2010. május 25. 12:27 - kjá

tündérló

Befejeztem a takarítást. Pontosabban abbahagytam, biztos találnék még egy két zugot, ahol valamit nem csináltam meg. De bele is fáradtam, most két évig megint ehet a kosz, falkában ugrálhatnak a pormacskák, nem fog érdekelni.
Ha nem kési le valamelyik csatlakozást, jön haza a kedvesem, Dezső. Megyek elé a reptérre, tegnap még a szélvédőt is sikerült megcsináltatnom, végre nem esett. Aztán az esti vihar bepótolta. De tegnap gyönyörű idő volt, ki is vittük a lovakat. Léda annyira jó fej, meg se érdemlem, hogy ilyen lovam legyen. Vágtában én mentem elöl karba tett kézzel ültem, mert Léda pontosan abban a tempóban ment, amit az elején kértem tőle. Még akkor is, mikor már hazafelé tartottunk. És terepen is elég egy sóhaj, hogy vágtából megálljon. Biztos számít, hogy mostanában a lovardában is többet ültem rajta. Egyszer össze kellett veszni vele, a jobb lábra vágta helyett sunnyogni, pörögni és harapni szeretett, azóta nincs vele gondom, és úgy látom, sokkal inkább biztonságban érzi magát, ha elég határozott vagyok. A terepet pedig nagyon élvezi. Én meg azt, hogy van lovam.
Egy kicsit talán napszúrást is kaptam, le is égtem, pedig nem vettem észre, hogy erős lenne a nap. Mindenesetre este tízkor már aludtam valami filmen.

Azt álmodtam, hogy leejtettem az autót a kezemből, és összetört. Minden ablaka és kereke kiesett, csak a váz maradt meg.
Aztán ébredéskor bekapcsoltam a tévét, és egy csúnya csúsztatást hallottam a legújabb otthonszüléses történet kapcsán. Valószínűleg egy doki beszélt, már csak a végét kaptam el, azt mondta, az esélyegyenlőtlenség kezdete, hogy valaki otthon születik-e vagy kórházban. Hát rég hallottam ekkora marhaságot. Akkor az is esélyegyenlőtlenség, hogy valaki házasságba születik vagy házasságon kívül, az anyja hogyan táplálkozott a terhesség alatt, városban lakik-e vagy falun, diplomája van-e vagy csak 8 általános. Nem ez az esélyegyenlőtlenség. Ezt a fogalmat iderángatni. Lassan ott fogunk tartani, hogy egy nő eldöntheti, megszüli-e vagy elveteti a gyerekét, fog-e dohányozni a terhesség alatt, senki ne mondja, hogy nem megfelelő családi háttér esetén nem szülhet, mert az nem lesz jó a gyereknek, de ha valaki egy külföldön, több uniós országban szabályozott, elfogadott és támogatott módon otthon kívánja megszülni a gyerekét, arra ilyet mondanak. Akkor hol van az esélyegyenlőség, mikor egy német vagy egy holland nő szülhet odahaza, egy magyar meg nem, mikor unió meg minden van? Mérges lettem. a fejem is megfájdult, bár az inkább az időjárás miatt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr782029880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása