2010. augusztus 23. 21:46 - kjá

tábor után

Itt vagyok hullafáradtan, kicsit megfázva és nagyon sok élménnyel egy társulati tábor után. Amiről persze igazából nem lehet beszélni, mert az ott történteket nem viszi ki az ember a próbateremből. Elég az, hogy voltaképp csak három napot dolgoztunk együtt nyolcan, de hihetetlen intenzitással. Nem is csak szakmai szempontból volt jó: együtt ötletelni, improvizálni, darabot építeni, hanem terápiás hatása is volt, meg lehetett állni, elidőzni egy-egy megnyilatkozáson, rákérdezni egy-egy reakcióra.
Persze pontosan tudom, mi az, ami már nem egy csoportvezető dolga, és sajnos terapeuta nem vagyok, hogy komolyabb kísérgetést vállaljak valaki lelki útján, de jó volt a felelősség is, hogy rajtam múlik, mi történik egy tréningen, és hogy senki ne sokkolva, hanem megkönnyebbülve jöjjön ki belőle. Azt hiszem, életem első amatőr- (vagy alternatív)színházi tapasztalata vezetett ide:legalább annyira fontos az előadáshoz vezető út, mint maga az előadás, és sosem nálam sose lesz a színpadi eredmény érdekében megindított szülés, hanem mindennek kivárom az idejét. Lehet, hogy hibás döntés, mert nem jutottunk sokra, de akkor is mindig úgy érzem, hogy emberileg ez érte meg.
Este tizenegyig dolgoztunk, utána gyújtottunk tábortüzet, és sütöttük meg a vacsoránkat. Amíg a parázsra vártunk, népdalokat énekeltünk, zenéltünk, kettőnél hamarabb nemigen kerültem ágyba.
Az utolsó este meghívást kaptunk egy helyi nyármarasztaló összejövetelre. Ingyen volt a pálinka meg a bor. A pálnka B52-es becenévre hallgatott, a maligánfok miatt. Megittam kettőt, aztán két pohár bort, aztán másnap nagyon fájt a torkom. Szerintem ordítva énekeltem, hogy "Rúg a Rigó, verje Devla", vagy valami hasonlót. Aztán állítólag készült rólam egy nyolcperces videó, ahogy keresem a cipömet a sötétben, és könyörgök, hogy el ne adják a felvételt a Blikknek. Nagy élmény volt, és attól tartok, nemcsak nekem. Jó volt így elengedni a feszültséget a végére.
Most itthon van elég...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr1002242370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cov 2010.08.24. 14:10:15

:-)és kérdezem, hogy ez egy új Kon(s)zerv előadás, amire készültetek? valamint, hogy lesz-e és mikor bemutatója a Madáchos(?) mai magyar drámapályázatra írt darabotoknak?

kjá 2010.08.24. 14:16:14

@cov: a válaszom mindkettőre: ha az Isten is megsegít...
:)

cov 2010.08.24. 15:26:43

és miért is ne tenné! én tenném:)

tialera 2010.08.24. 19:59:32

Most itthon van elég... -- mire gondolsz?

kjá 2010.08.24. 22:16:51

@gazsu72: feszültségre. de semmi zaftos magánéleti pletyka! :)

cov 2010.08.29. 21:21:34

ez olyan szép, találtam Tőled, had idézzem ide:
"Hiszen egyedül vagyok a számítógéppel szemben! Ugyanebbe a hibába esem a saját blogomban (a naplovamban), mindig meg is kapom, hogy merek ennyire kitárulkozni, ennyire őszinte lenni. Valami struccpolitikával. Ha nem látom, hogy néznek, azt hiszem, nem is lát senki. (Ezért vettem le színpadon mindig a szemüvegemet.) Azt hiszem, az sem baj, ha az ember mindig úgy fogalmaz, mintha önmagának tenné, de abban a tudatban, hogy bármikor bárki hallhatja, amit mond. Nem akarok csak azért könyvekről, közéletről vagy az időjárásról írni ahelyett, ami valójában foglalkoztat, mert félek, hogy belém látnak, mert védem magam. Mi történhet, ha átlátszó vagyok? Ki és mit fordíthat ellenem? Senkinek nem érdeke. Vagy naiv vagyok még mindig?"

Rajongó001 2010.08.30. 11:21:05

Azért többen örülnénk annak, ha ez egy irodalmi blog is lenne. Régen gyóntam, de most megvallom, hogy van egy visszatérő bűnöm: a Naplova olvasása közben minduntalan eszembe jut a Bereményi féle Tanítványok grófja, aki repülőgépéről leszállva motorra pattan, lóra ül stb., így érkezik meg. Mea maxima culpa!

kjá 2010.08.30. 17:23:50

@Rajongó001: azt nem ismerem... :(
és nem vagyok elég irodalmár egy irodalmi bloghoz. azért igyekezni fogok!
süti beállítások módosítása