beállítások módosítása