2010. március 11. 09:49 - kjá

fehér és hideg

Arra keltem, hogy zuhog a hó. Nem is tudom, ez most inkább vicces vagy ijesztő. Semmi kedvem kimozdulni. Tavaszt várok, meleget, nagy sétákat, virágzást, napsütést. Bár ha tavasz jön, el kell kezdeni a felújítást a Kisházban, attól pedig leginkább pánikolok. Fogalmam sincs, milyen anyagok, milyen emberek, milyen munkák kellenek, hogy mi mennyiből fog kijönni. Csak egy lépcsőt kell csinálni a kertbe. Csak újravakolni a házat. Csak rendes falat építeni a fürdőszobának. Elég vakon fogok belevágni. Vakon, mint akit bevakoltak. Mások hogy képesek ezeket a dolgokat kezelni? Persze, ez egy másik életforma.

Épp tegnap döbbentem rá, mennyi életforma van, ami tetszik, amire rálátok, és sosem volnék képes élni. Hastáncórán lelkesen beszéltek a lányok táborokról és workshopokról, tanárokról és táncirányzatokról, amikről és sose hallottam. Van, akinek ez az élete. Ugyanezt csinálják a tangósok. De a lovazás is lehetne életforma, a színház, a zenélés, és mondjuk a sziklamászás vagy a repülés is - csak nekem biztosan nem. Igazából ha az ember valamit jól akar csinálni, akkor azt életforma szerűen kell, akkor abba már nem fér más. De én halálra unnám magam, ha csak egyfélét csinálhatnék! Ez a középszerűség titka? Vagy átka?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr321830691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burns kati 2010.03.11. 15:18:13

Én hajszálra így szoktam végigfuttatni ezt a gondolatot... :)

sován 2010.03.18. 13:07:04

Nem feltétlenül van így. Ez épp a begyöpösödés és a fásultság útja is lehet. Mindenkinek sokmindenhez van tehetsége. Van amit életformaszerűen űz, de a többit is csinálhatja jól. És mint ahogy írtad is nem mindíg a végeredmény a fontos, hanem az odavezető út. Ezért érdemes mással is foglalkozni. Mert feltölt, más gondolkodásra késztet. Szerintem kevés az a kiegyensúlyozott ember aki egy dologban nagy és csak és kizárólag azzal foglalkozik, mendent arra épít. Az azonban étségtelen, hogy ha kizárólag az eredményt nézzük helytálló lehet ez a gondolatszösszenet :-)
süti beállítások módosítása