2010. december 28. 11:16 - kjá

csak ünnep lett

Idén kicsit sok volt a karácsonyi kötelességből, mindenki kedves, de egy kicsit feszélyezem magam, egy kicsit ki kell öltözni, egy kicsit mosolyogni, egy kicsit vigyázni a számra, egy kicsit udvariaskodni - úgyhogy a Szilvesztert legszívesebben kettesben tölteném a kedvesemmel, Szilveszterrel, bár ő inkább társaságban társasjátékozni szeretne

A legjobb 25-e volt, amikor tesóm a barátjával, apa meg unokatesóm jött tatárbifsztekre és avokádókrémre, sok-sok finom borra-likőrre - és főleg énekelni. Estig énekeltünk. Karácsonyi dalokat, kánonokat, taizei énekeket,  orosz népdalokat, a végén még mozgalmi dalokat is, mivel az Amuri partizánok dalához is tercelni kell. Végre azt élhettem meg, ami a legjobb a családomban. Tesómmal összevesztünk, moll vagy dúr akkorddal zárjak-e egy-egy dalt, a pikárdiai terc engem is idegesít, de őt annyira, hogy direkt használtam, hogy bosszantsam, a kedvesem szerint két kisgyerek veszekedett bennünk. Aztán kiegyeztünk egy üres kvintben. Olyan rég énekeltem ennyit. Egy régi, egyetemi ismerős úgy emlékezett rám valakinek, hogy annak idején egyfolytában énekeltem, és ez őt mennyire idegesítette. Most már tényleg nem éneklek egyfolytában. És most már tudom, mi hiányzik.

Megkaptam Szabó Magda egyik levelezés-kötetét. Szabó Magda egyik kedvenc íróm, A freskót nem tudtam úgy felütni valahol, hogy ne kelljen aztán végigolvasnom. Nagyon szeretem az Abigélt, a Régimódi történetet, A szemlélőket, a Für Elisét, az Ajtót, és persze kislánykorom könyveit, a Tündér Lalát, a Születésnapot, az Álarcosbált. Az a megszólalás annyira autentikus, úgy magával ragad, hogy eszmélni sem marad ideje az embernek.
De ez a levelezés egy hiú és öntelt nőt mutat, annyira kiábrándító, bárcsak el se olvastam volna.  Nem akarom ismerni a szerző leveleit, orvosi leleteit, titkos naplóját! Kérem vissza az illúzióimat.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr162543626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teevee 2010.12.29. 13:44:23

Nekem már a Für Elise is kiábrándulás volt.
Talán Szobotka nagyobb mértékben volt társszerző (illetve inkább szerkesztő) mint gondoltam volna.

burns kati 2010.12.29. 21:18:05

Na, én már akkora facebookfüggő vagyok, hogy a lájkgombot kerestem... :) Szabó Magdának van olyan könyve, ami nem kötött le, de a Für Elisét szerettem, sajnáltam, hogy ezzel vége. Viszont Sz.M. beszédhangját nehezen viseltem.

medvicsek 2010.12.30. 16:21:08

Nekem tetszett a könyv, mondjuk azzal a együtt, hogy ezek magánlevelek voltak, persze megkérdőjelezhető, hogy helyes-e ezeket kiadni. De hogy kifogásaid vannak szeretett szerződ orvosi leletei stb. ellen az érdekes, hiszen te is lelkesen írsz itt a fogtöméseidről és hasonlókról, aztán olvassa, akit érdekel... :)

Más persze, ha Szabó Magdával a levelei alapján kirajzolódó kép miatt van bajod. Engem e tekintetben jobban idegesített a Hullámok hátán cínű kis útirajzgyújteményében megjelent írások egy része. Mert hogy 1957-ben (vagy 58-ban?) valahol Svédországban egy békekonferencián képviselte Magyarországot, az nagyszerű és örülünk neki, de akkor talán kevesebbet kéne jajgatni a mellőzöttségről. (Ez pl. valami, amit a leveleiben nem tesz: ott nagyon tisztességes pl. Aczéllal szemben, nem játssza a mellőzöttet, amit elég sok esszében, interjúban igen.) Amin tényleg mulattam, az a moszkvai vakációja volt: "szigorúan magánjellegű út"-ra mentek, ismételgette nyomatékkal. Ezért csak egy táviratot küldött a szovjet Írószövetségnek, hogy mikor érkezik. Ja? Én a magánjellegű útjaimat egészen másképp bonyolítom...

egy nagyi 2010.12.31. 00:19:31

Juditka!

Nekem is egyik kedvenc magyar íróm/és nem írónőm/
Szabó Magda.Ha még nem olvastad figyelmedbe ajánlóm
Az Ókút-at,Az őzt, valamint a Disznótort.Nehéz ta-
lálkozni utólag kedvenc írónk negatív karaktervoná-
saival.József A.-t is tudom szeretni pedig összeférhe-
tetlen volt.Baudlairet is lehet szeretni, Adyt is
lehet szeretni.Nem a magas ethosz felől ítéljük
meg őket.Úgy gondolom, hogy alkotói folyamatuk maga
a Purgatórium ,és a kész mű az, ami egyetemessé
teszi őket.
süti beállítások módosítása