2010. június 28. 18:39 - kjá

hétvége, meszelés

Csütörtökön eljutottam a Kisházba, el is kezdtem meszelni. Sajnos lassabban haladtam, mint gondoltam, és az a rohadt meszelés foltos lett. Meg fárasztó. Állítólag egy falusi asszony még nyolcvan-kilencvenévesen is minden Húsvét előtt kimeszelte a házát. B(akonybélen úgy mondják: bemeszelte.) Hát minden tiszteletem azoknak az öregasszonyoknak. Ha én ezzel végzek, öt évig felé se nézek. Megcsinálták a konyha födémjét is, végre nem a ronda lambéria, hanem rendes fenyődeszka, csak épp most meszelhetem újra a konyhát is, mert egyrészt a padlásról lezuhogott a kosz, másrészt a lyukakat malterral kenték be, az meg nem fehér. Csak egyedül fogalmam sincs, hogy húzom el a konyhaszekrényt. Hiába, egy nő egyedül, magában semmit sem ér. A kedvesem, Tihamér hülyére dolgozza magát, szerintem naponta tíz-tizenkét órát, hétvégén csak alszik, vagy a kártevőket irtja valami számítógépes programban. De az is lehet, hogy ez csak a szöveg, és valójában álló nap egy kártyabarlanban mulat. Ha igen, akkor szarul játszik, mert nem vet föl a pénz. Az örökségem épp elment a Kisházra, most már ami nincs meg, az nem is lesz. Persze panaszra semmi ok, mert van sokminden, ami pénzen úgysem vehető. Hogy van patak a telek aljában és szamóca, és a vadszőlő úgy rákapaszkodott a budira, hogy azt már meszelni se kell, benövi szépen. És találtam egy kissünt. Először száraz fűcsomónak véltem az úton, aztán összegömbölyödött, mikor hozzáértem, amit a száraz fűcsomók nem szoktak. Aztán odatartottam az ujjamat, a kissün kitekeredett, megszaglászta, aztán rámászott a kezemre. Le se akart jönni többet, bújt bele a tenyerembe. Még alig szúrt. Csak mint egy platán termése.Lehetett simogatni a hasát. Kisfiúsün volt. Próbáltam adni neki tejet meg vizet, még szamócát is szedtem neki, pedig lárvákat és csótányokat kell, de azt nem fogdosok. Ott hagytam a kertben, remélem, túléli. Platánnak neveztem. Tessék érte imádkozni, hogy felnőjön, és nagysün lehessen.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr332116659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.06.28. 21:42:18

A patakot és a szamócát irigylem. A vadon termő szamócának sokkkkkkal jobb íze van, mint a kertinek. Anno erdőből ültettem cserépbe, hm, jó is volt az... Csak sajnos nem cserépbe való az erdei szamóca.
A sün meg... Hát na. Sajnos városban nincs sok, és akik a városban élnek, folyton veszélyben vannak. Néha látok azért, amikor éjjel-hajnalban tekerek haza.
Éljenek a sünök! :-)
A meszelés pedig... Nálunk is ki szoktak meszelni, legalábbis a házban. A ház falat kívülről viszont bemeszelik.

kjá 2010.06.28. 22:27:29

városban is láttam sünt, ennek a faluban azért több az esélye. csak az úton nem akartam hagyni. ha valaki autósként nézi száraz fűcsomónak, akkor bajban van. ugye túléli?

2010.06.29. 03:37:00

Hát, sajnos itt a városban leginkább elütött sünöket látni :-( Nekem az életben nem lesz autóm...
Mennyire nagyon kis sün?
Esetleg ilyen miacsudában, ami a hüllőknek a terrárium, elvan. Fogol neki szép kövér csótányokat, meg cserebogarakat (fogy a cserebogár is, a sün is jól lak), kis tálban tejet elé, és oké minden.
Ősszel pedig a kertben egy avarrakás alá megy és szépen áttelel.

kjá 2010.06.29. 09:31:08

hát ez az! amit nem fogok neki, az bármilyen ízeltlábú. főleg nem csótány, köszönöm, szaladnék is ki a világból. a tejet nem itta meg. :(

2010.06.29. 10:48:04

Válogatós ez a jószág...
Pedig az ízeltlábúak nem bántanak. Őőőőő... általában. De a csóti meg a cserebogár ártalmatlanok. Na, persze, hm, ízlés kérdése. Vagy mi is.
Szerintem és talán, ha már egyedül kóborolt a sün, akkor nem annyira elveszett.
Megnéztem egy oldalt a sünről. Vagyis kettőt.

www.berze-nagy.sulinet.hu/tanos/allatok/sun.htm

indafoto.hu/suetimueti/suni_bebik/page/1

Amúgy sundiszno.lap.hu/

Én is akarok élő sünt látni!

kjá 2010.06.29. 10:54:06

@Tralfamador75: köszi! egy kicsit megnyugodtam. azért az én sünöm már nagyobb volt. talán túléli. ha tudtam volna, hogy csigát eszik! bár biztos talál magának is, az nem szalad el. ízeltlábút meg nem fogok, még a katicának is undorító ízelt hasa van!

2010.06.29. 16:32:23

@kjá: Akkor el sem mesélem, hogy pár éve találtam egy katica-makettet, amit összeragasztottam és kifestettem :-D
A sün eszik mindent, nem válogatós (kivéve, amelyik mégis). A csiga valóban nem szalad el előle :-D Hegyes fogai vannak (a sünnek), olyan, mint a denevérnek, hogy a kitinpáncél ne legyen akadály.
Amúgy a katicák harapnak... :#

kjá 2010.06.29. 16:33:59

@Tralfamador75: uhh, ezek szerint a sünök is harapnak! milyen jó, hogy a kissün nem nézett se csótánynak se csigának!

2010.06.29. 22:32:31

@kjá: Apró hegyes fogai vannak, szóval jó vele vigyázni. Kívül-belül jól védett jószág :-D

2010.06.29. 22:33:44

@Tralfamador75: De amúgy inkább gömbölyödnek, mint harapnak.

cov 2010.07.10. 07:29:39

Kedves Judit és Ágnes! olvasóid, rajongóid egy csoportja csupán a www-n (neten) tud követni.ennek sok oka van! ezért fontos lenne, hogy időről időre tájékoztatnál arról, hol publikáltál és mit. ez nem dicsekvés, nem reklám, legalábbis nem az a fő hordereje. kérünk Téged, hallgass meg minket!

kjá 2010.07.10. 08:41:31

@cov: jajj, ez a végére igen nagy blaszfémia volt. kedves cov, sajnos általában elfelejtem. megírok egy verset, örülök neki, aztán mire megjelenik, nem is emlékszem rá. ha most pl. a három utolsó publikációmat kérdeznéd, azt mondanám, hogy a mozgó világban biztos volt, de fogalmam sincs, mikor. bocsánat!

cov 2010.07.10. 13:06:08

csak az alábbi álcája volt: Evoe, Vénusz Anadyomene!)

nagymolnar.eszter 2010.07.25. 22:38:57

Szia Judit!
Csak most jutottam ehhez a bejegyzésedhez. Hasznos tanácsokkal tudok szolgálni, mivel nekünk másfél évig volt sünink. Szinte mindent megeszik, de legjobban a lárvákat szerette. Ezeket - hozzád hasonlóan - én sem szeretném megfogni, ezért állatkereskedésben vásároltam neki ilyen "juti-falatokat". A leveseket egyenesen imádta, főleg a frankfurtit, szerette a rántott almát és a májkonzerveket is. A banántól befulladt, azt hittem, hogy nem éli túl... A tejet nem kifejezetten szerette, de mintha azt olvastam volna valahol, hogy a szervezetük nem is nagyon tudja feldolgozni, vagy valami ilyesmi. Ha kiskorától kezdve emberhez van szoktatva, akkor még addig a szintig is elmegy, hogy esetenként odakuporodik melléd simogatásért, ilyenkor visszalapítja a tüskéit és engedi, hogy nyavard:) Alap helyzetben soha nem fog megharapni, csak ha veszélyt érez. Nálunk rendszeresen azokat támadta meg, akik mezítláb jöttek be a szobába, nem tudom, hogy miért volt ez így. Az akkor 8 éves kislányomat Lilikét is imádta, igényelte a közelségét, persze időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a gyerek megbízzon Mukiban - mert mi így hívtuk a süninket. Olyan volt, mint egy családtag:)

Muris barátkozást Platánnal és minden jót!

kjá 2010.07.26. 08:18:45

@nagymolnar.eszter: sajnos akkor el kellett jönnöm, azóta meg Platán elmászott. remélem, hogy él, jól van, talál magának lárvákat. imádkoztam érte! :)
süti beállítások módosítása