2011. július 23. 23:19 - kjá

Gyula, Tata

Irodalmi humorfesztivál volt tegnap Gyulán. Már hónapokkal ezelőtt elvállaltam, hogy vicces verseket viszek, onnantól kezdve aztán persze semmi vicces nem jutott eszembe. Aztán kiszenvedtem valamit magamból nagy nehezen, a szerkesztő el is fogadta, aztán csak elszörnyedtem, milyen vicces szövegek, szerzők között kell helyt állnom: Podmaniczky Szilárd, Varró Dani, Németh Zoli, Temesi Ferenc, Kiss Ottó, Fekete Vince, Garaczi Laci, Karafiáth Orsi, Orbán János Dénes, Muszka Sándor (akiről nem tudom, hogy szépíró-e, de azt igen, hogy stand upos). Vukán Gyuri zongorázott, Tarján Tamás konferált, szerintem nem csoda, hogy első körben be voltam tojva. Aztán második körben... akkor is be voltam tojva. Úgyhogy nem is sikerült eléggé viccesen előadnom, a nem is annyira vicces szövegeimet. Ennek ellenére legalább más írásain remekül szórakoztam, és mint minden irodalmi rendezvényen, azt élveztem, hogy vannak kollégáim.

A héten volt még egy érdekes felolvasós-beszélgetős estem a Csillagponton (református ifjúsági találkozó). Meglepő meghívás volt azok után, hogy anno elküldtek a Lónyayból. Volt egy-két ismerős is, persze kisszámú közönség, mivel "A párkapcsolat lépései" címmel volt ugyanakkor előadás, nyilván mindenkit az érdekel jobban. Valahogy szóba jött a tanítás, az állásvesztés, és egy férfi elmondta, hogy utánam olvasott a neten, és ezek után igazán nem érti, hogy aki olyan szavakat leír, mint én, mit keres egy ilyen rendezvényen, és vajon megértettem-e, hogy miért küldtek el a munkahelyemről. Mondtam, hogy értem én, csak nem értek vele egyet. Kérdeztem, hogy konkrétan melyik szó zavarja, persze nem mondta ki, elvből, így csak sejtem. Aztán kifejtettem a nézeteimet a kérdésben, bár kicsit zavartan, még sose kötött belém senki ilyen alkalommal. Igazából szimpatikus volt, hogy a pasas nem legyint rám, hogy ellenszenves, hülye nő, a közelébe sem megyek, hanem odajön, és belekérdez abba, ami zavarja. Legközelebb azért jobban felkészülök a hasonló helyzetekre.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kissjuditagnes.blog.hu/api/trackback/id/tr383092532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.07.24. 14:38:17

Mondjuk, ez a "valóban megértetted-e, miért küldtek el a munkahelyedről" kissé lesajnáló kérdésnek hangzik innen a távolból...
Az "aki olyan szavakat leír, mint te, mit keres egy ilyen rendezvényen" című kérdés meg azért furcsa (vagy visszatetsző vagy bármi), mert úgy hangzik, mintha egy "csúnya szavakat kimondó" (horribile dictu: LEÍRÓ) ember már eleve elveszett és leírandó bűnös lélek lenne, ami kizárja őt egy ilyen rendezvényről. Persze, értem, hogy "tisztátalan szavak" és egyebek, védjük meg a nyájat, meg persze etc. Csak #Đß^@}[×÷~§%

Mindegy, végülis ez mindegy. Talán csak nekem tűnik ez így.

Nekem az a vélelmem, hogy a csúnya (vagy bárhogy nevezzük is őket) szavak időnként indokoltak a megfelelő helyen. Ha nem a kötőszavakkal és igekötőkkel azonos gyakorisággal használják őket, akkor nyomatékként vagy épp az adott szituációban (szövegkörnyezetben) pontosításként vagy korrekt helyzetjelentésként bizony indokolt lehet.
Én ugyan nem merem azt állítani, hogy pontosan tudom, mit jelent egy-egy versed, de azt azért ki merem jelenteni, hogy ahol "illetlen" szót (vagy szavat...?) használsz, ott annak van pluszjelentése. Ezért vállalható. Még keresztény-keresztyén körben is.

Na jó, ezt, azt hiszem túlragoztam és -reagáltam.

Bocs.

kjá 2011.07.27. 09:06:45

@Tralfamador75: teljesen igazad van, nagyjából ezt válaszoltam. :)

cov 2011.07.30. 09:12:31

BOLDOG NÉVNAPOT JUCA!
süti beállítások módosítása