2011. március 27. 09:45 - kjá

a villanyoltogató feljegyzései 2.

Keresem azokat, akik szívesen maradnak velem ebben az országban. Hirdetést adok fel. Körülöttem mindenki csak a lehetőséget várja, hogy lelépjen. A kedvesem, Gedeon szerint az lesz igaz, amit Viktor Frankl írt a haláltáborokról: a legjobbak nem tértek haza. Ebben az emigrációban is a legjobbak találnak maguknak kinn otthont. A jó szakemberek, kutatók, művészek. Marad, aki nem tud hová menni. Ahogy én se, ide köt a nyelv, nem a nyelvtudás hiánya, meg lehet azt tanulni, ha már ott az ember, de nem akarok idegen nyelven írni, mint Kristóf Ágota, nyelvet váltani, mint Kundera.
Csak reménykedem, hogy más is életképtelennek érzi magát külföldön, és marad. Ha már vagyunk hárman-négyen, talán le se kell oltani a villanyt, hogy lássuk egymást. Párat már találtam. Egy kedves szerzőtársam-barátom írt verset arról, hogy mindnyájan jövevények vagyunk, akkor meg legyünk ott jövevények, ahová raktak. Ő marad, és akkor ketten már lehet mondjuk sakkozni.
Nemrég egy jazzkoncerten találkoztam régi zenésztárssal, mesélte, miért és hova akar távozni az országból, végül is miért ne, egy zenésznek nincsenek nyelvi korlátai, neki nem kell fordító, hogy a nyelvi közegen kívül is működni tudjon. A francnak lettem én író! A koncert után panaszoltam az előadóknak, hogy mindenki elpárolog innen, a szaxofonos mellém ült, átkarolta a vállam: de én maradok! Akkor már hárman leszünk, lehet ultizni, és ahhoz már érdemes meggyújtva tartani a villanyt.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr152774808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék bőrhaisnya 2011.03.27. 11:05:45

attól tartok, hogy köreid nem egyeznek meg a magyar átlagpopulációval, amely a passzív rezisztencia nagymestereiből áll. ömaf.

medvicsek 2011.03.27. 14:34:57

Azon azért nem kéne elgondolkodni, miért akar hirtelen innen távozni mindenki? Akkor esetleg nem csak sakkozni és ultizni támadna kedved, hanem tenni is valamit azért, hogy ne váljon ez az ország tökéletesen elviselhetetlenné.

egy nagyi 2011.03.27. 15:42:35

Juditka!
Nem elég csak fölkapcsolni a villanyt,magyar
íróként neked is világítanod kell.Nagyi

kjá 2011.03.27. 18:22:46

@kék bőrhaisnya: mi az az ömaf?
@medvicsek: azt hiszem, sejtem, miért akarnak elmenni. és meg is értem. mit kéne tennem túl azon, amit teszek?
@egy nagyi: azon vagyok...

kék bőrhaisnya 2011.03.27. 19:57:28

hogyan? lehetséges, hogy a bölcsészkaron nem oktatják az olyan klasszikusokat mint gárdonyi göre gábora? :)ömaf= ögye mög a fene. és ehhez durbints sógor még hasonló jókat is szokott kívánni.

kjá 2011.03.27. 20:04:34

@kék bőrhaisnya: nem, nem ismertem! :) de jó! majd megkeresem, köszi!

kék bőrhaisnya 2011.03.27. 20:23:00

a kereséshez javaslom: google: gárdonyi géza, göre gábor bíró úr könyve. mindönféle levelei.
MEGÉRI!

teevee 2011.03.27. 21:40:35

@kjá: szerintem jól csinálod :)
Én is maradok, akkor már bridzsezhetünk is akár :)

alevid 2011.03.28. 10:33:21

sakkozhatunk a neten keresztul, mit szolsz?

medvicsek 2011.03.28. 11:41:13

@kjá: Nem tudom... Ez csak a reménytelenség és kétségbeesés és a saját tehetetlenség megnyilvánulása... Hogy ordítani kéne - ha te ordítasz, rád talán hallgatnak.

Tudsz te egyáltalán sakkozni? :)

kennedi(ch) 2011.03.28. 12:05:16

@kjá: @teevee: @alevid: @medvicsek: az én jósnőm azt javasolta, hogy felejtsem el ezeket a maradi játékokat. a majongé és a goé a jövő!

kék bőrhaisnya 2011.03.28. 12:58:59

@kennedi(ch): én azt tapasztalom, hogy egyelőre csak a durák megy. de az nagyon!

bikakovács 2011.03.28. 13:16:19

@kék bőrhaisnya: Irigylem tőled ezt a dupla poént! De hogy rosszat is mondjak: azt tanultam az iskolában (kisegítő), hogy idézni csak pontosan szabad. Ennek szellemében: ö. m. a. f.

cov 2011.04.05. 19:41:54

www.minekezacirkusz.hu/

KoMoD Színház, 1126, Budapest, Királyhágó utca 5/b
Fekvő nyolcas. rendezte.: KJÁ
április 18.---

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.04.07. 07:53:05

Ismeritek Molnár Ferenc írását a Mesterről, aki látványosan itthagyta ezt a siralmas országot, hogy Berlinben (vagy Amerikában, már nem tudom) a tehetségéhez méltó közegben alkothasson? Aztán csendben hazatért, mert ott kétségkívül minden tekintetben jobb körülményeket talált, de itthon a Mester volt, ott meg csak egy a hasonló tehetségek tömegéből. A kis országnak is vannak előnyei :-)

kennedi(ch) 2011.04.07. 09:09:57

@zombizan: és molnár ferenc, miután vizet prédikált, csendben ottmaradt bort inni.

bikakovács 2011.04.07. 09:48:08

Te papolsz Kennedi, miközben svájci vagy (ch), mint a sapkám? :)

kennedi(ch) 2011.04.07. 09:56:16

@bikakovács: az én sipkám meg rád hajaz: tapló. }:-)

medvicsek 2011.04.07. 13:38:48

>Aztán csendben hazatért, mert ott kétségkívül minden tekintetben jobb körülményeket talált, de itthon a Mester volt, ott meg csak egy a hasonló tehetségek tömegéből. A kis országnak is vannak előnyei :-)

A vakok közt félszemű szindróma? :)

kennedi(ch) 2011.04.07. 17:19:29

@medvicsek: én úgy tudom, hogy new-yorkban halt meg.

medvicsek 2011.04.08. 13:31:57

Én is, ez inkább egy általános válasz volt Zombizanra. Hogy tényleg olyan jó-e Mesternek lenni csak azért, mert kevesek között könnyebb. Amúgy NY-nak is vannak előnyei... :)

kennedi(ch) 2011.04.08. 16:24:58

@medvicsek: bocs, }:-) utólag rájöttem. a "mester" rang ugyan relatív. például a supervisor nálunk (egyes cégeknél) góré, más országokban pedig házmester.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.04.08. 19:01:11

Hát igen, végül szegény Molnár Ferenc is kénytelen volt elmenekülni, ennyiben lehet, hogy nem a legjobb példa volt, de nem is az életével akartam példálózni, csak egy írására utaltam. A kifigurázott jelenség szerintem ma is létezik. Mondjuk én mindig azt mondtam, inkább leszek egy anyahajón hajósinas, mint egy süllyedő roncson kapitány, de én nem vagyok művészember (sajnos vagy szerencsére).

kjá 2011.04.09. 17:05:27

tessék, nem vigyázok, és milyen jól eldiskuráltok nélkülem! nagyon helyes! de összevitatkozni nem ér, azt személyesen kell! :)
süti beállítások módosítása